Antec solo II kylnings egenskaper vs Define XL

Permalänk

Antec solo II kylnings egenskaper vs Define XL

Hejsan på er.
Jag har idag ett Define XL
Moderkort Gigabyte x58a-ud3r rev.2
CPU Intel i7 930 @ stock 2.8ghz
Kylare Noctua nh-u12p se
12 gb Vengence minnen ddr3 tripple channel
msi 560 ti twin frozr
1 st SSD
2 st Samsung spinpoint F3

Jag kikade in sweclockers recension av antec Solo II och blev lite besviken.
Inte på lådan i sig utan på at Sweclockers inte lägger ner tid för att visa lådans kylnings egenskaper ordentligt.

Det är nu så att jag snart skall flytta och min datahörna kommer tappa utrymme.
då jag håller på med lite musik så funderade jag på Solo II
rent generelt gillar jag det jag ser men är orolig för att lådan skall ha märkbart sämre kylning även om jag stoppar in 2 frontfläktar.

Någon som kan ge något bra svar på om lådan kommer vara mycket sämre eller kanske bättre i kylning an define xl.
är lådan tystare än xl?

Alla svar är välkomna.
/ Jesper

Permalänk
Medlem

Define XL har större möjlighet att kyla då du har fler fläktplatser men Solo II kyler i stort lika som R3:
http://www.silentpcreview.com/article1218-page7.html

Kylningen räcker utan problem då du inte verkar överklocka, vid kraftig överklockning ökar behoven av kylning varför man kan behöva ett chassi med fler möjligheter till kylning.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

tror det är ett toppen chassi, känns lite som en liten och lätt retro burk på ett bra sätt

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk

Låter sweet.
Borde inte Solo II vara svalare och tystare även om man kör 2 st fläktar för insug ?
mindre chassi, lättare att få ett possetivt tryck i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaffa_studio:

Låter sweet.
Borde inte Solo II vara svalare och tystare även om man kör 2 st fläktar för insug ?
mindre chassi, lättare att få ett possetivt tryck i?

Vet jag inte men det är färre fläktar som trycker ut luften och lådor med positivt flöde brukar kyla vissa komponenter sämre än de med negativt, positivt tryck är bara bra för att hindra dammansamlingar.

Jag säger inte att Solo II är en dålig låda eller att det kommer att överhettas men jag tycker man ska vara ärlig när man jämför lådorna och Define XL har trots allt fler fläktplatser och möjlighet att vinkla hårddiskburen (kanske rent av ta bort den?) och det är i stort mycket av det som gör kylningen i Solo II bra. Sen ska man inte underskatta vad hårddiskupphängningen gör men man kan ju hänga upp diskar i 5.25 tums enheterna i Define XL också.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.