Får upp två Windows vid start
Tjena,
Har lite problem sedan jag formaterade om datorn senast. Har aldrig vart några problem tidigare men nu senast jag gjorde det får jag varje gång jag startar upp datorn ett alternativ om att starta Windows 7 eller tidigare installerade windows. Detta är för mig helt knasigt då jag har gjort från scratch, 3-4 ggr nu.
Jag gör enligt följande(precis som jag alltid gjort förut):
Sätter i windowsskivan och startar via den. Jag tar bort hela partionen windows legat på, gör en ny, formaterar den och sedan installerar windows där. Men lik förbaskat står det att jag har ett tidigare windows när jag startat om datorn sen när installationen är klar.
Jag har testat starta tidigare windows men får såklart bara upp felmeddelande att det inte går att starta pga filer saknas. De andra diskarna jag har har inga filer över huvud taget som har med windows att göra. Det är typ spelpartioner, program, musik osv. Jag har gått igenom dem för att se om det ligger någon gammal windowsmapp som ibland skapas, typ windows old, eller något som har med windows att göra. Men jag hittar ingenting.
Den ena spelhårddisken var dock uppdelad i två st tidigare. Men den ena partionen är formaterad och helt tom. Jag kan ändå inte uttöka den andra till större för får upp ett felmeddelande. Kanske något här som får windows att strula?
Måste vara någon fil som ligger kvar någonstans och fiser. Någon som vet hur jag kan lösa det vore jag väldigt tacksam=)