Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Fast vem vill ha Pen-tile i en telefon?
Galaxy SIII kommer ha det, SII hade det inte.

Jag. Även om man hade önskat sig en samoled plus igen.

Skrivet av Dimman:

Läsförståelse kanske inte är din starka sida: Han skrev att folk drog slutsatsen att det var dålig byggkvalitet pga att mobilen verkar vara plastig. S2an har exempelvis riktigt bra byggkvalitet trots att den är "plastig".

Ser du poängen?

Man får ha lite överseende.. Han är nog inte så gammal? (Med tanke på att han att han uppger att han bor i "rövhålet" o jobbar som "rövhål".)

Permalänk
Medlem

Jag säger Htc One X, äger en själv. Inga problem whatsoever som folk klagar på. Kommit 2 uppdateringar som löst många problem som folk haft.
Tror inte du blir besviken med varken HOX eller S3 men jag gillar Sense

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av Drygo:

Både SGS & SGS 2 är plastiga (och resten av Samsungs telefoner likaså), så varför skulle det vara skillnad på SGS3?

Är det bara jag som faktiskt gillar plastigheten på S2?
Den är lätt, solid, och mjuk, utan att för den skull tappa sin robusta känsla. Plastighet done right. Och efter ett trettiotal resor ner i golvet är den fortfarande som ny, bortsett från en repa i skärmen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Är det bara jag som faktiskt gillar plastigheten på S2?
Den är lätt, solid, och mjuk, utan att för den skull tappa sin robusta känsla. Plastighet done right. Och efter ett trettiotal resor ner i golvet är den fortfarande som ny, bortsett från en repa i skärmen.

Nej.. Den är mycket hållbar o jag gillar designen.. Att kunna byta bakstycke är guld värt, 2000mAh batteriet är ju helt suveränt på s2an o det hade inte varit möjligt utan en "plastlucka" som naturligvis minskar "vridstyvheten" i telefon.. Själv försöker jag aldrig knäcka metallramen i luren o det går utmärkt att ha den i bakficka utan att den tar skada (iaf min) så jag finner ingen som helst nytta med ett unibody skal i alu eller liknande.

Permalänk

Jag fick min one X ganska tidigt och min är ej doa eller något annat fel på den och så sjukt mycket doa är det ju inte längre på one X vad jag vet då jag även har kompisar som jobbar med att sälja telefoner säger det verkar löst nu ioch med uppdateringarna som kommit.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

S3 lätt då HTC's kvalitetskontroll är det sämsta skit som finns.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

HTC One X. Bättre byggkvalitet (förmodligen), bättre skärm, snyggare gränssnitt. Den här gången känns det faktiskt som att HTC lyckats bättre med att släppa en riktigt genomtänkt produkt.

Nu haru tagit dig helt om bakfoten lilla vän
S3 har bättre skärm, snyggare gränssnitt och byggkvalitet.
Som vanligt..
Du kan inte jämföra HTC med Samsung..
HTC var bäst en gång i tiden, dom är fortfarande otroligt bra, MEN.. Samsung är bättre.
Tror du får kolla på HTC one X vs Samsung galaxy S3..
Samsung vinner i alla test.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Tror ni Pentile märks av när det är så hög upplösning på skärmen?

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Nu haru tagit dig helt om bakfoten lilla vän
S3 har bättre skärm, snyggare gränssnitt och byggkvalitet.
Som vanligt..
Du kan inte jämföra HTC med Samsung..
HTC var bäst en gång i tiden, dom är fortfarande otroligt bra, MEN.. Samsung är bättre.
Tror du får kolla på HTC one X vs Samsung galaxy S3..
Samsung vinner i alla test.

Visa ett test då om du ska övertyga någon att Samsung lyckats bygga en telefon av bättre byggkvalitet än htc måste du ha en källa som säger så.
Nu pratar jag inte om tappa i marken test utan hur den känns när man bänder o vrider i skiten. Hox skippat batteriluckan lär ha gett den en stor fördel där, men får se när jag får länken.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Tror ni Pentile märks av när det är så hög upplösning på skärmen?

