Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

hur förstör man en data

jag fick en data från min pappa i födelsedagspresent och jag vill förstöra den för den inte är bra enligt mig
den kostade honom 5500
proccesorn är intel i 2410m med 4gb ram och intel hd 3000 som grafik kort är det bra för pengarna eller borde jag förstöra och få en ny /bättre
jag har fått tillstånd av min pappa att göra det så och den är köpt från elgiganten

Permalänk
Skrivet av mir0:

jag fick en data från min pappa i födelsedagspresent och jag vill förstöra den för den inte är bra enligt mig
den kostade honom 5500
proccesorn är intel i 2410m med 4gb ram och intel hd 3000 som grafik kort är det bra för pengarna eller borde jag förstöra och få en ny /bättre
jag har fått tillstånd av min pappa att göra det så och den är köpt från elgiganten

Dagens troll, eller vadå?
Dock anmält din tråd

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Om du nu, av någon anledning, är seriös så ska du lämna tillbaka datorn till Elgiganten. Öppet köp vettu!

Permalänk
Medlem

^ det går inte han köpte den för ett tag sen

Permalänk
Medlem

Är du efterbliven eller trollar du?

Edit: Du tror inte att du skulle kunna filma om du förstör den? Har nämligen tråkigt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Spännande tråd.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

nej jag trollar inte eller är efterbliven

Permalänk
Medlem

Köp dig 4gb ram och ett gtx580 så har du en bra dator

Visa signatur

Mobo: ASUS P8Z68-V CPU: INTEL i5 2500k@3.3Ghz kyld av en Corsair H60 GPU: Asus GTX 680 DC2O MINNE: CORSAIR XMS3 8gb@1600Mhz CHASSI: ANTEC DF-35 PSU: CORSAIR TX V2 650W HDD: SAMSUNG F3 1TB SSD: OZC Agility 3 SATA 3 60GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

^ det går inte han köpte den för ett tag sen

Skänk bort den? Sälj den för en billig peng?

Permalänk

Detta MÅSTE följas ^^

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mir0:

jag fick en data från min pappa i födelsedagspresent och jag vill förstöra den för den inte är bra enligt mig
den kostade honom 5500
proccesorn är intel i 2410m med 4gb ram och intel hd 3000 som grafik kort är det bra för pengarna eller borde jag förstöra och få en ny /bättre
jag har fått tillstånd av min pappa att göra det så och den är köpt från elgiganten

Suck.. 1. Det stavas DATOR.. data en är en samling ettor och nollor. och 2. Det är sjukt ohyfsat att förstöra en dator som någon har köpt till dig, medvetet. Sedan hade jag varit din far så hade jag ALDRIG mer köpt en dator till dig när du uppenbarligen inte uppskattar att få saker gratis. Sedan tror du att han ev. är gjord av pengar?

Skrivet av GeoRge:

Köp dig 4gb ram och ett gtx580 så har du en bra dator

Ta en titt på CPU:n så ser du att det inte är någon PC han snackar om utan en laptop.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeoRge:

Köp dig 4gb ram och ett gtx580 så har du en bra dator

på en laptop?

Permalänk
Medlem

Det heter dator, inte data. Då tänker jag direkt att tråden är troll.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Suck.. 1. Det stavas DATOR.. data en är en samling ettor och nollor. och 2. Det är sjukt ohyfsat att förstöra en dator som någon har köpt till dig, medvetet.

Han kan ju alltid "råka" trycka in en isoleringskniv i datorn.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

jag antar att det är försäkring det handlar om och då får du ju en likadan dator om den inte är väldigt gammal. så det låter som moment 22.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

hur man förstör en dator? måste man ens fråga något sånt? en hammare och slå? bränn? såga? lite som att jag ska fråga hur jag förstör ett bord.. ja jag slår väl sönder det eller liknande tills det bara är flisor

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

på en laptop?

Haha visste inte att det var en laptop :/

Visa signatur

Mobo: ASUS P8Z68-V CPU: INTEL i5 2500k@3.3Ghz kyld av en Corsair H60 GPU: Asus GTX 680 DC2O MINNE: CORSAIR XMS3 8gb@1600Mhz CHASSI: ANTEC DF-35 PSU: CORSAIR TX V2 650W HDD: SAMSUNG F3 1TB SSD: OZC Agility 3 SATA 3 60GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Han kan ju alltid "råka" trycka in en isoleringskniv i datorn.

Då är det väl inte så smart att skriva en tråd om det? Killen verkar ju mer vara 13 och så bortskämd att han är beredd att förstöra en dator för att få en ny. Jag som jobbar och "måste" lägga ut egna pengar för att uppgradera kan bara ta mig runt huvudet...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Provat att slänga datan i papperskorgen?

Data=information
Dator=hårdvara

Permalänk
Skrivet av mir0:

... är det bra för pengarna eller borde jag förstöra och få en ny /bättre
jag har fått tillstånd av min pappa att göra det så och den är köpt från elgiganten

Kanske du kan få en ny utan att förstöra den gamla (sälj eller ge bort i stället).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

jag fick en data från min pappa i födelsedagspresent och jag vill förstöra den för den inte är bra enligt mig
den kostade honom 5500
proccesorn är intel i 2410m med 4gb ram och intel hd 3000 som grafik kort är det bra för pengarna eller borde jag förstöra och få en ny /bättre
jag har fått tillstånd av min pappa att göra det så och den är köpt från elgiganten

EG har 30 dagar öppet köp.
Om datorn är så dålig borde du märkt det på fyra veckor.

Med att förstöra menar du försäkringsbedrägeri?

Permalänk

+1

DatOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

EG har 30 dagar öppet köp.
Om datorn är så dålig borde du märkt det på fyra veckor.

Med att förstöra menar du försäkringsbedrägeri?

jag visste inte mycket om datorer när jag fick den

Permalänk
Medlem

Skaffa ett jobb och köp en stationär dator själv.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

jag fick en data från min pappa i födelsedagspresent och jag vill förstöra den för den inte är bra enligt mig
den kostade honom 5500
proccesorn är intel i 2410m med 4gb ram och intel hd 3000 som grafik kort är det bra för pengarna eller borde jag förstöra och få en ny /bättre
jag har fått tillstånd av min pappa att göra det så och den är köpt från elgiganten

Att själv orsaka skada på datorn för att försöka få ut en ny på garanti är bedrägeri.

Det troligaste scenariot om du lämnar in datorn är; den kommer att tas in och undersökas, där kommer det antagligen att uppdagas att kunden orsakat skadan själv och du blir skyldig att stå för undersökningen. Även om du nu skulle få igenom din "skada" som ett garantiärende, så kommer du inte få ut en dator som presterar bättre, utan antagligen en likadan eller likartad som den du lämnade in.

Väldigt smart att skapa en tråd på ett öppet forum om bedrägeriförsök förövrigt...

Skrivet av GeoRge:

Köp dig 4gb ram och ett gtx580 så har du en bra dator

Eftersom det är en 2410m CPU så utgår jag ifrån att det är en laptop. Kan bli lite trixigt att få in ett 580 då.

EDIT: Jäklar vad det trillade in svar medan jag komponerade mitt...

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Sälj på blocket och lägg mellanskillnad för en ny... Annars är det en bra dator med kasst grafikkort...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

jag visste inte mycket om datorer när jag fick den

Datorn du har är en alldeles utmärkt laptop...

Ska du spela spel så behöver du en stationär dator i alla fall... Så ta hjälp av folk här på forumet så kan de föreslå en bra dator för den budget du har. Och använd laptopdatorn till att surfa och titta på film och sånt.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Förstöra en födelsedagspresent..? Visst, jag är inget stort fan av formalitet, men så gör man tamejfan inte

Permalänk

Grabben. Först och främst ska du skämmas som vill förstöra en dator bara för att du anser att den är "dålig".

Ingen annan i din familj som kan ta den och du får en ny?
Alternativt att du säljer den/skänker det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

jag fick en data från min pappa i födelsedagspresent och jag vill förstöra den för den inte är bra enligt mig
den kostade honom 5500
proccesorn är intel i 2410m med 4gb ram och intel hd 3000 som grafik kort är det bra för pengarna eller borde jag förstöra och få en ny /bättre
jag har fått tillstånd av min pappa att göra det så och den är köpt från elgiganten

Är du 12 år eller?
Sälj den & köp en annan!!
Skulle bli vansinnig om min unge förstörde nåt med flit när han börjar komma upp i ålder bara för att få nåt nytt.
Du tjänar ju inget på att ha sönder den, bättre att sälja & ge degen till din farsa så har han startkapital på dator nr2 du egentligen inte borde ha...

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini