Program (wow, spotify) hänger sig tillfälligt, hjälp uppskattas! :)

Permalänk
Medlem

Program (wow, spotify) hänger sig tillfälligt, hjälp uppskattas! :)

Tja! Har på senaste tiden haft ett ganska litet men mycket irriterande problem. När jag spelar world of warcraft så hänger sig spelet i ett fåtal sekunder och fungerar sedan normalt igen. Har även testat köra en web stream med musik och samtidigt som laggspiken i Wow kommer så dör streamen av musik och man måste starta om den. Har precis installerat en ny router pga högre hastighet på bredbandet så har uteslutit det problemet.

Har även haft problem med spotify som fungerar utmärkt i 1-2 låtar sen dör det helt och det går att manövrera i programmet med det går inte att starta någon musik alls. Måste logga ut och logga in igen.

Vet inte om dessa problem kan vara relaterade till varandra med hjälp uppskattas för det är ganska störande när man spelar ett online spel.

Tack på förhand!!
Tweakz

Permalänk
Medlem

Jätte svårt att säga vad det kan bero på, sett till att samtliga drivrutiner och windows är uppdaterat?
Om det bara uppstår när det spelas upp ljud kanske det kan vara ljudkortet?

Permalänk
Medlem

Kör du piratat? (ja jag vet tt det är olagligt...)

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Har du ComHem?
Jag har ComHem och upplever kvällstid liknande problem. De gör bra/roliga reklamer men internet kan de fan inte tillhandahålla 24/7.

Permalänk
Moderator
Moderator

*uppdaterat trådtitel*

Med en utförligare beskrivning så ökar dina chanser att få hjälp och det blir bättre ordning i forumet, tänk gärna på det i fortsättningen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Kör du piratat? (ja jag vet tt det är olagligt...)

Nej det gör jag inte!

Skrivet av Ludenben:

Har du ComHem?
Jag har ComHem och upplever kvällstid liknande problem. De gör bra/roliga reklamer men internet kan de fan inte tillhandahålla 24/7.

Jag har Comhem 100mbit men har inte haft problem innan alls de senaste 2 åren.

Skrivet av anderjo4:

Jätte svårt att säga vad det kan bero på, sett till att samtliga drivrutiner och windows är uppdaterat?
Om det bara uppstår när det spelas upp ljud kanske det kan vara ljudkortet?

Alla drivrutiner är uppdaterade

Skrivet av Lan:

*uppdaterat trådtitel*

Med en utförligare beskrivning så ökar dina chanser att få hjälp och det blir bättre ordning i forumet, tänk gärna på det i fortsättningen.

Tack! ska tänka på det