Permalänk
Medlem

Fint hörn skrivbord

Då letar jag alltså efter något fint hörn skrivbord. Har ingen direkt budget utan bara att det ska vara ungefär lika stort som mitt förra.

http://www.jysk.se/120/121/3630749/a/catalog detta är då vad jag har använt i många många år men skrivbordet börjar ge vika.

Tack för tips och förslag :)!

Permalänk

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59903691/

Hade ett sånt förut och det är bra kvalite och snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spelarn1995:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59903691/

Hade ett sånt förut och det är bra kvalite och snyggt!

Sådant har jag, Grymt snygg, grymt skönt.

Rekommenderas starkt!

Visa signatur

| NZXT Phantom Svart | 2 st XFX Radeon HD7970 3072MB Crossfire | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600Mhz |
| Intel Core i7 2600K 3,4GHz + Noctua NH-D14 | Gigabyte Z68XP-UD3P |

Citera gärna mina inlägg så jag hittar tillbaka igen!

Permalänk
Medlem

Hade ett likadant som dig från jysk och bytade ut det för nån vecka sedan mot ikeas som spelarn tipsade om. Känns bra såhär långt.

Permalänk

+1 på VIKA AMON, funkar kalas!

Permalänk
Medlem

Hade aldrig köpt det där rangliga fanerskräpet från jysk iallafall, har ägt ett liknande och det gör jag inte om
Köp på ikea istället, bra bord som det tipsats om här

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Då letar jag alltså efter något fint hörn skrivbord. Har ingen direkt budget utan bara att det ska vara ungefär lika stort som mitt förra.

http://www.jysk.se/120/121/3630749/a/catalog detta är då vad jag har använt i många många år men skrivbordet börjar ge vika.

Tack för tips och förslag :)!

En bild på mitt skrivbord, "In ActioN"
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59903691/

Väldigt mycket yta!
Älskar det mer än någonsin, den rundade sidan gör det otroligt skönt om du inte har en arm med armstöd.

Rekomenderat köp!

MvH Marcus Undin.

Visa signatur

| NZXT Phantom Svart | 2 st XFX Radeon HD7970 3072MB Crossfire | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600Mhz |
| Intel Core i7 2600K 3,4GHz + Noctua NH-D14 | Gigabyte Z68XP-UD3P |

Citera gärna mina inlägg så jag hittar tillbaka igen!

Permalänk
Medlem

Köp kvalité istället för pappersfyllda bänkskivor.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19806946/#/S79836...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fActis:

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/465912_1015085...

En bild på mitt skrivbord, "In ActioN"
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59903691/

Väldigt mycket yta!
Älskar det mer än någonsin, den rundade sidan gör det otroligt skönt om du inte har en arm med armstöd.

Rekomenderat köp!

MvH Marcus Undin.

Trevligt :). Känner dock att den rundade sidan både är ett positivt och negativt. Vet inte hur konstigt det kommer kännas när jag byter från en rak till en rundad.

OT: Jävla K90, kalas skrivbord förutom färgen, klarar verkligen inte av färgen på den :|.

Permalänk
Medlem

Hur f*n kan man säga att vika amon har bra kvalite?

Det är en luftfylld pappskiva, inte trä någonstans i närheten av det.
Där finns INGET underrede utan bara några sketna curry ben.

Sämsta möget som finns, billigt som sören ja. Men bra kvalite lol.

Köp ett Galant om du vill ha något stadigt.

Det roliga är, skrivbordet han länkar på jysk är bra mycket mer stabilt än vika amon, fast det på jysk också är ren skit.

Nu kommer alla snåla vika amon användare jaga en för dom förstår inte hur ett riktigt skrivbord med träskiva och underrede är jämfört med deras värdelösa pappskiva med skräp ben.
Och yeah, jag har också haft vika amons mög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hur f*n kan man säga att vika amon har bra kvalite?

Det är en luftfylld pappskiva, inte trä någonstans i närheten av det.
Där finns INGET underrede utan bara några sketna curry ben.

Sämsta möget som finns, billigt som sören ja. Men bra kvalite lol.

Köp ett Galant om du vill ha något stadigt.

Det roliga är, skrivbordet han länkar på jysk är bra mycket mer stabilt än vika amon, fast det på jysk också är ren skit.

Nu kommer alla snåla vika amon användare jaga en för dom förstår inte hur ett riktigt skrivbord med träskiva och underrede är jämfört med deras värdelösa pappskiva med skräp ben.
Och yeah, jag har också haft vika amons mög.

Bordet ser ju inte uber stadigt ut men.. Svårt att hitta något som liknar det bordet eller det som jag har just nu.

Har du något att rekommendera själv då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Bordet ser ju inte uber stadigt ut men.. Svårt att hitta något som liknar det bordet eller det som jag har just nu.

