Värt att köpa Xbox 360?

Permalänk
Medlem

Värt att köpa Xbox 360?

Är det värt att köpa ett Xbox 360 nu? Har alltid varit ett stort fan av Halo, spelat det hos kompisar och spelat ettan på PC. Men nu funderar jag på om jag kanske ska köpa ett eget xbox 360 så jag kan spela Reach, halo 3 och de andra godisbitarna. Men det ska väl komma nya konsoler snart? Så jag är lite fundersam.

Råd tack!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ihaveto:

Är det värt att köpa ett Xbox 360 nu? Har alltid varit ett stort fan av Halo, spelat det hos kompisar och spelat ettan på PC. Men nu funderar jag på om jag kanske ska köpa ett eget xbox 360 så jag kan spela Reach, halo 3 och de andra godisbitarna. Men det ska väl komma nya konsoler snart? Så jag är lite fundersam.

Råd tack!

Är du intresserad av det klart du skall skaffa det då och om du har pengar men jag råder dig att köpa ett begagnat

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ihaveto:

Är det värt att köpa ett Xbox 360 nu? Har alltid varit ett stort fan av Halo, spelat det hos kompisar och spelat ettan på PC. Men nu funderar jag på om jag kanske ska köpa ett eget xbox 360 så jag kan spela Reach, halo 3 och de andra godisbitarna. Men det ska väl komma nya konsoler snart? Så jag är lite fundersam.

Råd tack!

tror dom flesta spår att nästa xbox släpps nån gång 2013 så jag hade nog köpt ett idag

Permalänk
Medlem

tycker verkligen att du ska köpa ett. Ingen ide att köpa ett begangnat xbox då xbox är relativt billigt idag.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte säkert att det nya Xboxet är bakåtkompatibelt(vad jag vet) så vill du spela spelen du nämner krävs det ju ett Xbox 360.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Nästa XBOX ryktas lanseras runt jul, nästa år. Så det är nog en god ide att köpa dig nånting att spela till dess, råder dig dock också att köpa nåt begagnat så sparar du lite cash

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är det i början av 2013 eller slutet av 2013 som nästa Xbox skulle komma?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ihaveto:

Är det i början av 2013 eller slutet av 2013 som nästa Xbox skulle komma?

Tror inte dem gått ut med något datum än, men ryktena säger väl kring julhandeln 2013

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Halo reach för 49:- på komplett idag!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Har RushHour redan varit eller?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Har RushHour redan varit eller?

Det har varit men jag vet inte vad som hände, helt plötsligt buggade tiden från 1sek till 98 timmar och 57 minuter. Priserna kvarstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det har varit men jag vet inte vad som hände, helt plötsligt buggade tiden från 1sek till 98 timmar och 57 minuter. Priserna kvarstår.

Äsch missade man den här veckan också..
Vad fanns det för grejer om du kommer ihåg?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ihaveto:

Är det värt att köpa ett Xbox 360 nu? Har alltid varit ett stort fan av Halo, spelat det hos kompisar och spelat ettan på PC. Men nu funderar jag på om jag kanske ska köpa ett eget xbox 360 så jag kan spela Reach, halo 3 och de andra godisbitarna. Men det ska väl komma nya konsoler snart? Så jag är lite fundersam.

Råd tack!

Det rycktas om att det ska komma nytt xbox nästa år

Mvh: Adrian

Permalänk
Medlem
Skrivet av ihaveto:

Är det värt att köpa ett Xbox 360 nu? Har alltid varit ett stort fan av Halo, spelat det hos kompisar och spelat ettan på PC. Men nu funderar jag på om jag kanske ska köpa ett eget xbox 360 så jag kan spela Reach, halo 3 och de andra godisbitarna. Men det ska väl komma nya konsoler snart? Så jag är lite fundersam.

Råd tack!

Den nästa Xboxen kommer säkert nästa år så frågan är om du orkar vänta. Priset för Xbox 360 är extremt lågt idag tex http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/148632-xbox_360_basenh...
Jag själv väntar på nästa Xboxen då min dator kan köra nästan alla spel som finns på konsol

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Äsch missade man den här veckan också..
Vad fanns det för grejer om du kommer ihåg?