Kommer duga åt mig iaf
http://www.pcpro.co.uk/blogs/wp-content/uploads/2012/05/Samsu...

Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu pratar jag inte om tappa i marken test utan hur den känns när man bänder o vrider i skiten.

Men är det verkligen kvalitet man testar då?
Iofs kan väl kanske kvalitet vara en känsla också möjligen?

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Nu haru tagit dig helt om bakfoten lilla vän
S3 har bättre skärm, snyggare gränssnitt och byggkvalitet.
Som vanligt..
Du kan inte jämföra HTC med Samsung..
HTC var bäst en gång i tiden, dom är fortfarande otroligt bra, MEN.. Samsung är bättre.
Tror du får kolla på HTC one X vs Samsung galaxy S3..
Samsung vinner i alla test.

Bättre skärm är ju mer en personlig sak då det är superamoled vs lcd

Bättre gränssnitt också smaksak , gillar verkligen inte plastiga byggkvaliten utan föredrar personligen htc där som också är en smak sak.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

bättre skärm.

Hur menar du nu?
Det är samma upplösning, samsungen har en något större skärm. sAMOLED mot sLCD2 är väl rakt igenom smaksak.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Jag har en One X. Aldrig varit så missnöjd med en telefon.

Döda pixlar på skärmen, värdelöst batteri (12 timmar i standby), menyerna laggar, spel laggar.
Enda som är ett plus enligt mig är kameran på telefonen.

Gick från S2 > Note > HOX, det är den sämsta utav dessa 3.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Samma här

inte om det är pentile:P

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av upl8447:

inte om det är pentile:P

Beror på.

På t.ex Galaxy Nexus stör det mig inte, men på Motorola Razr är det förskräckligt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av BEViking:

Jag har en One X. Aldrig varit så missnöjd med en telefon.

Döda pixlar på skärmen, värdelöst batteri (12 timmar i standby), menyerna laggar, spel laggar.
Enda som är ett plus enligt mig är kameran på telefonen.

Gick från S2 > Note > HOX, det är den sämsta utav dessa 3.

mjo första leveranserna på one x var fulla av problem ,men jag har flera som jag känner som köpt sin första smartphone och dom har noll problem med den, har själv sett den och skärmen och byggkvaliten är ju helt sjukt bra, samsung fattar jag inte hur folk kan välja med sin iphone liknande design och plastigt skal.. usch inte för över 5000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

mjo första leveranserna på one x var fulla av problem ,men jag har flera som jag känner som köpt sin första smartphone och dom har noll problem med den, har själv sett den och skärmen och byggkvaliten är ju helt sjukt bra, samsung fattar jag inte hur folk kan välja med sin iphone liknande design och plastigt skal.. usch inte för över 5000 kr.

Noten tex.
2 timmar samtal, 1 timme surf varit på 3 dagar och 12 timmar. Hade 42% batteri kvar.

En av anledningarna var att den hade snuskigt bra batteri som jag älskade den.

Hoxen
10 minuter samtal, 30 min surf och varit igång 6 timmar. Har 45% batteri kvar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Är det bara jag som faktiskt gillar plastigheten på S2?
Den är lätt, solid, och mjuk, utan att för den skull tappa sin robusta känsla. Plastighet done right. Och efter ett trettiotal resor ner i golvet är den fortfarande som ny, bortsett från en repa i skärmen.

Håller med helt och hållet. Detta gör ju dessutom att telefonen knappt väger någonting. Iphone 4s känns som en tegelsten i jämförelse. Förstår inte varför folk hellre släpar runt på något som väger ett kilo bara för att det ska vara "exklusivt material".

DVS plast != dålig byggkvalité

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Jag. Även om man hade önskat sig en samoled plus igen.

Man får ha lite överseende.. Han är nog inte så gammal? (Med tanke på att han att han uppger att han bor i "rövhålet" o jobbar som "rövhål".)

Det är sånna som dig jag bara älskar att jävlas med, och ja, jag bor i vad man kan kalla rövhålet, om du ser världen som ett stort arsle så bor jag i just rövhålet, om du bodde här så skulle du förstå vad jag menar och jag jobbar inte "som" rövhål, jag jobbar "med" rövhål, men eftersom du tar det så ordagrant så är det upp till dig, beträffande ålder så är det bara en siffra, men kan nästan slå vad om att min existens är nästan dubbelt så lång som din

Skrivet av n_sandstrom:

Är det bara jag som faktiskt gillar plastigheten på S2?
Den är lätt, solid, och mjuk, utan att för den skull tappa sin robusta känsla. Plastighet done right. Och efter ett trettiotal resor ner i golvet är den fortfarande som ny, bortsett från en repa i skärmen.

VA...vad är det du säger...har du fått en repa i ditt absolut oförstörbara glas som absolut inte skulle gå att repa?! Är inte det ett tecken på falsk marknadsföring?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Sen när var Lcd bättre än AMOLED? Vi som har en galaxy vet iallfall hur svart ser ut. LCD får nöja sig med gråaktig svart

De som har LCD vet istället hur vitt ser ut. Vem bryr sig om en liten skillnad i svart (det är iaf. rätt färgton på LCD, bara för ljus) när allt vitt på en AMOLED är pissgult?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pie-or-paj:

De som har LCD vet istället hur vitt ser ut. Vem bryr sig om en liten skillnad i svart (det är iaf. rätt färgton på LCD, bara för ljus) när allt vitt på en AMOLED är pissgult?

De som förepråkar AMOLED har aldrig jämfört med att ha en LCD liggandes brevid, jag håller med om att AMOLED är svart, men lägger man en LCD brevid så har allt på en AMOLED en blågrå ton som ser förjävlig ut oavsett hur mycket de ökar ljusstyrkan

Permalänk

Har läst runt mer och visa säger att HOXen har bara batteri för ca 12 timmar nån påstog att 10-15 spelade tog 20% av bateriet kan det stämma?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RambOFreAc:

Nu haru tagit dig helt om bakfoten lilla vän
S3 har bättre skärm, snyggare gränssnitt och byggkvalitet.
Som vanligt..
Du kan inte jämföra HTC med Samsung..
HTC var bäst en gång i tiden, dom är fortfarande otroligt bra, MEN.. Samsung är bättre.
Tror du får kolla på HTC one X vs Samsung galaxy S3..
Samsung vinner i alla test.

Fanboy? Titta på videor, bilder. The verge har en bra artikel

http://www.androidcentral.com/samsung-galaxy-s-iii-versus-htc...

Du verkar dessvärre vara en obotlig fanboy som ska hävda S3 vara bättre med subjektiva argument. Samsung-prylen har pentile-skärm mot HTCs RGB.

Den här gången fick inte Samsung till det tyvärr, iPhone utmanas av htc i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av '(ThE)[Snowman:

;12239683']Har läst runt mer och visa säger att HOXen har bara batteri för ca 12 timmar nån påstog att 10-15 spelade tog 20% av bateriet kan det stämma?

Stämmer bra det.
Kan bara spela ~2 timmar innan batteriet är helt tomt.

Rör jag inte telefonen så håller den 12-14 timmar, stänger jag av sync, wifi och 3G så håller batteriet i närmare 20 timmar.
Fruktansvärt dåligt för ett 1800 mah batteri!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Drygo:

De som förepråkar AMOLED har aldrig jämfört med att ha en LCD liggandes brevid, jag håller med om att AMOLED är svart, men lägger man en LCD brevid så har allt på en AMOLED en blågrå ton som ser förjävlig ut oavsett hur mycket de ökar ljusstyrkan

Galaxy s2 vs xperia s och htc one x får väl ändå ses som en vettig jämförelse?
Förresten nån som vet varför samsung kör med pentile på s3'an? För de har ju 1280*720 super amoled plus paneler.. som de inte ska ha i nya flaggskeppet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Fanboy? Titta på videor, bilder. The verge har en bra artikel

http://www.androidcentral.com/samsung-galaxy-s-iii-versus-htc...

