Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Beror på hur mycket skada tanken gör och hur hans skada rollar.
Om han har 490 som avg (Ex: is-4 is-7 maus e-100 e-75 vk4502p med 12.8 eller 130) så blir du one shottad även med det nya tornet (om han rollar avg skada), Han kan ju rolla mindre.
Sen finns det en till sak som bestämmer skada som ger 25%- eller 25%+ skada! woo....
Sen om han har 320 skada avg (Ex: en tiger 2 med 105 eller en t29 med 105) så var det en hög roll som gjorde 400 och då är chansen låg att han skulle one shotta dig om du hade haft det andra tornet.

Okej så ett bättre torn gör alltså tanken mer hållbar även i själva skrovet ? Tycker det är lite konstigt men det är ju ingen nackdel
Är la därför alla med KV kör med idiot tornet även med skitkanonerna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Började fundera lite på hur det fungerar med hp i spelet. Ex min T-34 hade 400 och fick 50 extra med nya tornet alltså 450 totalt betyder det att om vi tar ett exempel, ex jag kör en omoddad t-34 och blir 1shotad i röven och skottet tog exakt 400hp skulle jag överleva då med andra tornet som ger 50hp extra? Eller gör det ingen skillnad på övriga tanken och då tar skottet 450hp istället.
Mest nyfiken på hur det fungerar om det är logiskt eller inte

För att ge dig ett rent svar (no offence Saber)
Om du får ett skott i röven som gör exakt 400 skada så dör du om du kör originaltornet, hade du haft det uppgraderade tornet hade du haft 50hp kvar.
Anledningen till att man får mer hp är för mig lite oklar.. De flesta "uppgraderingstornen" brukar ha mer pansar, trade-offen brukar vara att de roterar långsammare. HP boosten kan vara för att förstärka den upplevda ökade överlevnadschansen iom tjockare pansar.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Började fundera lite på hur det fungerar med hp i spelet. Ex min T-34 hade 400 och fick 50 extra med nya tornet alltså 450 totalt betyder det att om vi tar ett exempel, ex jag kör en omoddad t-34 och blir 1shotad i röven och skottet tog exakt 400hp skulle jag överleva då med andra tornet som ger 50hp extra? Eller gör det ingen skillnad på övriga tanken och då tar skottet 450hp istället.
Mest nyfiken på hur det fungerar om det är logiskt eller inte

Om du skaffar overtagets mod, så går det direkt se det:) tornet gör en liten skillnad (för man får tyvärr inte mycket hp bonus).

Om du vill köra med moden finns den här:
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/74727-070-over...

Läggs in i mod mapen (spelet blir inte förstört och ingen back up behövs):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Måste ha IS-4 i garaget även en KV-1 (med KV-2 torn) och en KV-3.
Då får du för:
IS-4 = IS-4 (t10) och en IS-8 (t9 tank efter stalins död kallad T-10).
KV-3 = KV-3 (t7) och en T-150 (som en KV-3 med stock torn typ)
KV-1(KV-2) = KV-1 med stock torn blir bara en KV-1, Har du en KV-1 med KV-2 torn blir KV-1(t5) och KV-2(t5 (mycket prat om att den blir tier 6).

KV-1an förlorar ju all status den hade med en 76mm som top men tror bilderna avslöjar en 85mm kanon troligen 85mm F-30 eller 85mm D-5T men skulle kunna vara 85mm D5T-85BM. kommer leda till KV-2, T-150 och KV-1S
KV-2an som Tier 5- eller 6 heavy, Troligen det sista kommer sen leda till S-51 och arty linjen.
T-150 blir en KV-3 stock torn med vad som ser ut 107mm ZIS-6 Som kommer leda till KV-3 och heavy linjen med "armor" (IS-4).
KV-1S kommer bli linjen mot IS-2(IS-1 med stock torn), IS-3, IS-8 och IS-7.
IS-8 eller T-10 är en vidare arbetad verision av IS-3 (dom tänkte först stoppa in IS-6 där men den skulle bli för klen så den kommer bli en t8 premium istället).

Damn, har inte credits nog till IS4:an, vad händer om jag bara har den fram reserachad?, men inte i garaget? Har KV, men inte kv3...

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Damn, har inte credits nog till IS4:an, vad händer om jag bara har den fram reserachad?, men inte i garaget? Har KV, men inte kv3...

