Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det här kan bli skoj om han implementerar det:
Någon som kan hålla en sällskap i mörkret som man faktiskt kan lita på inte sätter en kula i nacken så fort man tittar bort

Ang. det där så har jag försökt vara mr.nice guy. Det funkar inte så numera är det jävlas så mkt som möjligt med survivours, för att sedan ta kål på dem

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Var inne på en EU server men där var det ju natt så där gick det inte att spela så jag testar US servrar men kommer inte in på nån "Waiting on server respons" på alla

Är det nått som är fel eller är det bara att fortsätta testa servrar?

Har du betan? (1.60.9xxx), om inte, ladda ner och fixa (Kolla mina tidigare posts)

Skrivet av KIockren:

Var inne på en US precis, jääävlar vad jag laggade dock. Inte när jag gick runt själv, men när det kom zombies eller survivors, då passade det på...

Zombies funkar fint för mig, sålänge dem inte börjar springa efter en (~100ping)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Var tankar man betan 1.60.9xxx? Kunde inte någon länk här. Jag har tankat Arma2 + OA över steam, är det den senaste versionen? Sen tankade ja hem 5.7 från Dayz hemsidan. Är det något som behöver uppgraderas?

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till att det är förmodligen den här sidan där man ska tanka sista patchen.

http://www.arma2.com/index.php?option=com_rokdownloads&view=f...

Permalänk
Medlem

Kör på en US server och det fungerar fint för mig. Hade inga problem att logga in och mestadel är det relativt lagfritt.

Körde förövrigt min första lite längre session nu. Fan man(jag) blir skitskraj om karaktären när man hittat lite roliga prylar

Startade vid kusten (konstig nog för det var inte var jag slutade senast?) samtidigt som ett gäng till synes nystartade karaktärer passerar. Det var tur för jag hade ingen ammo alls kvar och de var vänliga och rensade vägen.

Vi kom till en kyrka men de valde att passera den så gick in där själv och hittade massa skoj som kompass, tändstick och lite ammo. Sen skulle jag försöka hinna ikapp de jag tidigare hängt på så gick vidare åt samma håll som de gått åt. Efter ett tag sprang jag på en butik, kunde inte se några andra så smög in och hittade ändå mer skoj, en revolver, gevär, karta, kompass m.m.

Lagom till jag plockat upp det sista prylarna hör jag skottlossing utanför. Kikar ut genom dörren och där står två andra, båda survivorklädda, troligtvis rätt nyskapta karaktärer men jag blir skitskraj

Vi står och stirrar på varandra ett tag, är fullkomligt övertygad om att de skall skjuta mig och ta mina nyfunna prylar. Går sakta ut och siktar hela tiden mot dom med revolvern. Den ene går in i butiken men vänder snart och fortsätter sikta och den andre står utanför och siktar på mig. Själv fortsätter jag backa tills jag har ett bra avstånd sen lägger jag benen på ryggen och springer

Nu håller jag på att ta mig mer inåt landet för att kanske få vara ifred ett tag. Har än så länge bara haft bra erfarenheter av de andra spelare jag stött på men det är väl bara en tidsfråga innan man stöter på någon mindre vänlig själ.

Fan hade nästan glömt bort vilken bra atmosfär Arma 2 motorn kan ge! Är ett stort OFP/Arma fan men va ett tag sen jag spelade det nu. Att smyga runt i solnedgång i slitna städer och skogspartier slår till och med Stalker i atmosfär enligt mig och det är fan inte dåligt.

Permalänk
Medlem

Alla som påstår att det inte går att leva som survivor tycker jag har fel.
Jag har varit både survivor och bandit och gillar den förstnämnda mest.
Anledning: Man KAN hitta bra folk som man kan teama upp med. Bara det är värt att försöka, jag vill inte förstöra för någon ingame, undviker alla skottlossningar såvida det inte förs mot Zombies.

när man spelar som Survivor medför det en extra spänning, man vet inte om det finns en bandit bakom nästa gran som kommer skjuta på allt rörligt den ser.