Du verkar dessvärre vara en obotlig fanboy som ska hävda S3 vara bättre med subjektiva argument. Samsung-prylen har pentile-skärm mot HTCs RGB.

Den här gången fick inte Samsung till det tyvärr, iPhone utmanas av htc i år.

Skickades från m.sweclockers.com

LG har dock bättre telefon än båda dessa, på pappret iaf.

HTC One X har för övrigt om jag minns rätt en LG IPS skärm men fick ej kalla det för IPS skärm för varumärkes rätt.

Permalänk

Det är så många som pratar om HTC:s byggkvalitet, men med tanke på alla problem man har haft med
HOX så kan man verkligen inte prata om byggkvalitet, inte alls. Det är rent uselt att en så stor tillverkare
har så stort antal defekta telefoner. Kommer aldrig köpa HTC, aldrig! Samsung har inte haft den här typen
av omfattande problem. Av dessa två är saken klar: S3.
Fast för egen del blir det sannolikt Nokia 808 pureview med SYMBIAN

/P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

LG har dock bättre telefon än båda dessa, på pappret iaf.

HTC One X har för övrigt om jag minns rätt en LG IPS skärm men fick ej kalla det för IPS skärm för varumärkes rätt.

Problemet ned den är, i mitt tycke, den trista designen. Nu förutsätter jag att du pratar om LG Optimus 4X HD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BEViking:

Stämmer bra det.
Kan bara spela ~2 timmar innan batteriet är helt tomt.

Rör jag inte telefonen så håller den 12-14 timmar, stänger jag av sync, wifi och 3G så håller batteriet i närmare 20 timmar.
Fruktansvärt dåligt för ett 1800 mah batteri!

Märkligt, jag kan nämligen köra Temple Run i 2 timmar och då har jag runt 80-85% kvar av batteriet, det är helt klart godkänt i mitt syfte iallafall.

Skrivet av Pastorius:

Det är så många som pratar om HTC:s byggkvalitet, men med tanke på alla problem man har haft med
HOX så kan man verkligen inte prata om byggkvalitet, inte alls. Det är rent uselt att en så stor tillverkare
har så stort antal defekta telefoner. Kommer aldrig köpa HTC, aldrig! Samsung har inte haft den här typen
av omfattande problem. Av dessa två är saken klar: S3.
Fast för egen del blir det sannolikt Nokia 808 pureview med SYMBIAN

/P

Ska man verkligen säga att defekterna beror på grund av byggkvalitén? Nej det tycker iallafall inte jag, skulle mer säga att det är ett tillverkningsfel som har skett med många ex i första leveranserna, som man dessutom får utbytt till det är en hel lur.

Jag själv tycker att det känns som HOX har bra byggkvalité, gedigen och ja känns hållbar helt enkelt. Överhuvudtaget så har jag bara hört gott om HTCs byggkvalité, HOX är dock min första HTC som jag är grymt nöjd med!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman[/U:

;12238882]Dock ska väl en telefon vara felfri när man får den? Man har ju ändå lagt ut över 5k på den

Absolut men i fallen med HOX så anser jag att det snarare är designmissar och inte "fabriksfel" då det absolut inte påverkar telefonens funktion. Det påverkar heller inte estetiken om man inte aktivt letar efter felet. Man skulle väl kunna kalla det undermålig byggkvalité också om man vill men då ska det sägas att HOX är en telefon som ger ett väldigt gediget kvalitetsintryck när man håller i och tittar på den. Det väger liksom upp att det knarrar till i chassit nån gång.