Inget händer du kommer ha IS-8 techad istället för IS-4, Vet inte om du får IS-4 som tier 10 dock. : /

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

tror inte jag får den nä, men tror du den är framtechad?

Hittade denna, Is8 och 4 är ju inte samma träd

En bild till som förklarar lite

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att skaffa tillbaks is-4an snart så man inte missar detta bytet...

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

tror inte jag får den nä, men tror du den är framtechad?

Hittade denna, Is8 och 4 är ju inte samma träd

http://i42.tinypic.com/25h1n43.jpg

En bild till som förklarar lite

http://i43.tinypic.com/28guwxi.jpg

Just därför man får en is-8 om man är påväg mot is-7 vill man ju inte helt plötsligt börja om.
Och om du har otur tror jag man inte får den fram techad, För du har ju inte en is-4.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

nej, men då bör man ju få en is8 framtechad iallfall =).. shit att man inte hinner få ihop credits.

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

vad tycker ni jag ska köra på efter t34-85 jag gillar spelstilen som man kör med vanliga t-34 (antar att t-34-85 är ungefär samma) så ska jag köra på kv13 och sen in på is trädet eller fortsätta ner mot t-43 ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

vad tycker ni jag ska köra på efter t34-85 jag gillar spelstilen som man kör med vanliga t-34 (antar att t-34-85 är ungefär samma) så ska jag köra på kv13 och sen in på is trädet eller fortsätta ner mot t-43 ?

T-43 är som en T-34-85 i spel stilen IS är också lite små lik T-34-85 men lite slöare och mer pansar större kanon.
Men T-54an är en underbart rolig tank och imo är den helt klart värd att gå för först om du gillar medium stilen.

Och om du går för T-43 sen T-44, På T-44an skaffa inte 122an för att använda den! (IMO är det en av de sämsta kanonerna i spelet för mediums, Den har mindre än dubbla skadan och en rof som är åt skogen låg jämfört med 100mm. (Dock så är det ok att skaffa den för att göra tanken elite men inte mer. ;P)).
Och sen dem la till 100mm LB-1 finns det inte ett enda argument till att köra t-44 med 122an. Den har även mycket sämre accuarcy.
Annars så är t-44an en riktigt fin och rolig tank har inte provat den med nya motorn än men folk säger att den är mycket bättre nu med 100mm LB-1 och V-54-6 motorn. Och jag tyckte den var bra förr då måste den vara superb nu. ;D
Och ett till tips ang t-44 skaffa wet ammorack fråga inte bara gör det...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Då har man lekt endel med en E-100, riktigt trevlig tank faktiskt
Smidig o rapp, mot va ja hade trott den skulle vara. Inte låst upp stora kanonen än, men än så länge är ja rätt nöjd.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Vart sugen på att skaffa mig en medium, har t-34-85 researchad med alla modules men funderade att börja på amerikanska trädet, har en m3 lee researchad. Vilket träd är bättre? skulle sikta på typ tier 8, pershing

Permalänk
Skrivet av rickie:

tror inte jag får den nä, men tror du den är framtechad?

Hittade denna, Is8 och 4 är ju inte samma träd

http://i42.tinypic.com/25h1n43.jpg

En bild till som förklarar lite

http://i43.tinypic.com/28guwxi.jpg

Jahup...då har jag börjat karva mig fram i KV trädet. Trodde faktiskt inte jag skulle återvända hit (spelade den i Betan, men har bara kört meds delen hitintills till förmån för tyska/amerikanska/franska träden).

KV är inte så tokig i a f, även om det händer ganska ofta att man blir imploderad av ett skott.
KV med KV-2 tornet klart (check)
Harvar mig fram mot KV3.

Fanns det någon deadline för när ver 7.3 väntas landa in?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av F@|)€r/\/:

Vart sugen på att skaffa mig en medium, har t-34-85 researchad med alla modules men funderade att börja på amerikanska trädet, har en m3 lee researchad. Vilket träd är bättre? skulle sikta på typ tier 8, pershing

Pershing är imo bästa T8 Mediumen.

