[Diskussion] Sony Xperia S

Permalänk
Medlem

[Diskussion] Sony Xperia S

Såg att det inte fanns någon tråd för den kommande Sony Xperia S så jag skapade den nu.

Processor: Dual Core Qualcomm Scorpion på 1 500 MHz
Skärm: 4,3" 720x1280 pixlar (LCD/TFT)
Minne: 32GB Inbyggt
Kamera (Bak): 12,1 megapixlar, 4000x3000 pixlar med Led-Blixt
Kamera (Fram): 1280x1024 (SXGA) pixlar
Batteri: 1 750 mAh Inbyggt
Mått: (BxHxD) 64 × 128 × 10,6 mm
Vikt: 144 g
OS: Android 2,3 Gingerbread) Uppdatering till 4.0 (Ice Cream Sandwich) planeras 2:a kvartalet 2012
Versioner:

Release (spekulation): 14 Mars 2014
Pris (spekulation): 4174+ SEK http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1074844

Hemsida:

Egenskaper:
¤

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Själv väntar man på en svart ifrån CDON.
Hoppas att den kommer imorgon då.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Sony Xperia Support

Det finns faktiskt redan en tråd om Xperia S på http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1090297-xp... , så ni finner säkerligen svar på några frågor som dyker upp där. Om inte, sätter jag bevakning på denna tråd och ska svara på så mycket jag hinner

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Medlem

Beställde den Ikväll från CDON

Visa signatur

NZXT H510 Flow | AMD Ryzen 9 5900x | 32GB Fury Beast | RX 6700XT | 1TB NVMe Fury Renegade

Permalänk
Medlem

sitter och hammrar F5 på postens hemsida... den har varit i jönköping nu sedan kl 7 igår kväll! kom hem till karlskrona nu där du hör hemma!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall någon operatör fått in xperia S ännu?

Permalänk
Medlem

Den är så snygg Synd att man redan har en bra lur.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Den är så snygg Synd att man redan har en bra lur.

Håller med.

Permalänk
Medlem

Hämtade min idag! Första smartphonen för mig!

Tänkte för dem som är intresserade så nämnder jag vad jag fick i paketet:
Telefonen (durr), 2 smart tags, hdmi-kabel, in-ear hörlurar, laddningssladd och kopplingsdosa för att ansluta i väggjacket

har även sony ericsson loggan nere på telefonen, den runda grön/silvriga.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Beställde denna skönhet igår kväll! Trist att det är påskhelg nu, kommer antagligen inte få luren förrän på tisdag i nästa vecka. Har någon testat hur en smart tag funkar? Nyfiken på den funktionen, verkar dock rätt meningslös.

Permalänk

Min kära flickvän beställde en från Tre för 3 veckor sedan. Då var det en veckas leveranstid på den, enligt Tre själva. Nu har vi fått två brev hemskickade där dom beklagar att produkten inte finns i lager. Tycker att det är ett jävla sätt att sälja sånt man inte kan leverera inom en rimlig tid.

OnT: Riktigt fin lur. Tänkte själv köpa en men det blev en Galaxy Note då den hade det där "extra". Kommer garanterat bli en del pillandes på flickvännens

Dock verkar det fortfarande rätt dött borta på XDA, men det kommer väl

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen att den har en dedikerad kameraknapp, något som jag saknar rejält på min sgs2.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av Herrlin_old:

Beställde denna skönhet igår kväll! Trist att det är påskhelg nu, kommer antagligen inte få luren förrän på tisdag i nästa vecka. Har någon testat hur en smart tag funkar? Nyfiken på den funktionen, verkar dock rätt meningslös.

SmartTags är ett tillbehör som använder sig av NFC. Genom att peta med telefonen på en SmartTag kan du få telefonen att göra inställningar eller öppna program automatiskt. Exempelvis kan du ha en i bilen som du petar på när du sätter dig, så slår telefonen automatiskt på ljudet, blåtanden och öppnar maps. Du kan med andra helt själv välja vad telefonen ska göra när du aktiverar en viss tag. Riktigt smidigt faktiskt! Har själv en på kontoret som jag petar på varje morgon för att slå av ljudet, slå på WiFi och öppna spotify

/Samuel
Sony Mobile