Permalänk
Medlem

Vattenkylt FD Arc

Då jag beslutade mig för att göra en mindre uppgradering från min förra dator så tänkte jag förnya mig rätt så mycket utseendemässigt oxå! Hoppas ni gillar vad jag har gjort i Arc chassit

Hårdvara:
Chassi: Fractal Design Arc Midi
Moderkort: ASUS Sabertooth P67 B3
Processor: Intel i5 2500K @ 4,0Ghz (24/7 klocken)
Minnen: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz
Grafikkort: nVIDIA GTX 470 @ 880/1760/2030
Nätagg: Coolermaster Silent Pro 700w
CD/DVD: Sony Optiarc
Hårddiskar: 1TB Samsung Spinpoint F1, 1TB Western Digital Black, 1TB Seagate & 60GB Corsair Force.
Fläktstyrning: NZXT SENTRY 2 LCD

Kylning:
Radiatorer: EK-CoolStream RAD XT (120) och en EK-CoolStream RAD XT (240)
Pump: EK-DCP 4.0 (12V DC Pump)
Reservoar: EK-Multioption RES X2 - 150 Basic
Fläktar: 2st Fractal Design 140mm i fronten, 2 st Noiseblocker BlackSilent XL2 120mm (tyvärr fick de inte plats en tredje på den bakre radiatorn :/ )
Cpu-block: EK WB Supreme HF Full Nickel EN
Gpu-block: EK-FC470 GTX - Acetal Nickel + EK-FC470 GTX Backplate - Black
Slang: Masterkleer 10/16 UV White
Kylmediet: Mayhems Pastel Ice White

I höst blir det uppgradering till sli och nya GK110 med kraftigare nätagg, även kompressionsnipplar (budgeten va för strikt för att jag skulle kunna uppgradera det denna gången)

Insåg direkt efter att jag lackade mina radiatorer att jag skulle ha täckt över kylflänsarna men det är ju sånt man kommer på efteråt, det var inget som påverkade temperaturerna utan bara det estetiska.

Fråga gärna eller bara ge en kommentar om bygget Enjoy!

Vattenkylt FD Arc

Visa signatur

Intel i9 10850k | Asus z490-A Prime | Nvidia RTX 3080 10gb | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic | Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snyggaste jag sett på sweclockers, grymt!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt jobbat, med vita radiatorer mm. skulle vara lite svarta nipplar sen
Det ser dock ut som att slangen mellan reservoaren och grafikblocket blir lite väl böjd?

Permalänk

riktigt snygg bygge, 5p!

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

underbart bygge 5p

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk

Kungligt

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Riktigt snyggt jobbat, med vita radiatorer mm. skulle vara lite svarta nipplar sen
Det ser dock ut som att slangen mellan reservoaren och grafikblocket blir lite väl böjd?

Blir som sagt svarta kompressionsnipplar i höst då uppgraderingen kommer, fanns inte utrymme för det denna uppgradering D:
Du har alldeles rätt! den blir lite väl böjd så jag skulle behöva lite vinklade nipplar där sen! Men det funkar bra just nu ändå!

Visa signatur

Intel i9 10850k | Asus z490-A Prime | Nvidia RTX 3080 10gb | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic | Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!
Mvh

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Avstängd

snyggt!

men böjen från grafikkortet till pumpen ser inte optimal ut
sen undrar jag varför du kör med buntband?
en aning B aktigt haha
skruvkopplingarna du kan köpa hos coolingstuff som ex är bergssäkra.
hade du inte råd med dom eller hur tänkte du?

köp riktiga kopplingar och även kopplingar som är vinklade så slipper du tok böjarna på slangen
du får alla kopplingar för säkert 200kr.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

snyggt!

men böjen från grafikkortet till pumpen ser inte optimal ut
sen undrar jag varför du kör med buntband?
en aning B aktigt haha
skruvkopplingarna du kan köpa hos coolingstuff som ex är bergssäkra.
hade du inte råd med dom eller hur tänkte du?

köp riktiga kopplingar och även kopplingar som är vinklade så slipper du tok böjarna på slangen
du får alla kopplingar för säkert 200kr.