Edit: Över 4000 posts i tråden.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Skrivet av Holic:

Då har man lekt endel med en E-100, riktigt trevlig tank faktiskt
Smidig o rapp, mot va ja hade trott den skulle vara. Inte låst upp stora kanonen än, men än så länge är ja rätt nöjd.

den stora kanonen är värdelös när man ska skjuta på avstånd men nära är den jävulsk. 700-800 i skada på målet då :). man dödar en maus på max 4 skott med den ( om man hinner med det då det tar lång tid att ladda denna kanon). har sätt att väldigt många som har E-100 oftast kör med 128mm kanonen ( hoppas att jag skrev rätt på storleken nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

den stora kanonen är värdelös när man ska skjuta på avstånd men nära är den jävulsk. 700-800 i skada på målet då :). man dödar en maus på max 4 skott med den ( om man hinner med det då det tar lång tid att ladda denna kanon). har sätt att väldigt många som har E-100 oftast kör med 128mm kanonen ( hoppas att jag skrev rätt på storleken nu)

Hm.. va ja har reflekterat på så tycker ja flest kör med stora kanonen. 128mm (mausgun) är ju den lite längre pipen utan grejjen längst ut på pipan. Medans stora kanonen, antar jag, har den där grejjen som tex löwe har längst fram.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Att alla företag vill käna pengar är självklart, men det finns seriösa och oseriösa/schyssta sätt att göra det.

DLC som ett exempel är ett elände. Och sedan at WoT är fortfarande i stor del pay to win är fruktansvärt irriterande. Visst, man kan spela och vinna gratis, men man kommer absolut ingen vart utan premium då man går back i credits varenda match med en högre tier icke-premium.

At WG sedan dessutom fullständigt struntar i communityn gör saken bara ännu mera uppenbart att de inte är ett "seriöst" företag.

Randoms på högre nivå är inte fullt så roliga faktiskt, jag kör mest tier 5-8.
Fördelen med det är att man har råd att köra "exit battle" direkt om man inte gillar tex banan/sidan av banan/topheavys på din sida suger.
Tror jag spelar ungefär ett spel av fyra startade nuförtiden, lägre tiers är riktigt billiga att reparera, att gamereactor sponsrade min Löwe hjälper väl iofs till att hålla kostnaderna nere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasgripen:

Fördelen med det är att man har råd att köra "exit battle" direkt om man inte gillar tex banan/sidan av banan/topheavys på din sida suger.

Gud så lamt. Hoppas jag slipper games med dig där du har gett upp redan innan det har börjat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasgripen:

Randoms på högre nivå är inte fullt så roliga faktiskt, jag kör mest tier 5-8.
Fördelen med det är att man har råd att köra "exit battle" direkt om man inte gillar tex banan/sidan av banan/topheavys på din sida suger.
Tror jag spelar ungefär ett spel av fyra startade nuförtiden, lägre tiers är riktigt billiga att reparera, att gamereactor sponsrade min Löwe hjälper väl iofs till att hålla kostnaderna nere

Tycker det har blivit fler som dig.. Minst 1 som är "AFK" varje battle, ibland har det varit 3.. Och det har hänt att de 3 är våra top tanks som drar ut ur gamet och ger oss en loss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasgripen:

Randoms på högre nivå är inte fullt så roliga faktiskt, jag kör mest tier 5-8.
Fördelen med det är att man har råd att köra "exit battle" direkt om man inte gillar tex banan/sidan av banan/topheavys på din sida suger.
Tror jag spelar ungefär ett spel av fyra startade nuförtiden, lägre tiers är riktigt billiga att reparera, att gamereactor sponsrade min Löwe hjälper väl iofs till att hålla kostnaderna nere

Att lämna en strid skulle jag aldrig göra. Och att hålla på på lägre tiers går väll an när man har en tank man gillar, annars tappar man ju poängen med att skaffa XP om man inte ska skaffa nästa tank liksom.

Nog för att det är otroligt drygt att gå back för mig, men jag kan i alla fall "överleva" då jag både har en Löwe och en T34 som drar in pengar, men då är det två tanks jag måste spela för att gå upp i credits och XP på en.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag brukar lämn matchen om de hela tiden babblar på östeuropeiska eller ryska trots att jag ber dem snällt: "english pls". Då har de fått sin chans men är de arroganta mot mig så skiter väl jag i dem Så tänker jag. Det blir ju rätt så kännbart för dom om jag har en tier 7 eller uppåt

Annars är jag alltid kvar och kämpar, även när det uppenbart går åt helv**e.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Jag brukar lämn matchen om de hela tiden babblar på östeuropeiska eller ryska trots att jag ber dem snällt: "english pls". Då har de fått sin chans men är de arroganta mot mig så skiter väl jag i dem Så tänker jag. Det blir ju rätt så kännbart för dom om jag har en tier 7 eller uppåt

Annars är jag alltid kvar och kämpar, även när det uppenbart går åt helv**e.

