Permalänk
Medlem

Bra nätagg?

Är detta nätaggregatet bra?

COOLER MASTER SILENT PRO M ATX12V 2.3 600W

Vill även veta om det kommer kunna driva 7870/7950 eller 670 grafikkort, dvs om det är rätt kontakter till grafikkorten osv. Vill även veta om det är av bra kvalitet och går tyst?

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag ska själv ha 700w versionen av denna PSU till mitt nya rig och det är ju inriktat just på låg ljudnivå. Kvalite kan ses på olika sett men när det gäller nätagg brukar man prata om verkningsgrad och 80+ certifiering. Nu har inte detta nätagg 80+ certifiering men det har absolut bra kvalite. Att du får så låg ljudnivå med en rätt låg verkninggrad gör också att du får ett tyst nätagg till ett lågt pris vilket är min anledning att köpa det. Alla grafikkort du listade kommer köra med stor marginal på detta nätagg så oroa dig inte för det.

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_PC_Gamer:

Jag ska själv ha 700w versionen av denna PSU till mitt nya rig och det är ju inriktat just på låg ljudnivå. Kvalite kan ses på olika sett men när det gäller nätagg brukar man prata om verkningsgrad och 80+ certifiering. Nu har inte detta nätagg 80+ certifiering men det har absolut bra kvalite. Att du får så låg ljudnivå med en rätt låg verkninggrad gör också att du får ett tyst nätagg till ett lågt pris vilket är min anledning att köpa det. Alla grafikkort du listade kommer köra med stor marginal på detta nätagg så oroa dig inte för det.

Okej, men vad gör det om ett nätagg inte har 80+ certifiering?
Har hört att det är bra att satsa på ett nätagg som har det.
Det som lockar med detta nätagget är ju attdet är modulärt med låg ljudnivå och bra pris? Men kvaliteten kanske inte är det bäst eller?
Det är ju trotts allt 5 års garanti på det vad jag ser.

Edit: det står ju såhär

Nätaggregats effektivitet 80 PLUS bronze certified

Är det 80+ certifierat eller inte ? :/

Tack för svaret hittills.

Permalänk
Skrivet av GoXi:

Okej, men vad gör det om ett nätagg inte har 80+ certifiering?
Har hört att det är bra att satsa på ett nätagg som har det.
Det som lockar med detta nätagget är ju attdet är modulärt med låg ljudnivå och bra pris? Men kvaliteten kanske inte är det bäst eller?
Det är ju trotts allt 5 års garanti på det vad jag ser.

Edit: det står ju såhär

Nätaggregats effektivitet 80 PLUS bronze certified

Är det 80+ certifierat eller inte ? :/

Tack för svaret hittills.

Ojdå my bad XD. Detta är nya versionen som har 80+ bronze certifiering så det är ju alltid ett plus (ironi), men man ska inte enbart kolla på det när man vill se kvalitebdåbdet endast talar om verkninsgraden. Detta nätagg är för övrigt utmärkt för det priset så kör på det.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_PC_Gamer:

Ojdå my bad XD. Detta är nya versionen som har 80+ bronze certifiering så det är ju alltid ett plus (ironi), men man ska inte enbart kolla på det när man vill se kvalitebdåbdet endast talar om verkninsgraden. Detta nätagg är för övrigt utmärkt för det priset så kör på det.

Hahaha xD
Okej men jag har även kikat lite på detta nätagg

ANTEC HCG-620M 620W PSU MODULAR
Ett modulärt nätaggregat med 80 Plus Bronze certifiering

Och jag undrar om det kanske är bättre?
Detta har även 2x 8-pins
Medan silent nätagget har 2x 6-pins

Gör det någon skillnad?
Samt skulle jag kunna göra sli i framtiden med tex 7870/7950 eller 670 kort med något av dessa nätagg?

Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av GoXi:

Hahaha xD
Okej men jag har även kikat lite på detta nätagg

ANTEC HCG-620M 620W PSU MODULAR
Ett modulärt nätaggregat med 80 Plus Bronze certifiering

Och jag undrar om det kanske är bättre?
Detta har även 2x 8-pins
Medan silent nätagget har 2x 6-pins

Gör det någon skillnad?
Samt skulle jag kunna göra sli i framtiden med tex 7870/7950 eller 670 kort med något av dessa nätagg?

Tack för svar!

Jag skulle nog ändå köra på CM agget p.g.a lägre ljudnivå samt att du oftast får med 6-8 pin kontakt med grafikkortet så det borde inte vara ett problem. När det gäller SLI/CF med de grafikkorten du nämnde så tor jag att det kommer att gå men det kommer inte att vara nyttigt för nätagget då det kommer köra på typ 90% 24/7. Rekommenderar att du tittar på 700w nätagg om du ska köra SLI/CF med det nämnda korten.

Visa signatur

Dator:

Permalänk

säg ett maxpris så ska jag hitta det bästa du kan få för det priset lättare då..

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

säg ett maxpris så ska jag hitta det bästa du kan få för det priset lättare då..

~ 800kr
Vill gärna ha det modulärt eftersom det är enklare att bygga+snyggare med en viss ökning för bättre luftflöde utan massor av sladdar här och där

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_PC_Gamer:

Jag skulle nog ändå köra på CM agget p.g.a lägre ljudnivå samt att du oftast får med 6-8 pin kontakt med grafikkortet så det borde inte vara ett problem. När det gäller SLI/CF med de grafikkorten du nämnde så tor jag att det kommer att gå men det kommer inte att vara nyttigt för nätagget då det kommer köra på typ 90% 24/7. Rekommenderar att du tittar på 700w nätagg om du ska köra SLI/CF med det nämnda korten.

okej
Får se vad för förslag jag får på andra nätagg. Annars kör jag nog på CM agget