Jag ska notera att jag ALDRIG hänger längst kusten eller i stora städer, Det kanske är annorlunda. det första jag gör när jag spawnat är att lokalisera mig. därefter har jag som gammal inbiten ARMA2 spelare ganska bra koll på de största vägarna. därefter raidar jag småstäder efter ammunition och förhoppningsvis kompass.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Har du betan? (1.60.9xxx), om inte, ladda ner och fixa (Kolla mina tidigare posts)

Zombies funkar fint för mig, sålänge dem inte börjar springa efter en (~100ping)

1.60.87580 tankade den senaste jag kunde hitta men jag antar att det är det som är felet att inte alla kör på samma version. Varit inne på några servrar som har funkat för mig men nu dom två senaste så har jag fått stora grafik fel när jag tittar åt ett visst håll.
Vart hittar man betan på alphan?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

1.60.87580 tankade den senaste jag kunde hitta men jag antar att det är det som är felet att inte alla kör på samma version. Varit inne på några servrar som har funkat för mig men nu dom två senaste så har jag fått stora grafik fel när jag tittar åt ett visst håll.

Ändra 3D resolution när det händer, brukar hjälpa.

Tanka först:
och installera.

Tanka sedan:
http://www.arma2.com/beta-patch.php
och installera. Notera att du måste köra "Launch Beta... " från OA och inte vanliga OA från steam eller hur du nu startar Dayz. Du måste också ändra mod no splash saken i "Launch Beta..." target, när du högerklickar och väljer properties.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Kolla mina tidigare poster, skrev en rätt bra "guide" om precis hur du ska göra

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Går inte spela idag alltså, waiting for server response i 35 min nu;(

Tror jag får vänta lite tills dom har fått bukt på problemet, tur att det är i Alpha stadiet än:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Går inte spela idag alltså, waiting for server response i 35 min nu;(

Tror jag får vänta lite tills dom har fått bukt på problemet, tur att det är i Alpha stadiet än:)

jag tycker det definitivt hjälper att hoppa mellan servrar när det är så.
På en del kommer man in snabbt medans man på andra måste vänta jättelänge. Tror waiting for server response-problemet är mer relaterat till de lokala servrarna istället för huvudservern

Permalänk
Medlem

Måttligt roligt att behöva spawna vid vattnet igen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maeckish:

Måttligt roligt att behöva spawna vid vattnet igen

Om man ändå bara fick spawna men waiting for server response... börjar bli lite trött på det.
vadå waiting for response? jag ser ju dom andra som skriver i chatten, så jag måste ha kontakt med servern.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Om man ändå bara fick spawna men waiting for server response... börjar bli lite trött på det.
vadå waiting for response? jag ser ju dom andra som skriver i chatten, så jag måste ha kontakt med servern.

Jag har nästan slutat spela på europeiska servrar, känns som man kan sitta hur länge som helst på just "waiting for server response".
Medans när man connectar till en amerikansk server så kommer man in nästan direkt, kanske bara jag som upplever de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

den försöker kontakta main servern där din karaktär sparas, då du lirar på samma gubbe oavsett server för att det sparas på dayz's main server, och han har skrivit att de har haft problem med den sen igår (något security issue vet inte exakt) men att det ska fungera nu. Dock inte alla server admins som har märkt det (vet inte om de kanske måste starta om servern eller så) hur som, pröva en annan server. Vi lyckas inge vidare med SE eller EU servrarna, men DE har fungerat bra för oss och de flesta i US fungerar också tror jag.

http://twitter.com/#!/dayzdevteam

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

http://www.amazon.com/dp/B003UV8RRE/ref=as_li_ss_til?tag=savy...

Arma2:CO för 107kr. Ange ett amerikanskt postnummer så funkar det.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Ändra 3D resolution när det händer, brukar hjälpa.

Tanka först:
och installera.

Tanka sedan:
http://www.arma2.com/beta-patch.php
och installera. Notera att du måste köra "Launch Beta... " från OA och inte vanliga OA från steam eller hur du nu startar Dayz. Du måste också ändra mod no splash saken i "Launch Beta..." target, när du högerklickar och väljer properties.

Vet du om man kan spela på de servrar som inte har betapatchen inlaggd eller kan man endast spela de servrar som är patchade med betan?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag läste att man med den nyaste patchen kan komma in på gamla servrar, vilket det var problem med i Arma 1, men inte Arma 2. Kan ha helt fel dock.

Permalänk
Medlem

Är ju inte Rockets fel att det är svårt att joina ibland på vissa servrar, läs http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=2930&highlight=gamespy

Permalänk

Är det svårt att komma in på servrar ikväll? Vi borde ha ett DayZ-event! Vi samlar ihop oss och lirar tillsammans typ kl 20:00 eller nåt och snackar på TS/Mumble/whatever

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

http://www.amazon.com/dp/B003UV8RRE/ref=as_li_ss_til?tag=savy...

Arma2:CO för 107kr. Ange ett amerikanskt postnummer så funkar det.

Trevligt!
Kan jag köra online likadant som, med steam-versionen?

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Är det svårt att komma in på servrar ikväll? Vi borde ha ett DayZ-event! Vi samlar ihop oss och lirar tillsammans typ kl 20:00 eller nåt och snackar på TS/Mumble/whatever

Ska du ha någon chans med att komma in så är det 04.00 -> 15.00 som gäller

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

De var tomt på teamspeaken ju?

Permalänk
Medlem

Köpte det idag, håller på att ladda ner nu. Seeegt.

Måste man ha Beta patchen? Tankar ner den oavsett dock. Funkar det ändå via steam?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

Knappt spelat någonting men spänningen i spelet är skoj, speciellt om man samlat på sig lite prylar. Däremot är spelet extremt buggigt och allting laggar. Zombies dör efter 3 sekunder (oavsett server) och teleporterar sig fram. Aim-mässigt känns det som sirap även fast du stängt av denna inställning. Kan även hända att dom plötsligt masspawnar och att du får 20 stycken på dig samtidigt, även fast det bara stod 3-4 stycken utanför ladan du sitter i. Alla dessa connection-problem och buggar får mig att avvakta lite, men rättar man till detta så kan det bli ett intressant spel.

Permalänk

Dagens runda resulterade i Berez då jag och min polare fick söka skydd på sjukhuset där. Vi var jagade av säkert 50+, sprinten dit var fan det mest adrenalinfyllda ögonblick i min överlevnad än så länge.

http://imageshack.us/photo/my-images/585/2012051800001.jpg/

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Skrivet av kaya:

Äsch, väntetiderna är ju halva charmen med spelet

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Hände mig 2-3 gånger att jag tog aggro på zombies som stod kanske 50 meter bort när jag går hukad (alltså går på riktigt, inte halvspringer) som i sin tur lockade med sig 15-20 zombies som helt utan anledning kom kutande, som tur var så var de också buggade, så de stannade ca 2 meter ifrån mig och började veva i luften, så kunde lugnt stå och skjuta ner hela bunten utan större problem

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har i stort sett End game gear nu, saknar väll möjligtvis NVG och en G17..

Annars har jag:
Alice pack
Revolver
M24 | 15 skott
gps + karta
klocka
kompass
kniv
tändstickor
en jävla massa mat och annat nödvändigt.

Frågan är nu, vad gör man nu?
Funderar på att jaga banditer, men känns rätt hopplöst då jag praktiskt taget aldrig ser dem.
Tips på ställen man kan ligga och knäppa dem ?

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

NW airfield, Military base, Elektro och utanför Cherno.