Det fanns ssd 90 gb ocz för 899kr (inet har ju adata 120gb för 999kr) sedan ett xbox 360 för 1490kr forza + crysis + 250gb hdd. Sedan fanns det logitech harmony för 999kr därefter ps3 för 1790kr 320gb versionen och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det fanns ssd 90 gb ocz för 899kr (inet har ju adata 120gb för 999kr) sedan ett xbox 360 för 1490kr forza + crysis + 250gb hdd. Sedan fanns det logitech harmony för 999kr därefter ps3 för 1790kr 320gb versionen och så vidare.

http://cdn.imghack.se/images/79e70addb4582e06ad8526ee07d731a7...

Tackar! Det enda intressanta hade varit Xbox360 så man gick väl inte miste om något speciellt egentligen

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Tanke på att du kan få en konsol för 1300kr som klarar spel istället för som jag, typ 18.000kr för att spela spel. ^^

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av ihaveto:

Är det värt att köpa ett Xbox 360 nu? Har alltid varit ett stort fan av Halo, spelat det hos kompisar och spelat ettan på PC. Men nu funderar jag på om jag kanske ska köpa ett eget xbox 360 så jag kan spela Reach, halo 3 och de andra godisbitarna. Men det ska väl komma nya konsoler snart? Så jag är lite fundersam.

Råd tack!

Är du fan av Halo, UNDVIK Reach! Det är en en total lore-flopp om man säger så.

Och om det är värt att skaffa Xbox: Nej. Hela karusellen kommer att kosta ca 7000-8000+ Kr i och med att man måste betala överpris för spel, tillbehör för massor av pengar, XB-Live. Så i bårde lång och kort version, nej, det är absolut inte värt att skaffa en Xbox, den är snarare i likhet med en enarmad bandit i förklädnad för att suga ur pengar ur pengar av konsumenter med hjälp av sina "exklusiva" spel.

Jag har varit i Xbox-karusellen mellan 2007 till 2011, inget jag är direkt stålt över, men jag har lärt mig en läxa, aldrig mera sådant lurendrejeri, Halo Reach var sista droppen för mig som fick mig att säga upp prenumerationen och göra mig av med spellådan.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av ihaveto:

Är det värt att köpa ett Xbox 360 nu? Har alltid varit ett stort fan av Halo, spelat det hos kompisar och spelat ettan på PC. Men nu funderar jag på om jag kanske ska köpa ett eget xbox 360 så jag kan spela Reach, halo 3 och de andra godisbitarna. Men det ska väl komma nya konsoler snart? Så jag är lite fundersam.

Råd tack!

Ja det är värt eftersom de nya konsolerna kommer ut nästa år och de kommer förmodligen kosta minst 4000 kr(kan var mycket högre)
2k för xbox idag är väldigt billigt.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Om det är halo du ska köra så är det ingen ide. Reach och Halo 3 är dött och Halo 4 kommer suga pung. Hade 4k exp i MLG på H3 men nu går det inte att spela längre, tar 5 år att hitta en match och så är det bara cheaters på spelet

Permalänk
Medlem

Som Atlas Tasume sa så ångrar man sig lite efter man har tröttnat på spelen.. jag har haft min xbox sen 2007, köpte xblive ett år efter, körde halo 3 hela tiden, var hur grym som helst men sen när man kom till lvl 30 (typ major eller nåt) så var det riktigt svårt... o när man förlora åkte man tillbaka till 29 men då vann jag igen upp till 30 men sen hände samma sak igen hela tiden... sen sluta jag helt enkelt... men det slukar inte pengar kan jag säga, det tar en del men inte mycket.. det är typ 500kr per år om man köper smart.. men köper du den nu o brinner för spelet reach kommer det "brännandet" att slockna.. bara så vet

