Project Yellow Fellow

Tjenare Swec,
Eftersom jag färdigställde mitt förra bygge för cirka 1h sen tycker jag det är på tiden att sparka igång ett nytt!
Detta kommer bli ett stort bygge, mustigt, maffigt, köttigt osv. men framför allt 100% unikt!
Värt att notera är att inga komponenter kommer att vara de absolut värsta och senaste då jag faktiskt bara är en vanlig "mainstream-användare", form går före funktion i detta bygge. Kanske slänger jag in lite kraftigare grafikkort framåt hösten om spelsuget kommer igång eller om det släpps några riktigt snygga kort, tänkte därför smälla in ett stort nätaggregat redan nu som pallar eventuella uppgraderingar.
Jag behärskar inget 3D- program så jag har svårt att visa digitala skisser på planerade mods, kanske kommer jag att lägga upp bilder på gamla hederliga ritningar gjorda med papper och penna, kanske kommer jag bara lägga upp modifikationerna när de är klara, den som lever får se!
Förutom diverse lackning har jag planerat att göra några riktigt schyssta "mods", komponenter som ej kommer att vara sig lika efter mina ingrepp är i huvudsak grafikkorten och CPU- kylaren.
Jag kommer att uppdatera byggloggen regelbundet men under en något längre tid, bygget är tänkt att vara klart tills slutet av Juni.
Jag kommer ej att köra custom vattenkylning i detta bygge trots att Shinobi XL är ett perfekt chassi för vattenkylning till skillnad från t.ex. Fractal Design Array R2, hah. Array R2 är ett underbart chassi på många sätt och vis men att vattenkyla den lilla rackaren krävde sin man!
Komponentlista och "att göra" kommer troligen att uppdateras allt eftersom, kan ju vara kul med en lista över alla grejer jag gjort när bygget är klart!
Mer info kommer!
Specs:
Bitfenix Shinobi XL
Asus P9X79 PRO
Intel Core i7 3820
Be Quiet Dark Power Pro 10 750W
Asus GTX 580 DC2
Corsair Dominator 1600Mhz 16 GB (8x2GB) RAM
Intel 520 120GB SSD
OCZ Agility 3 120GB
Seagate Barracuda Green 2TB
Be Quiet Silent Wings 2 1500rpm
...
Att göra:
Plocka bort HDD-bur etc. [X]
Lacka meshpaneler [X]
Installera samtliga fläktar[X]
Skära ut fönster [X]
Tillverka en "täckplåt" för underdelen []
Tillverka SSD- hållare [X]
Gravera []
Modifiera Cpu- kylare [X]
Diverse småsleeving [X]
Fixa en fästanordning för HDD [X]
Inhandla samtliga komponenter [X]
Lacka den tomma sidopanelen []
...
Jag vill även passa på att tacka mina sponsorer som gör bygget möjligt, mycket trevliga företag med suveräna produkter.
Tack för er hjälp!
Sponsorer:
Bitfenix
http://www.bitfenix.com/global/en/

Be Quiet
www.bequiet.com

Inet (Sponsrar en liten del av Bitfenixprodukterna)
www.inet.se/bitfenix

HerrGoreMann- Gjorde en schysst banner.
Ha det gött!
Henke