Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Statiskt ljud från högtalare/hörlurar

Permalänk

Statiskt ljud från högtalare/hörlurar

Hej,
som titeln säger så har jag haft problem med mitt ljud, jag får statiskt/knastrande ljud från mina högtalare och när jag stänger av windows ljudet helt så är ljudet kvar. riktigt störande faktisgt. någon som har haft samma problem eller som vet hur man löser detta? jag har ett Asus P8Z68-V PRO/GEN3
moderkort med inbyggt ljudkort såklart. jag har ingen trådlöss mus eller tagentbord

Övrigt system.
Zotac GTX 580
I5 2500K
Cooler master gx 750 w
2x4g colsair

OS windows 7

Permalänk

Ljudet blir högre vid spel som Battlefield 3, och när min hdd får jobba

Permalänk
Medlem

Samma här, grymt irriterande. Har istort sett samma setup som du och har provat med annat ljudkort, men det hjälpte inte. Vore glad om någon hittade en lösning.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk

är ingen kung på saken men ett vanligt fel brukar vara jorden..har du jordat uttag?

Permalänk
Medlem

Jag har samma sak, men det är endast tydligt när inget annat låter. När jag rör musen låter det mer än annars. Har ett p8p67 MB.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Skrivet av snickarkungen:

är ingen kung på saken men ett vanligt fel brukar vara jorden..har du jordat uttag?

Om det är de här metall grejerna som brukar sitta på sidan så nej

Permalänk

ok pröva flytta till ett jordat uttag,då har du iallafall uteslutet en faktor

Permalänk
Skrivet av snickarkungen:

ok pröva flytta till ett jordat uttag,då har du iallafall uteslutet en faktor

Fortfarande kvar

Permalänk

Ska man reklamera Moderkortet och se om det är felet, har en polare med exakt samma system (Dock inte psu) fast allt fungerar för han ?

Permalänk

skulle nog vänta o se om du får några fler tips att pröva.finns en del vassa killar här inne på elstörningar förmodar jag

Permalänk

Grejen är den att jag har haft problemet nu i ungefär en månad och jag har läst runt i en massa olika trådar med samma problem men jag har inte funnit någon lösning :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonlanz:

Hej,
som titeln säger så har jag haft problem med mitt ljud, jag får statiskt/knastrande ljud från mina högtalare och när jag stänger av windows ljudet helt så är ljudet kvar. riktigt störande faktisgt. någon som har haft samma problem eller som vet hur man löser detta? jag har ett Asus P8Z68-V PRO/GEN3
moderkort med inbyggt ljudkort såklart. jag har ingen trådlöss mus eller tagentbord

Övrigt system.
Zotac GTX 580
I5 2500K
Cooler master gx 750 w
2x4g colsair

OS windows 7

Hitta möjliga felkällor:
Ljudkort
Högtalare

Eliminera först att det är något fel på högtalarna och förstärkare/hörlurar. Anslut dem till något annat och lyssna.
Kolla sen om du får samma problem med något annat anslutet till ljudutgången. Om du har några hörlurar eller några andra högtalare.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av FX9:

Hitta möjliga felkällor:
Ljudkort
Högtalare

Eliminera först att det är något fel på högtalarna och förstärkare/hörlurar. Anslut dem till något annat och lyssna.
Kolla sen om du får samma problem med något annat anslutet till ljudutgången. Om du har några hörlurar eller några andra högtalare.

Har ett par nya steelseries v2 de fungerar bra i min andra dator och har testat med ett par andra hörlurar men ljudet är fortfarande kvar. tror du det är något fel på ljudkortet ?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, köpte ett ljudkort för 400 spänn xonar och allt brus försvann plus ljudet blir fan så mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av thexps:

Hade samma problem, köpte ett ljudkort för 400 spänn xonar och allt brus försvann plus ljudet blir fan så mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

kan tänka mig det. blir nog reklamera moderkortet så ska jag se om de fungerar som det ska annars blir det väl köpa ett ljudkort

Permalänk
Medlem

låg db/spl? på ljudkortet samt att det kan vara kass kvalla.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Skrivet av Antonlanz:

kan tänka mig det. blir nog reklamera moderkortet så ska jag se om de fungerar som det ska annars blir det väl köpa ett ljudkort

ja rätt ska va rätt men håller med thexps att byta ljudkort till exempel xonar gör stor skillnad. kan tänka mig att dom ska felsöka modekortet och kan ta tid. eller så har du kanske tur och får ett nytt direkt

Permalänk
Skrivet av snickarkungen:

ja rätt ska va rätt men håller med thexps att byta ljudkort till exempel xonar gör stor skillnad. kan tänka mig att dom ska felsöka modekortet och kan ta tid. eller så har du kanske tur och får ett nytt direkt

Beställt från Cdon de brukar oftast inte bry sig någon vidare vad jag märkt på tidigar tillfällen där jag fått hem min nya produkt före jag äns skickat in den

Permalänk
Medlem

Det behöver inte vara fel på moderkortet för du hör brus. Det kan bli så av någon anledning när det är inbyggtljudkort. Kommer inte ihåg varför, googla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av thexps:

Det behöver inte vara fel på moderkortet för du hör brus. Det kan bli så av någon anledning när det är inbyggtljudkort. Kommer inte ihåg varför, googla

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, jag testar och ser om moderkortet inte fungerar efter reklamation så köper jag ett ljud kort.

Permalänk
Medlem

Det blir lätt så med inbyggda ljudkorten och orsaken är olämplig/dålig layout på kortet vilket leder till lastmodulerat ljud i audioutgångarna - den enda hållbara lösningen är att routa om kortet så lösningen är att använda ett externt ljudkort så blir man av med problemet. Alternativt så får du byta moderkort till ett kort som är bättre designat eller hoppas att internt extra kort. Det är svårt att få ner störningarna ordentligt när man designar moderkort och det är många designer som är halvdåliga till rent dåliga prestandamässigt. Rent tekniskt sätt så är det bäst att ha ljudkortet borta ifrån den störiga miljön som råder i datorn.

Permalänk

hade samma problem när lurarna va inkopplade baktill men när ja satte i dom fram på chassit försvann det. awesome GL!!!