Har du något att rekommendera själv då?

Missade du rekommendationen om Galant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Missade du rekommendationen om Galant?

Med tanke på att han sa att det också var ren skit så tog jag det inte som en rekommendation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Köp ett Galant om du vill ha något stadigt.

Skrivet av Rolfenstein:

Med tanke på att han sa att det också var ren skit så tog jag det inte som en rekommendation.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Köp kvalité istället för pappersfyllda bänkskivor.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19806946/#/S79836...

Har också satt ihop ett Galant-bord. Riktigt bra skit det där, det enda jag kanske inte är riktigt nöjd med är att det inte finns vanliga, raka ben längre. Det är antingen de hiskeliga A-benen, eller T-benen vars låsning är lite flaky och ger dem en förmåga att vrida sig, som gäller.

Kinnarps har också väldigt bra modulbaserade kontorsmöbler till tämligen överkomliga priser.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Bara luft och papper i Vika Amon. Undvik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Med tanke på att han sa att det också var ren skit så tog jag det inte som en rekommendation.

Läs igen Galant är spånskiva med lackad faner, och har 10års garanti. Håller definitivt 10x längre än Vika amon.
Vi har Ikeas kontorsmöbler (Galant) på jobbet, och för det priset är de helt OK. Nackdelen är att man får montera allt själv, och de kan vara lite tunga att flytta runt.

Lättast är väl att ta en tur till Ikea och klämma och känna själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hur f*n kan man säga att vika amon har bra kvalite?

Det är en luftfylld pappskiva, inte trä någonstans i närheten av det.
Där finns INGET underrede utan bara några sketna curry ben.

Sämsta möget som finns, billigt som sören ja. Men bra kvalite lol.

Köp ett Galant om du vill ha något stadigt.

Det roliga är, skrivbordet han länkar på jysk är bra mycket mer stabilt än vika amon, fast det på jysk också är ren skit.

Nu kommer alla snåla vika amon användare jaga en för dom förstår inte hur ett riktigt skrivbord med träskiva och underrede är jämfört med deras värdelösa pappskiva med skräp ben.
Och yeah, jag har också haft vika amons mög.

Det där var oerhört svårtolkat, får inte ut nånting av det.
Hur som, jag hade nog också satsat på ett Galant, välbyggt och avskalat med goda utbyggnadsmöjligheter

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Hur f*n kan man säga att vika amon har bra kvalite?

Det är en luftfylld pappskiva, inte trä någonstans i närheten av det.
Där finns INGET underrede utan bara några sketna curry ben.

Sämsta möget som finns, billigt som sören ja. Men bra kvalite lol.

Köp ett Galant om du vill ha något stadigt.

Det roliga är, skrivbordet han länkar på jysk är bra mycket mer stabilt än vika amon, fast det på jysk också är ren skit.

Nu kommer alla snåla vika amon användare jaga en för dom förstår inte hur ett riktigt skrivbord med träskiva och underrede är jämfört med deras värdelösa pappskiva med skräp ben.
Och yeah, jag har också haft vika amons mög.

Du har rätt i att det är en spånskiva och att kvaliten naturligtvis inte går att mäta sig med professionella skrivbord för tusentals kronor.
Trots det tycker jag att vika amon är förvånansvärt stabilt, antagligen för att det är så pass litet och ändå har många ben.

Hade tidigare ett rakt, längre skrivbord från ikea med liknande typ av spånskiva som var helt värdelöst, fick byta det två gånger under normal användning pga. att skivan böjdes och släppte i mitten. Men efter byte till vika amon upplever jag inga sådana problem och det känns helt enkelt riktigt bra. Sen att det är snyggt och dessutom billigt skadar ju inte

Och ben får man ju välja själv, du måste inte köpa curry om du inte gillar dem...

Permalänk
Medlem

Jag utgår ifrån att alla som säger att ett vika amon är gjort av skitpapper har ägt/äger ett, jag äger nämligen ett själv och är jätte nöjd med det och något "skitpapper" är det verkligen inte. Väldigt robust till ett sådant billigt pris.

Ni kanske har steppdans tävlingar med skridskor på era?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Läs igen Galant är spånskiva med lackad faner, och har 10års garanti. Håller definitivt 10x längre än Vika amon.
Vi har Ikeas kontorsmöbler (Galant) på jobbet, och för det priset är de helt OK. Nackdelen är att man får montera allt själv, och de kan vara lite tunga att flytta runt.

Lättast är väl att ta en tur till Ikea och klämma och känna själv.

Antar att du och jag läste det på två olika sätt :). Nåväl.

Galant bordet som länkades är för stort för mig i vilket fall som helst. Storleken på VIKA AMON bordet är ungefär vad jag letar efter.