Permalänk
Medlem

USB krångel

Hej

Köpte en ny dator i höstas och den funkade finfint fram tills för några veckor sedan då jag fick problem med USB enheterna. Testade att uppgradera lite mjukvara som jag läste skulle funna funka men utan något resultat så jag skickade in datorn till min återförsäljare.

Jag sitter nu på en laptop (med samma enheter) och igår så crashade alla exakt likadant som de kunde göra på den stationära datorn.

USB enheter: Externt ljudkort, tangentbord, mus

Problemet (som uppstod på stationära):
- Musen kopplar ur sig några sekunder för att sedan fungera helt normalt igen.
- Musen dör helt (kräver reboot)
- Alla enheter dör helt (kräver reboot)
- Alla enheter pulserar (på/av, en puls går på max 2 sekunder), (kräver reboot)

Problemet som uppstod inatt:
- Alla enheter pulserar (på/av, en puls går på max 2 sekunder), (kräver reboot)

Nu till huvudfrågan: Jag har kopplat ut ljudkortet och har haft samma problem och jag har testat med annan mus och haft samma problem.

Kan ett defekt tangentbord orsaka dessa problem eller är det win 7 relaterat?

Ps.
Tror även att musen har crashat en gång (med samma setup) på en dator med XP vilket skulle tala för att det är tangentbordet som orsakar problemen
Ds.

Permalänk

Det är inte Windows 7 relaterat.
Koppla loss tangentbordet när felet kommer.
Kanske sprutar tangentbordet en större mängd kontrolltecken som inte visas på skärmen.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Har testat och göra det när det har skett i pulser, då har musen ändå fortsatt i pulser.

Just nu ser det ut som om att jag skaffar ett nytt tangentbord lagom till att jag får tillbaka den stationära.

Permalänk
Medlem

rensa alla USBportar och sen startar du om datorn och kopplar in musen och tangentbordet. (avinstallera USB portar i enhetshanteraren"