Permalänk
Skrivet av xHenke:

Tjenare Swec!

Nu har jag pysslat lite mer med datorn, jag har bla. fått igång Inteldisken som jag trodde var DOA. Jag fick installera Windows på annan HDD och reparera disken i kommandotolken, följde en guide så jag vet inte riktigt vad jag gjorde men fungerar gör den

Jag har dessutom "moddat" lite mer och jag har inte allt för mycket kvar att göra just nu, igår skar jag ut ett hål i sidopanelen och jag skall limma dit plexi ikväll så under morgondagen har nog "Yellow Fellow" ett tjusigt litet fönster!

Bilder:
Tejpat och klart, repor vill jag inte ha på den fina plåten!
http://i1168.photobucket.com/albums/r491/henriksegerby/IMG_20...

Som ni kan se blir det ett lite mindre fönster, hoppas att det ser lite stilrenare ut än mina tidigare jättefönster

Sådärja, nu skall "kanten" lackas svart och plexi skall limmas dit.

Updates kommer!

Ha det gött!

Henke

Vad använde du dig utav för att skära ut fönstret? Dremel?
Snyggt bygge med snygg färgkombination!

Permalänk
Skrivet av epetersson:

Det ser ut som att han använde sig utav en sticksåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

...*text*...

Gött att se lite fina bilder igen!

Visa signatur

CPU: Intel i7-950 @ stock, Noctua NH-U12P | MoBo: ASrock Extreme3 X58 | Ram: 6gb Corsair Dominator 1600mHz | GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1gb OC i SLI | HDD: 1x Corsair F80 + 1x Samsung Spinpoint 1tb | PSU: 850w Chieftec Nitroseries | Chassi: NZXT Phantom - Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Ser ut att vara en lagom storlek faktist.

Så bra att du också tycker det, jag tyckte att det kändes lagom att se moderkortet+ komponenter och det är precis vad man ser genom rutan

Skrivet av epetersson:

Inte dremel denna gången, körde sticksåg och det blev riktigt rakt och fint
Tack!

Skrivet av Cryostatic:

Det ser ut som att han använde sig utav en sticksåg.

Precis!

Skrivet av EddieOff:

Gött att se lite fina bilder igen!

Mer bilder kommer, förmodligen en bild på datorn med fönster framåt kvällen!

Permalänk

blir roligt att se hur det ser ut i slutet av bygget

Visa signatur

i5 2500k 4.22GHz | GTX 1060 3GB | Kingston HyperX 8GB | GA-Z68P-DS3 | Antec 920 | Win 7 64bit.

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare Swec!

Här kommer som utlovat en miniupdate med bilder på fönstret!
Bilderna är tagna med mobilen då jag inte hade kamera tillgänglig, ville bara få upp bilderna och hålla vad jag lovade
Fler updates kommer!

Bilder:

Suddigt :/

Är riktigt nöjd med storleken. Låt er inte luras av bilderna som ser lite skeva ut, allt är 100% vinkelrätt och symmetriskt

Permalänk
Medlem

Vänta tills du stoppar in komponenter, jag ska också bygga ett bygge snart, och behöver vit lack, är den du köpt ngt du rekomenderar?

Detta är något jag ska följa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

...*text*...

Snyggt xHenke, ser riktigt bra ut!

Kom precis att tänka på en sak.
De vita slangarna, kanske skulle de vara gula...?
Eller kanske genomskinliga med gul kylvätska?
Bara lite funderingar...

* Edit: Insåg att du har vit sleeve också vilket kanske skulle se lite off ut om du skulle ha gul slang/vätska... NVM me.

Visa signatur

CPU: Intel i7-950 @ stock, Noctua NH-U12P | MoBo: ASrock Extreme3 X58 | Ram: 6gb Corsair Dominator 1600mHz | GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1gb OC i SLI | HDD: 1x Corsair F80 + 1x Samsung Spinpoint 1tb | PSU: 850w Chieftec Nitroseries | Chassi: NZXT Phantom - Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxson:

Vänta tills du stoppar in komponenter, jag ska också bygga ett bygge snart, och behöver vit lack, är den du köpt ngt du rekomenderar?

Detta är något jag ska följa!

Komponenter är väl istoppade? Montana tycker jag att du ska hoppa över, finishen blir halvkass :/
Kul att du följer!

Skrivet av EddieOff:

Bara lite funderingar...

* Edit: Insåg att du har vit sleeve också vilket kanske skulle se lite off ut om du skulle ha gul slang/vätska... NVM me.

Tack!
Jag förstår hur du tänker, kanske är en bra idé! Skall sleeva in lite gul paracord i mina Alchemy kablar så lite mer gult blir det

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddieOff:

Bara lite funderingar...

Mayhems Pastel Sunset Yellow med genomskinliga slangar hade nog sett riktigt bra ut i detta bygge,

http://www.youtube.com/watch?v=RTlAfiMf4es

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Mayhems Pastel Sunset Yellow med genomskinliga slangar hade nog sett riktigt bra ut i detta bygge,

http://www.youtube.com/watch?v=RTlAfiMf4es

Precis, skitsnyggt imo!
Temaenligt så det förslår.
Lite gul sleeve på det, xHenke...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar faktiskt det vita på insidan,det dämpar det lite! Förmycket gult blir inte bra speciellt inte som tjocka slangar eller sleeving! Det kommer ta all uppmärksamhet ifrån te.x texten på cpu! varför tror du det finns så mycket gult i reklamblad?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gs242:

Gillar faktiskt det vita på insidan,det dämpar det lite! Förmycket gult blir inte bra speciellt inte som tjocka slangar eller sleeving! Det kommer ta all uppmärksamhet ifrån te.x texten på cpu! varför tror du det finns så mycket gult i reklamblad?

Men är det signaturen i konsertverket som är det viktiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Men är det signaturen i konsertverket som är det viktiga?

ne men en dator kan vara väldigt snygg så länge den inte är över dränkt med saker! stilrent ska det vara! men smaken är som baken!
testa ta en skateboard, sätt dit truckar, kulager och hjul! (grymt) sätt dit 4 par tryckar till och 30 extra hjul! (katastrof). ta bort alla hjulen och alla truckar utom en, (inte mycket bättre), lagom är bäst så länge man inte snackar pengar

chao!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen din jämförelse gs242!
Men som du skrev tidigare, smaken är ju som baken.

Personligen tycker jag att om temat är svart och gult så kör vidare på det.
Antingen hel svart insida (slang, sleeve etc) och på så sätt dra ögonen till den grymma plattan över vattenblocket eller köra på lite gula kontraster inuti också i form av just slang och sleeve.
Jag hade inte blandat in en tredje färg, särskilt vit som (i mina ögon) skär sig lite mot resten.

Men det spelar egentligen ingen roll vad vi tycker, det är xHenke's projekt och det är lika trevligt och spännande varje gång man får en ny update med massa fina bilder!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

i och för sig, det kan lätt skära sig med vitt och gult, men jag har sett någon bild på gula tjocka slangar och det ser inte bra ut :/ antingen lite mer transprenta med gult vatten eller tunna tryck-slangar! men inga tjocka slangar i helt gul plast, fy! men håller med xhenkes projekt så he's the baws!

för övrigt kan jag inte säga mer är grymt jubb! xHenke! keep it up!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ho ho, någon hemma här?

Skämt och sido, hoppas allt går bra för dig xHenke!
Börjar bara bli lite sugen på att se mer av ditt projekt...

Visa signatur