Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Slippa musen i Diablo 3

Permalänk
Medlem

Slippa musen i Diablo 3

Hejsan ALLA

Igår köpte jag D3 och allt ser OK. Eftersom jag är en "tangentbord människa" jag tycker inte om att kontrollera mina attacks med häger/vänster mus knappen eller flytta mig fram. Där jag vill använda WASD knappar.
Jag undrar kan jag ändra dessa kontroller till nåt annat.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Då får du nog byta spel. Fel genre...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

D3 är definitivt ett mus-spel, sälj ditt konto eller lär dig använda mus.

MVH.

Permalänk
Medlem

Om du har problem med att du springer iväg när du försöker attackera, håll inne shift för att stå still. Kanske underlättar?

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

som sagt..du skulle nog ha läst på lite mera om spelet innan du köpte det:) 1an o 2an var samma styrning på..dvs peka o klicka med musen.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Det finns stöd för handkontroll vilket kan emuleras på tangentbordet troligen. Detta är dock inte släppt utan har bara testats av Blizzard. Troligen inför eventuell konsoll-portning. Enligt Blizzard ska det fungera bra i alla fall.
Har du tur släpps det så småningom. Jag hade gärna haft det idag då jag ska åka tåg i nio timmar. Sitta med mus och tangetbord på tåget fungerar inte jättebra =/ Får bli Skyrim igen istället.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

autohotkey

Ja det finns script så du kan köra med "WASD" ladda ner autohotkey och sen ladda du ner scriptet på denna sidan.

http://code.google.com/p/diablo-iii-wasd/downloads/list

http://www.autohotkey.com/

Sen finns det program för den som vill spela med xbox/pc kontroll.

Xpadder, pinnaclegameprofiler m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hejsan ALLA

Igår köpte jag D3 och allt ser OK. Eftersom jag är en "tangentbord människa" jag tycker inte om att kontrollera mina attacks med häger/vänster mus knappen eller flytta mig fram. Där jag vill använda WASD knappar.
Jag undrar kan jag ändra dessa kontroller till nåt annat.

mvh
Njanja

Jag kan ta ditt spel om du inte vill ha det haha!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har för mig Blizzard sagt att de medvetet valt endast mus som kontroll. Det gör att du antingen kan röra dig eller attackera, inte båda på samma gång vilket gör det hela lite klurigare. (Bortsett från många spells)

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Du kan binda move till "w" eller nåt så kan du gå med tgb men styra med musen.

Permalänk
Medlem

Som coopish skriver så kan du välja elective mode så kan du välja w för att springa och lägga skills runt om där så styr du med musen. Jag kör med vä shift, skills på asd och springer med space och resten med musen.

Det funkar bra för mig tycker jag och känns naturligt för handen.

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus