Permalänk
Medlem

Helt ny dator, problem

Tjena, jag köpte massa delar för att sätta ihop en dator, här är delarna:

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 (4x4=16GB)

Processor: AMD FX-6100 6-Core Processor (socket AM3+)

Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7770 1GB GDDR5 (PCI-E 3.0, GDDR5 SDRAM)

Moderkort: Gigabyte GA-990XA-UD3, Socket-AM3+ (PCI-E 2.0, AMD 990X, DDR3 SDRAM)

Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU

Nu till problemet, jag satte ihop datorn och installerade Win 7 Ultimate 64-bit (pirat) från ett bootbart USB minne. Sen när installationen var klar hade jag installerat alla drivrutiner och tagit bort WAT med ett program som följde med på windows installionen(remove wat 2.2) så skulle jag igen starta om den, datorn funkade prima sen skulle jag installera skype och steam så fick jag bluescreen(vet inte vad det stod på den), sen starta jag om datorn och fick bluescreen igen, sen pallade jag inte mer så jag gick och lade mig, sen vakna jag och starta datorn då funkade den. Senare efter ett tag skulle jag starta om datorn för att jag hade installerat lite windows uppdates då fastnade datorn vid skärmen "Loading operation system..." den fastnade helt, då startade jag om den och då passerade den "Loading operation system..." men senare när jag precis hade skrivit in mitt lösenord till min användare så slutade Windows Explorer att fungera, på skärmen syntes alltså bara min bakgrundsbild. Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Fungerar inte moderkortet och grafikkortet tillsammans? med tanke på att det är pci-e 3 och pci-e 2.0? Eller kan Windows 7 Ultimate 64bitars filen på USB varit korrupt? Om det är något annat ni undrar fråga på. Får panik, hjälp tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av zputtan:

Tjena, jag köpte massa delar för att sätta ihop en dator, här är delarna:

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 (4x4=16GB)

Processor: AMD FX-6100 6-Core Processor (socket AM3+)

Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7770 1GB GDDR5 (PCI-E 3.0, GDDR5 SDRAM)

Moderkort: Gigabyte GA-990XA-UD3, Socket-AM3+ (PCI-E 2.0, AMD 990X, DDR3 SDRAM)

Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU

Nu till problemet, jag satte ihop datorn och installerade Win 7 Ultimate 64-bit (pirat) från ett bootbart USB minne. Sen när installationen var klar hade jag installerat alla drivrutiner och tagit bort WAT med ett program som följde med på windows installionen(remove wat 2.2) så skulle jag igen starta om den, datorn funkade prima sen skulle jag installera skype och steam så fick jag bluescreen(vet inte vad det stod på den), sen starta jag om datorn och fick bluescreen igen, sen pallade jag inte mer så jag gick och lade mig, sen vakna jag och starta datorn då funkade den. Senare efter ett tag skulle jag starta om datorn för att jag hade installerat lite windows uppdates då fastnade datorn vid skärmen "Loading operation system..." den fastnade helt, då startade jag om den och då passerade den "Loading operation system..." men senare när jag precis hade skrivit in mitt lösenord till min användare så slutade Windows Explorer att fungera, på skärmen syntes alltså bara min bakgrundsbild. Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Fungerar inte moderkortet och grafikkortet tillsammans? med tanke på att det är pci-e 3 och pci-e 2.0? Eller kan Windows 7 Ultimate 64bitars filen på USB varit korrupt? Om det är något annat ni undrar fråga på. Får panik, hjälp tack

efter att explorer slutar funkar, ctrl alt delete sedan så startar du aktivitets hanteraren eller vad det heter... sedan så trycker du på starta en ny program, och skriver explore.exe

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

"All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden." - §7 i reglerna.