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Ja! Det är värt o köpa ett xbox! Jag har haft 3 st. Det första xboxet, xbox 360," första versionen av xbox 360" och xbox 360 slim.
Jag är väldigt nöjd över det! Som Atlas Tasume sa, så stämmer det inte. Man behöver inte köpa xb live, om man inte spelar online, eller chattar med kompisar. Det är inte dyrt. MEN om du vill ha det på det dyra sättet som du kanske gjort, "köpt 1 månad" varje gång, varför inte välja 12 månader direkt? Mycket billigare än att fylla på varje månad! ^_^ Jag lirar MW3, MW2, Black ops ,Dirt 3, Fight Night, Red dead Redemption, Guitar Hero, osv! ^^ OBS : OM DU KÖPER XBOX SÅ KÖP ETT SLIM! "MINDRE CHANS TILL RED RING OF DEATH "RROD" sök på youtube om du inte vet vad det är! "Överhettning" .:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Tackar! Det enda intressanta hade varit Xbox360 så man gick väl inte miste om något speciellt egentligen

Lungt ;), tänkte själv slå till på ett xbox 360 men dock så har jag elite 120gb så tyckte det var onödigt + att jag hade redan köpt mig ett corsair 500r på kompletts erbjudande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xWarSniperZx:

Ja! Det är värt o köpa ett xbox! Jag har haft 3 st. Det första xboxet, xbox 360," första versionen av xbox 360" och xbox 360 slim.
Jag är väldigt nöjd över det! Som Atlas Tasume sa, så stämmer det inte. Man behöver inte köpa xb live, om man inte spelar online, eller chattar med kompisar. Det är inte dyrt. MEN om du vill ha det på det dyra sättet som du kanske gjort, "köpt 1 månad" varje gång, varför inte välja 12 månader direkt? Mycket billigare än att fylla på varje månad! ^_^ Jag lirar MW3, MW2, Black ops ,Dirt 3, Fight Night, Red dead Redemption, Guitar Hero, osv! ^^ OBS : OM DU KÖPER XBOX SÅ KÖP ETT SLIM! "MINDRE CHANS TILL RED RING OF DEATH "RROD" sök på youtube om du inte vet vad det är! "Överhettning" .:)

Innan slim hade microsoft lanserat ny krets (moderkort) som kallas JASPER, minskad risk för överhettning. Haft min 360 elite sedan 2009 och fungerar fortfarande bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Är du fan av Halo, UNDVIK Reach! Det är en en total lore-flopp om man säger så.

Och om det är värt att skaffa Xbox: Nej. Hela karusellen kommer att kosta ca 7000-8000+ Kr i och med att man måste betala överpris för spel, tillbehör för massor av pengar, XB-Live. Så i bårde lång och kort version, nej, det är absolut inte värt att skaffa en Xbox, den är snarare i likhet med en enarmad bandit i förklädnad för att suga ur pengar ur pengar av konsumenter med hjälp av sina "exklusiva" spel.

Jag har varit i Xbox-karusellen mellan 2007 till 2011, inget jag är direkt stålt över, men jag har lärt mig en läxa, aldrig mera sådant lurendrejeri, Halo Reach var sista droppen för mig som fick mig att säga upp prenumerationen och göra mig av med spellådan.

Har spelat reach,älskar det, jag har alltid gillat både halo och cod, och det är den perfekta mixen. De enda spelen jag ska ha är reach, MW2 och MW3, kanske halo 3. XBlive guld är inte alls dyrt.

Permalänk
Medlem

Hehe. Det är lite kul att folk här har omvandlat rykten till riktig fakta om att nästa generations xbox släpps sent nästa år.

Permalänk
Medlem

XBOX är riktigt bra tycker jag. Rekommenderar det, helt klart.

Alla Halo spelen är grymma. Tycker dock att Halo ODST var rätt dåligt, men resten är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ihaveto:

Har spelat reach,älskar det, jag har alltid gillat både halo och cod, och det är den perfekta mixen. De enda spelen jag ska ha är reach, MW2 och MW3, kanske halo 3. XBlive guld är inte alls dyrt.

Nåväll, alla har sina egna val, jag skulle aldrig göra som du dock.

Lika så med Reach, många gillar det, men de som gör det har aldrig läst några av böckerna. Jag är lite som alla Star Wars fans som är "sura" på Episode 1-3 och George Lucas.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841