Permalänk
Medlem

99mac.se?

Hallå i stugan!

Jag undrar varför 99mac.se är med under 'Externa nyheter'? :>
Är det för att retas med allt Apple-hat här på Swec eller är det helt enkelt bara så att ni vill sprida er sida?

PS.
Jag vill bara punktera att jag inte har något emot Apple så, plz spare me! D:

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det är en trevlig webbplats som kompletterar vårt innehåll.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Svaret är så enkelt att man förbiser svaret ^_^ Tack!

Permalänk
Medlem

Nja det finns en tydlig anledning:

http://www.99.se/artiklar/2821-lange-leve-99mac.html

Sweclockers tar över driften av den ökända Apple fansiten 99mac.se, vilket kan både vara bra och dåligt för Sweclockers.

Det bästa scenariot vore förstås om man kan skriva alla Apple relaterade nyheter på den nya sidan och fokusera kring genuina datornyheter här på Sweclockers, om komponenter, recensioner etc. För ni är ju världsbäst på den biten, så jag hoppas ni kommer fortsätta lägga ert krut där.

Ett sämre scenario vore om andelen nyheter och fokus på Apple ökar ännu mer, vi har ju sett att det skett en massiv ökning dom senaste åren, vilket är urtrist då majoriteten här är genuina datorintresserade personer. Kanske har taktiken varit medveten, det blir ju alltid ett oerhört fokus kring kommenterarerna etc i dessa artiklar (inte på något positivt sätt).

Nej jag hoppas som sagt det här är er chans att separera på siterna, dom som gillar Apple kommer kunna läsa på 99mac och entusiasterna kan fortsätta njuta av grymma recensioner och färska hårdvarunyheter här på Sweclockers!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zyriak:

Nja det finns en tydlig anledning:

http://www.99.se/artiklar/2821-lange-leve-99mac.html

Sweclockers tar över driften av den ökända Apple fansiten 99mac.se, vilket kan både vara bra och dåligt för Sweclockers.

Det bästa scenariot vore förstås om man kan skriva alla Apple relaterade nyheter på den nya sidan och fokusera kring genuina datornyheter här på Sweclockers, om komponenter, recensioner etc. För ni är ju världsbäst på den biten, så jag hoppas ni kommer fortsätta lägga ert krut där.

Ett sämre scenario vore om andelen nyheter och fokus på Apple ökar ännu mer, vi har ju sett att det skett en massiv ökning dom senaste åren, vilket är urtrist då majoriteten här är genuina datorintresserade personer. Kanske har taktiken varit medveten, det blir ju alltid ett oerhört fokus kring kommenterarerna etc i dessa artiklar (inte på något positivt sätt).

Nej jag hoppas som sagt det här är er chans att separera på siterna, dom som gillar Apple kommer kunna läsa på 99mac och entusiasterna kan fortsätta njuta av grymma recensioner och färska hårdvarunyheter här på Sweclockers!

Det kommer inte att påverka SweClockers, sajterna hålls helt separerade.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Okay det låter bra! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Så i fortsättningen så kommer alla nyheter som berör Appel det minsta bara visas på 99mac?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Orici:

Så i fortsättningen så kommer alla nyheter som berör Appel det minsta bara visas på 99mac?

Vi fortsätter att bevaka Apple och alla andra datortillverkare precis som innan. Det blir däremot mer ingående och fokuserad nyhetsrapportering om Apples ekosystem på 99mac.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför posta samma nyhet här och på 99mac.se ?

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Orici:

Varför posta samma nyhet här och på 99mac.se ?

Som jag skrev tidigare: 99mac och SweClockers är två separata sajter. Vad vi skriver på SweClockers har ingenting att göra med vad som publiceras på 99mac. Läs inte Apple-nyheterna om du inte är intresserad.

Visa signatur

Permalänk

Jag tycker ändå att ni måste göra något åt era Mac-nyheter eftersom kommentarerna urartar varenda gång en sådan postas på framsidan. Det är roligt med flame-wars i några minuter men sedan blir man snabbt övermätt och less.

Kan ni i alla fall inte låsa kommentarorsmöjligheten och hänvisa sådant till 99mac.se?

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memento mori:

Kan ni i alla fall inte låsa kommentarorsmöjligheten och hänvisa sådant till 99mac.se?

Nej, då borde inte ens nyheterna postas här.

Visa signatur