Nej den är verkligen inte optimal men de fick bli så. Buntband för att säkra att de inte läcker nånstans, japp de ser B ut. Jag vet var dom går att köpa men ska jag byta ut varje i hela datorn (blir ju snyggast med alla utbytta) så skulle de gå på strax över 600 = pengar jag inte har att spendera på datorn just nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, bra jobbat!

Permalänk

Riktigt snyggt med plåten! blir nog till att göra samma;p

Visa signatur

Bitfenix shinobi. asus p8p67LE. 1tb samsung spinpoint. 2500k. 650w fsp psu.
GTX 560TI Gigabyte. 4gb cl9 vegance.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte montera hårddiskarna lutande om jag var du. Hårddiskar vill ligga plant, annars kan det få ödesdigra konsekvenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Jag skulle inte montera hårddiskarna lutande om jag var du. Hårddiskar vill ligga plant, annars kan det få ödesdigra konsekvenser.

det där är en myt faktiskt, blev bevisat här i någon annan tråd för nått år sedan.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, speciellt med hårddiskarna!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Har sett så sjukt många byggen med hårddiskar i alla möjliga lutningar. Som han under skrev, det är bara en myt och dom snurrar på än så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vad fint du har gjort det!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge! 5p helt klart!

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

Snyggt

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

got milk? snyggt

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snyggt som f-n, lätt 5p

Permalänk
Medlem

Gillar bygget verkligen. Hdd buren är riktigt trevlig. Sedan så blir man så jävla sugen på mjölk av detta bygget XD Är du nöjd med fläktkontrollern? Fick min nämligen idag och ska just koppla in den;)

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Gillar bygget verkligen. Hdd buren är riktigt trevlig. Sedan så blir man så jävla sugen på mjölk av detta bygget XD Är du nöjd med fläktkontrollern? Fick min nämligen idag och ska just koppla in den;)

Jo du är inte ensam om att relatera det till mjölk Fläktkontrollern funkar suveränt! finns egentligen ingenting jag kan klaga på direkt

Visa signatur

Permalänk

Jävligt snyggt!
En fråga bara, vart sätter man dem där temperaturmätarna som följer med NZXT sentryn om man kör vattenkylning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crossblizzard:

Jävligt snyggt!
En fråga bara, vart sätter man dem där temperaturmätarna som följer med NZXT sentryn om man kör vattenkylning?

Tack! Kul att folk gillar de! jag har faktiskt ingen aning! Satt själv och klurade på de där men jag sket i dom ^^ kollar temps via hwmonitor ist

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Härligt att betyget sakta höjs! Jag blev lite mörkrädd när ditt fina bygge låg på 4.0 och vissa andra mediokra låg betydligt högre. Än en gång, bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

sjukfina bilder!!älskar galleriet inga bilder under bygget??

Tackar! Jag tog ett par men när jag hade varit utan stationär dator i nära på 1 månad så blev jag less på att inte ha dator, så jag byggde ihop den snabbt och glömde då bort att ta lite bilder :/ sen är de så jävla dåliga ljusförhållanden i min lägenhet så de va svårt ^^

Skrivet av xHenke:

Härligt att betyget sakta höjs! Jag blev lite mörkrädd när ditt fina bygge låg på 4.0 och vissa andra mediokra låg betydligt högre. Än en gång, bra jobbat!

Ja de är kul att se varje gång man loggar in här! Ja faktiskt, det är vissa byggen man undrar hur fan dom kan ha så hög poäng medans jag själv tycker att mitt bygge är minst lika fint och borde ha samma/högre poäng! Men kul att folk verkar gilla detta bygge iaf!

Visa signatur