Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Det som överraskat mig mest med detta spel är hur de verkligen verkar tweakat prestandan ur deras motor. Trots att det kan vara runt 50 spelare på skärmen samtdigt och det är effekter överallt så tuffar FPSn på över 40-50 ändå. i SWTOR vid samma tillfälle had man legat på 10. Och då är detta spelet mycket snyggare enligt mig.

Och allt detta trots beta, trots att det inte använder alla CPU kärnor och CF/SLI inte fungerar. Kör allt på max i 1920*1080 btw.

Fungerar inte lika bra här, är det mer än 5pers på skärmen så droppar FPS ner till ca 30 och ligger där.
CPUn rör sig knappt (inte över 50%) och grafikkortet har toppat på 65%.
(kör dock med shadows på medium och vsync)

Permalänk

Underbart spel och helt sjukt bra grafik. Kör allt på max och ligger på stabil fps och inte ett ända lagg hos mig. Testat warrior,theif och elementalist.

Underbart spel och kommer spela massor.. Synd att de bara är igång tills 07:00 på måndag morgonen sen är beta weelkend slut.. DAMN!!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Underbart spel och helt sjukt bra grafik. Kör allt på max och ligger på stabil fps och inte ett ända lagg hos mig. Testat warrior,theif och elementalist.

Underbart spel och kommer spela massor.. Synd att de bara är igång tills 07:00 på måndag morgonen sen är beta weelkend slut.. DAMN!!

09:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

jag har inte kunnat spela sen 05.00 igår natt... dom skrivet fortfarande inte någonting om dom kan fixa problemet som många andra har. trodde betan skulle ta slut vid 21.00 ikväll så jag tänkte, '' aja skit samma'', men när jag fick reda på att betan höll på10 timmar längre så blev jag lack

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

GW2 är inte speciellt asiatiskt....

Däremot så kommer spelet floppa, Ja. Folk kommer lira det i 2månader för att sen tröttna, precis som vanligt.

Tacka gudarna för Diablo3 !

Ja för Diablo 3 kommer ju garanterat hålla mer än 2 månader. Kommer det göra det till en flopp?

Förövrigt är jag nöjd med det jag sett hittills om man bortser från vissa småsaker och problemen med DC och dålig optimering

Permalänk
Medlem

Såhär ser den ökända c000005 errorn ut efter bluescreen, som vissa tydligen får som error i spelet vilket jag skulle uppskata mer... hatar att behöva stänga av datorn hela tiden och starta upp den ingen.

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Locale ID: 1053

Additional information about the problem:
BCCode: 1000007e
BCP1: FFFFFFFFC0000005
BCP2: FFFFF88008DD1E79
BCP3: FFFFF88009B2A728
BCP4: FFFFF88009B29F80
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Är det någon som har en aning om varför detta kom idag efter datorn varit avstängd efter fredags/lördags felfria spelande?

Specs:
2st 6950 2gb CF
i2500k
P8Z68-VPRO
8gb corsair ram

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Lol jag dog i eternal battleground och så fanns det ingen waypoint att travla till och så loggade jag ut och nu kan jag inte logga in pga att den är full :S

Det finns en waypoint i basen vid portalerna ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanslar:

Ja för Diablo 3 kommer ju garanterat hålla mer än 2 månader. Kommer det göra det till en flopp?

Förövrigt är jag nöjd med det jag sett hittills om man bortser från vissa småsaker och problemen med DC och dålig optimering

såg när min kompis spelade diablo 3 i 30 min, sen ville jag spy :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Såhär ser den ökända c000005 errorn ut efter bluescreen, som vissa tydligen får som error i spelet vilket jag skulle uppskata mer... hatar att behöva stänga av datorn hela tiden och starta upp den ingen.

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Locale ID: 1053

Additional information about the problem:
BCCode: 1000007e
BCP1: FFFFFFFFC0000005
BCP2: FFFFF88008DD1E79
BCP3: FFFFF88009B2A728
BCP4: FFFFF88009B29F80
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Är det någon som har en aning om varför detta kom idag efter datorn varit avstängd efter fredags/lördags felfria spelande?

Specs:
2st 6950 2gb CF
i2500k
P8Z68-VPRO
8gb corsair ram

Dra ner whocrashed, har du provat att flytta platsen där du har ditt guildwars?

Permalänk
Medlem

Hoppas spelet blir bättre optimerat till nästa event Om jag drar på högsta så får jag bara svart skärm. Borde fungera endå med datorn i sign

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Hoppas spelet blir bättre optimerat till nästa event Om jag drar på högsta så får jag bara svart skärm. Borde fungera endå med datorn i sign

Black screen har med "Anti-Aliasing" att göra, stäng av det så försvinner svartskärmen. Viktigt att notera dock är att det ska stängas av i grafikkortets kontrollpanel och inte endast ingame.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hanslar:

Haha, diablo3 lär hålla väldigt många år.... märks att du inte varit med så länge ....

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Haha, diablo3 lär hålla väldigt många år.... märks att du inte varit med så länge ....