Jo sådant är riktigt drygt.

Det verkar vara vanligt förekommande att smartskaften sitter i en platoon och snackar på som om det vore en private chat dom sitter i. Antingen får WG implementera en platoon-chat, eller så får icke-engelsk-pratande typer hålla sig till program så som Xfire/Skype med mera för att kunna chatta.

En report-spam knapp hade inte suttit fel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Holic:

Hm.. va ja har reflekterat på så tycker ja flest kör med stora kanonen. 128mm (mausgun) är ju den lite längre pipen utan grejjen längst ut på pipan. Medans stora kanonen, antar jag, har den där grejjen som tex löwe har längst fram.

det stämmer det med pipan men många bytar tillbaka till den lägre då de upptäcker att de måste komma bra nära för att få in träffar som skadar. den stora kanonen borde dem fixa så den blir bättre på avstånd och då hade man haft en jäkligt bra tank sen :D. är dock ett önske tänkande att de skulle ändra på det

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Jag brukar lämn matchen om de hela tiden babblar på östeuropeiska eller ryska trots att jag ber dem snällt: "english pls". Då har de fått sin chans men är de arroganta mot mig så skiter väl jag i dem Så tänker jag. Det blir ju rätt så kännbart för dom om jag har en tier 7 eller uppåt

Annars är jag alltid kvar och kämpar, även när det uppenbart går åt helv**e.

jag gör samma sak. efekten blir ju tydligast när man kör med tier 9 och bättre tanks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Hm.. va ja har reflekterat på så tycker ja flest kör med stora kanonen. 128mm (mausgun) är ju den lite längre pipen utan grejjen längst ut på pipan. Medans stora kanonen, antar jag, har den där grejjen som tex löwe har längst fram.

Muzzle break heter "grejjen".

Som den på AMX 13 90 i bakgrunden av AMX 50 120 (B) tornet.
Skulle vilja ha anti tank missilerna där på min 13 90.

Undrar lite vad dem tänkte när dem designade AMX 50 120 (B).

Dold text
Skrivet av Chrester:

Jag brukar lämn matchen om de hela tiden babblar på östeuropeiska eller ryska trots att jag ber dem snällt: "english pls". Då har de fått sin chans men är de arroganta mot mig så skiter väl jag i dem Så tänker jag. Det blir ju rätt så kännbart för dom om jag har en tier 7 eller uppåt

Annars är jag alltid kvar och kämpar, även när det uppenbart går åt helv**e.

Så du lämnar för att folk som troligen inte kan engelska mer än "noob" och liknande insults sitter och chattar med varandra?
No offence men du är på samma nivå som killen som lämnar för att han inte gillar vilka high tiers han har i laget eller bana och etc....
Jag ogillar när folk lämnar tidigt vare sig det är pga sina high tiers eller om 2 personer i laget sitter och pratar voodoo (om det inte är något nödfall eller liknande men man vet aldrig varför folk afkar / leavar).

Skrivet av tiger7925:

det stämmer det med pipan men många bytar tillbaka till den lägre då de upptäcker att de måste komma bra nära för att få in träffar som skadar. den stora kanonen borde dem fixa så den blir bättre på avstånd och då hade man haft en jäkligt bra tank sen :D. är dock ett önske tänkande att de skulle ändra på det

Bara för att vara random har inge problem med 150mm kanonen på halv långa avstånd.
Den är helt ok skulle behöva en liten knuff uppåt i penetration men annars funkar den bra, Det enda man har problem med är is-7ors front.

Skrivet av Jasgripen:

Randoms på högre nivå är inte fullt så roliga faktiskt, jag kör mest tier 5-8.
Fördelen med det är att man har råd att köra "exit battle" direkt om man inte gillar tex banan/sidan av banan/topheavys på din sida suger.
Tror jag spelar ungefär ett spel av fyra startade nuförtiden, lägre tiers är riktigt billiga att reparera, att gamereactor sponsrade min Löwe hjälper väl iofs till att hålla kostnaderna nere

Du använder säkert "efficency" rateing för att se om du gillar dina high tiers eller inte?
En kille som har runt 40% win ratio och över 20k strider ca 7k av dem i en löwe har 2k i efficency rateing, alla games jag har mött hans maus / is-7 / 50b / e-100 och t110 (t30) campar han alltid bakom arty längst bak.
Han har en extrem defence score men inget annat och det gör att han är en "unicum" enligt efficency rateing.

Glömde skriva men no offence igen hoppas inte jag hamnar i era lag...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Muzzle break heter "grejjen".

Som den på AMX 13 90 i bakgrunden av AMX 50 120 (B) tornet.
Skulle vilja ha anti tank missilerna där på min 13 90.
http://www.chars-francais.net/new/images/stories/galery/1951_...

Undrar lite vad dem tänkte när dem designade AMX 50 120 (B).
http://www.chars-francais.net/new/images/stories/galery/1951_...

Dold text

.

Det dem tänkte var nog som de flesta strv designers tänkte på den tiden. Man stred från en stridsställning (stillastående) och ville då kunna visa så lite målyta som möjligt. Ofta är man tvungen att kunna dumpa kanonen då för att kompensera baksluttningens lutning. Sic! Den ser ut som den gör. Jämför t ex med den svenska strf90. I den sitter i praktiken en gammal Bofors 40mm lv akan, men den sitter upp och ner (d v s magasinet är under kanonen i motsats till original akan som matades uppifrån). Man var tvungen att göra det för att kunna dumpa eldröret annars skulle magasinet stuckit upp genom torntaket.

Det intressanta är att jämföra med ryska designers (sovjetiska). De konstruerade strv för ren anfallsstrid, d v s de är generellt lägre än västvagnar, men kan å andra sidan inte dumpa sina eldrör lika mycket, vilket innebär att de är tvungna att gå mycket längre upp på en kulle för att få eldröret att bära = visar större målyta (chassie). Hmmm...liten utvikning kanske men...

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Det dem tänkte var nog som de flesta strv designers tänkte på den tiden. Man stred från en stridsställning (stillastående) och ville då kunna visa så lite målyta som möjligt. Ofta är man tvungen att kunna dumpa kanonen då för att kompensera baksluttningens lutning. Sic! Den ser ut som den gör. Jämför t ex med den svenska strf90. I den sitter i praktiken en gammal Bofors 40mm lv akan, men den sitter upp och ner (d v s magasinet är under kanonen i motsats till original akan som matades uppifrån). Man var tvungen att göra det för att kunna dumpa eldröret annars skulle magasinet stuckit upp genom torntaket.

Det intressanta är att jämföra med ryska designers (sovjetiska). De konstruerade strv för ren anfallsstrid, d v s de är generellt lägre än västvagnar, men kan å andra sidan inte dumpa sina eldrör lika mycket, vilket innebär att de är tvungna att gå mycket längre upp på en kulle för att få eldröret att bära = visar större målyta (chassie). Hmmm...liten utvikning kanske men...

Dock i spelet kan inte en 50b sikta lågt den har bland de sämsta "gun depression" i spelet.
Och dess torn är inte litet. :x

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Dock i spelet kan inte en 50b sikta lågt den har bland de sämsta "gun depression" i spelet.
Och dess torn är inte litet. :x

Alla designer behöver inte vara bra även om man försöker följa principer. Historien är full av misslyckade påhitt. AMX 50B ligger ju i samma designlinje som övriga AMX 12/13, med tornet i vagga, det blev bara inte bra när man försökte göra det större

Det finns även i modern tid ex vis ett försök som inte blev så bra. Åter strf90 serien. Hägglunds trodde att om man slängde på ett strvtorn på chassit skulle det bli fränt. Valde ett franskt torn med 105mm kanon....det blev inte bra. Bofors försökte slänga 90 tornet på MTLB...det blev inte bra...etc etc

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Kul att hitta denna tråden.
Spelat detta spelet sedan tidigt beta men la ner det när full versionen kom ut.
Börjat spela nu igen och utan premium konto kommer T54an ta 100 år att få :/