Tittar ni på Eurovision song contest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

100 miljoner till cancerforskning är vad jag kallar för en investering... Kalle Gustaf är förövrigt en rolig typ jämfört med allt detta schlager skit.

Jag kan se att vi kommer komma till gemensam stånd i denna fråga. Detta enda jag vill är att slippa är att få skiten nerkört i halsen via miljoner artiklar och veckor/månader av deltävlingar och hysteriska människor på TV.

Ja låt oss satsa hela bnp på cancerforskningen, ett vinnande koncept!

SVT finansieras inte ens genom skatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tvingas jag vara med att finansiera detta så tycker jag SVT kan börja sända porr också.... Det går åtminstone att titta på utan att bli uttråkad.

Betala inte din tv license då... För övrigt betalar EBU ganska mycket, alltså dem länderna som är med i EBU gemensamt, via sina separata kanaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Nästa år i Stockholm. Vart blir det? Globen? Eller byggs det ny arena?

Sverige har inte råd att bygga något nytt och flashigt för en tillställning som ESC, så det blir väll till att dammsuga globen och putsa fönstrena så körs det där nästa år.

Sen var det riktigt kul att kolla igår när poängen bara haglade in!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

det är Hockey Vm samtidigt som ESC nästa år, vet ej om hockey ska spelas i nya Friends Arena och Globen, ananrs lägger dem väl ESC i Friends Arena.

Permalänk
Medlem

Vad är det för något? Lyssnar bara på rock 'n' roll. Lägg ner skiten.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Musikälskare

Tradition? Hemska tanke...

Har inte ens tv på grund av just sådana saker ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Nästa år i Stockholm. Vart blir det? Globen? Eller byggs det ny arena?

Det är inte säkert att det blir i Stockholm (men förmodligen blir det där)

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

det är Hockey Vm samtidigt som ESC nästa år, vet ej om hockey ska spelas i nya Friends Arena och Globen, ananrs lägger dem väl ESC i Friends Arena.

Nu kan jag ju väldigt lite om sport men man brukar väl inte köra ishockey i en fotbollsarena? Publiken kommer ju så långt ifrån själva matchen då, eller?! För rinken är väl betydligt mindre än en fotbollsplan?! Sen Kanske saknar betydelse. Sen har vi ju också stockholms arena, den lär också stå på turordning före globen (om den nu blir klar tills dess).

Fast det vore ju väldigt konstigt om ESC arrangeras i en arena som är mindre än den melodifestivalfinalen hålls i. http://svt.se/melodifestivalen/finalen-av-melodifestivalen-20...

Permalänk
Medlem

Dem lirar hockey på baseball arena i USA, så att lira på en fotbolls arena är inga problem, + att man kan lägga till platser närmare om man vill och den har tak tror jag också så det är lugnt, men det var iaf en sak dem ville göra till nästa år så vi får se. Och stockholmsarenen är också en footbollsstadium.

Men sen får man ju tänka lite också, enda andra valet efter stockholms arenorna i storlek är ju Ullevi, fast den ahr inget tak, så då får EBU köpa ett tak till den. För scandinavium är för liten för finalen.

Permalänk
Medlem

Tittar ni på Eurovision song contest?

Svar, Nej. Såg löpsedlarna att vi hade gått och vunnit hela jippot. Och nyfiken som man är så kunde jag inte låta bli att gå in på Youtube och höra det vinnande bidraget.

Så nu får man väl höra "Euphoria" i tid och otid under hela sommaren förstår jag. Vilket jag därimot kan ha blandade åsikter kring.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Dem lirar hockey på baseball arena i USA, så att lira på en fotbolls arena är inga problem, + att man kan lägga till platser närmare om man vill och den har tak tror jag också så det är lugnt, men det var iaf en sak dem ville göra till nästa år så vi får se. Och stockholmsarenen är också en footbollsstadium.

Men sen får man ju tänka lite också, enda andra valet efter stockholms arenorna i storlek är ju Ullevi, fast den ahr inget tak, så då får EBU köpa ett tak till den. För scandinavium är för liten för finalen.

Fast när dom knappt lyckas fylla globen, ishockeyn, så kan man ju undra om publikantalet växer särskilt mycket genom att erbjuda 5 gånger fler platser.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/hockeyv...

Nää om det är i stockholm lär det vara i friends. Självklart vill ett land visa upp sig från sin bästa sida när så mycket publicitet riktas mot det. Därför väljer man en ny och fräsh, tillräckligt stor, arena.

Går det att bara sätt tak sådär på ullevi? Den är ju rätt konstig till formen samtidigt som den ser ut att var byggd för att vara utomhus, dvs inga väggar.

Skrivet av Liv&helvete:

[B]Så nu får man väl höra "Euphoria" i tid och otid under hela sommaren förstår jag. Vilket jag därimot kan ha blandade åsikter kring.

Har du inte hört den hittills samtidigt som du inet tänkt ändra ditt beteendemönster så lär du inte höra den. Den har nämligen spelats "överallt" hela våren

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Den har nämligen spelats "överallt" hela våren

Jaså ? Det har jag då totalt missat. Det kan ju ha mycket med att göra att mitt intresse för det här jippot ( Eurovision song contest ) är lika med noll.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Jaså ? Det har jag då totalt missat. Det kan ju ha mycket med att göra att mitt intresse för det här jippot ( Eurovision song contest ) är lika med noll.

Eller också lyssnar du på P1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Eller också lyssnar du på P1.

Nä, inte ens det.

EDIT:
Förr i tiden, var det bara "Eurovision song contest" en gång per år. Men nu känns det lite som att spektaklet är genom hela året nonstop. Det är deltävlingar till och höger och till vänster. Ditten och datten. Så det vinnande bidraget utav "Eurovision song contest" hinner ju knappt kallna innan det är dags att köra igång igen med det kommande "Eurovision song contest".

Så jag vet inte om det kan ha något med att man har tappat det här intresset kring det hela. Eller om det bara har med det bristande intresset att göra. Något som jag mer tror på.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Nää om det är i stockholm lär det vara i friends. Självklart vill ett land visa upp sig från sin bästa sida när så mycket publicitet riktas mot det. Därför väljer man en ny och fräsh, tillräckligt stor, arena.

Går det att bara sätt tak sådär på ullevi? Den är ju rätt konstig till formen samtidigt som den ser ut att var byggd för att vara utomhus, dvs inga väggar.

Från DN idag

Citat:

I vilken arena finalen kommer att hållas är än så länge oklart. Ishockey-VM ockuperar Globen i Stockholm mellan den 3 och den 19 maj och krockar med Eurovision som avgörs den 14, 16 och 18 maj.

– Vi har möjlighet att anordna evenemanget i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Det är goda förutsättningar, men det är än så länge för tidigt att svara på exakt var finalen kommer att hållas, säger Eva Hamilton.

Är det inte sagt att nya nationalarenan eller vad det nu heter i Solna ska vara klar nästa år?

Permalänk
Medlem

Hockey-VM kommer dom förmodligen lägga i Götet/Malmö nästa år med tanke på floppen i år så ESC kan dom lägga var dom vill i Stockholm och jag tror på Friends Arena om den hinner bli klar, går in 65.000pers där under konsert vilket är sjukt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Från DN idag

Är det inte sagt att nya nationalarenan eller vad det nu heter i Solna ska vara klar nästa år?

Som jag skrev, friends (=nationalarenan) ska ju melodifestivalen hållas i nästa år, så att även ESC hålls där verkar ju inte helt orimligt. Om de nu inte väljer en annan stad.

Permalänk
Medlem

Ser nya nationalarenan från fönstret här, och jämrar vad stor den är, har för mig den blir klar i höst.
och jo jag titta på eurovisionen och bannar mig själv att jag inte satsar pengar på det hela, har lyckats pricka in vinnaren snart 10 år i rad, dock inte förra året, i år pricka jag in ettan, tvåan och trean rätt, Sverige, Ryssland, serbien

Hemskt egentligen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Hockey-VM kommer dom förmodligen lägga i Götet/Malmö nästa år med tanke på floppen i år så ESC kan dom lägga var dom vill i Stockholm och jag tror på Friends Arena om den hinner bli klar, går in 65.000pers där under konsert vilket är sjukt.

Dem kommer inte flytta hockey vm- det är Stockholm-Helsingfors i 2 år, så är det bestämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Dem kommer inte flytta hockey vm- det är Stockholm-Helsingfors i 2 år, så är det bestämt.

Hoppas dom marknadsför bättre och slutar ta ockerpriser Då lär den gå i Friends Arena om den är klar men det lär den väll vara.

Permalänk
Medlem

Jo den är klar då Melodifestivalen ska gå där, alltså melo inte ESC.

Permalänk

Jag är så inbiten schlagerfantast att jag inte ens visste att det var dags för det igen.

Och vem f-n är Loreen?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Jag brukar kolla en del. Dock är de flesta bidragen riktiga sömnpiller.
Jag gillar faktiskt den svenska melodifestivalen bättre. Kul att se vad folk har att komma med.

Inte för att det är ofta jag hör och ser något jag direkt gillar, men det är lite tradition hos oss att sitta i soffan och klaga ikapp om hur dåliga bidragen är

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Tittar ni på Eurovision song contest?

Svar, Nej. Såg löpsedlarna att vi hade gått och vunnit hela jippot. Och nyfiken som man är så kunde jag inte låta bli att gå in på Youtube och höra det vinnande bidraget.

Så nu får man väl höra "Euphoria" i tid och otid under hela sommaren förstår jag. Vilket jag därimot kan ha blandade åsikter kring.

Gjorde samma sak, dessutom kollade jag på föra årets vinnare och så kom jag fram till att det lär ha varit brist på bra sånger 2011 om bidrag från Azerbajdzjan har vunnit... men jag måste faktiskt hålla med om att det här var iaf bättre än Dariner, Eric Saade eller andra låtar som sänds på radio bara för att massor av 12 åriga tjejer tycker att dom ser snygga ut..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Nu är det dax igen! Ni tittar väl i kväll o hejar på Sanna!

Permalänk
Medlem

Jodå, tittar och hatar skiten!

Lååång förklaring. Gammal nu, 46, och växte upp under de där underbara åren då man fick masa arslet till tvn för att byta kanal. Ettan och tvåan.

När schlagern började så blev gården tom på ungar att leka med så det blev till att titta själv också. Inte mycket val då. Datorer och internet? *pffffft*

Blivit en ritual och lite av ett "mandomsprov". "Orkar jag med skiten i år igen?". Hatar att de förlängt svenska uttagningen, den ingår ofc i ritualen. Korta ner det och ta bort flertalet länder så det är över på trekvart säger jag.

Så. Jag tittar och hatar det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Såg någon Polens bidrag?

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Klart vi sett Polens bidrag! Uselt!

Permalänk
Avstängd

lmao detta är komedi

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."