Jag har varit med tillräckligt länge tycker jag nog är du säker på att du har? Men det var ju kul för dig att du kan spela det i många år jag kommer inte göra det utan kommer spela det lite till och från precis som med gw2. Men har svårt att se hur ett spel kan floppa för att du inte kan spela det i flera år. Jag mäter inte hur bra ett spel är beroende på hur lång tid jag kan spela det utan hur roligt jag har under den tiden.

Permalänk
Medlem

Finns det verkligen bara den uppsättning vapen för alla klasser i PvP 80?
Ranger har typ bara longsword och longbow. Och thief har oxå bara dagger/dagger + guns.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Finns det verkligen bara den uppsättning vapen för alla klasser i PvP 80?
Ranger har typ bara longsword och longbow. Och thief har oxå bara dagger/dagger + guns.

Rangers har:
* Greatsword
* Longbow
* Shortbow
* Axe
* Sword
* Harpoon Gun (under vatten)
* Spear (under vatten)

Thief:
* Dagger
* Pistol
* Sword
* Shortbow
* Spear (under vatten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barvemo:

Känns som om vi i TC organiserade upp det där makalöst bra, var häftigt minst sagt. Vad hette du? Inte omöjligt att vi kanske spelade tillsammans, själv heter jag som mitt användarnamn.

H > fliken "PvP" i vänstra spalten > "Be in the Mist" > spring in i portalen till den världsdel du vill slåss i, dvs grön/röd/blå eller "Eternal Battlegrounds"

Baazinga heter jag ingame!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Däremot så kommer spelet floppa, Ja. Folk kommer lira det i 2månader för att sen tröttna, precis som vanligt.

Så folk tröttnar inte på Diablo 3? 2h så tröttnade man på allt j*vla klickandes!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

Rangers har:
* Greatsword
* Longbow
* Shortbow
* Axe
* Sword
* Spear (under vatten)

Thief:
* Dagger
* Pistol
* Sword
* Shortbow
* Spear (under vatten)

Det där är alla MÖJLIGA vapen.

Men det går bara använda 2 uppsättningar för tillfället i battlegrounds.
Jag kan t.ex. inte ha dagger/dagger + dagger/dagger

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Så folk tröttnar inte på Diablo 3? 2h så tröttnade man på allt j*vla klickandes!

Förklara för mig då hur Diablo2 fortfarande har en ganska stor spelar bas fortfarande efter 12år.
Det är nog dig det är fel på, sorry.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Varför skulle du vilja ha dagger/dagger + dagger/dagger, det blir ju samma på båda då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Förklara för mig då hur Diablo2 fortfarande har en ganska stor spelar bas fortfarande efter 12år.

Guild wars har ganska stor spelarbas efter 7 år hindrar det gw2 från att floppa då? Och bara för att han inte gillar det är det väl inget fel på honom? Tycker det räcker med diskussionen nu eftersom den är off topic. Är det diablo du vill diskutera kan du göra det i de många trådarna för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

men det finns folk som fortfarande spelar tetris, vad vill du ha sagt egentligen?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Vi vet ju alla hur det gick för WoW.. *rolls eyes* / dryper av sarkasm / och allt vad det nu heter..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Spelade en klass jag inte hade något intresse för, tills jag började spela den och spelet blev riktigt roligt. Då får vi bara se hur det blir vid nästa BWE eller Release

Jag blev glad över spelet, ni andra får väl basha och gnälla så mycket ni vill, alla har olika smak

Permalänk
Medlem

Diablo 3 tills GW2 släpps, snacka om att man inte kommer komma ut från sitt rum de närmaste månaderna....

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

Varför skulle du vilja ha dagger/dagger + dagger/dagger, det blir ju samma på båda då?

Man kan tydligen switcha från dagger/dagger till andra uppsättningen dagger/dagger och få nya cooldowns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Va? Varför vill du ha två dagger/dagger? Blir ju samma skills, lol.

Du kan ändra equipments utanför combat så jag förstår heller inte vad du menar. Jag tog med sheild, greatsword, horn, dw sword, dw axe etc etc för att testa i PvP... Man kan inte byta mellan mer än två i combat, nej (och vissa klasser kan inte ens göra det, några kan bara byta mellan dom utanför eller inte alls).

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Va? Varför vill du ha två dagger/dagger? Blir ju samma skills, lol.

Du kan ändra equipments utanför combat så jag förstår heller inte vad du menar. Jag tog med sheild, greatsword, horn, dw sword, dw axe etc etc för att testa i PvP... Man kan inte byta mellan mer än två i combat, nej (och vissa klasser kan inte ens göra det, några kan bara byta mellan dom utanför eller inte alls).

Om jag hittar andra vapen när man levlar, får man då tillgång till dom uppsättningarna när man går in i 80 battlegrounds?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Tänk på våra trivselregler, håll diskussionen på en bättre nivå annars blir det avstängingar.

Studera reglerna noga: http://www.sweclockers.com/forum/regler

*rensat*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

tog en svängom i Lion's Arch, ser helt ok ut

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4