Skalet till Apple Iphone 5 dyker upp på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Ehhhh, eller inte? Oavsett hur produkten blir så tror jag knappast Apple är nära sitt slut. Ganska ordentligt tvärtom faktiskt. Sen får man i sin tur tycka vad man vill om det.

dem släpper nya telefoner i på tok för långsam takt för att hålla sig i teknisk framkant, förr eller senare kan dem inte längre använda sin image som stödpelare, vad har dem kvar då? En svindyr telefon med undermåttlig prestanda, vinnande koncept!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3ttl3t34:

Hade velat se en mobil helt i aluminium/metall, med baksidan halvt i metall såg den ganska ful ut imo.

Till 4an har man kunnat byta ut baksidan till aluminium.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

Jag sörjer verkligen med dig hur fattig du är, att du ens har råd med internet för att skriva detta inlägg är ett mirakel..

iPhone kostar lika mycket som sina plastiga kopior samsung/htc mm.

Tror detta är fake faktiskt, tvivlar på att dom byter docknings kontakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beklagar om jag träffade en öm punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Indeed håller med till fullo! Vi vet väl alla att Steve Jobs gjorde alla designer och kodade all mjukvara, de andra anställda var ju bara säljare.

Vill man få saker gjorda på det sätt man tänkt sig är det inget att fnysa åt. Självklart så var Steve Jobs med in i det sista.

Permalänk
Skrivet av MAAnen:

Indeed håller med till fullo! Vi vet väl alla att Steve Jobs gjorde alla designer och kodade all mjukvara, de andra anställda var ju bara säljare.

du ingen avskyr apple och steve jobs mer än jag men faktum kvarstår att han var en extremt duktig designer och marknadsförare

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem

Baksidan var ju fräsch..
Själv avaktar jag Lumia 900..
Nästa generation Iphone kommer ju fått ett lite halv sarkastiskt namn... "I Phone Sex" .))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Ja och nej till er som skrivit..

Det som gäller är att om laddaren är av typen FAST kontakt (ingen USB så man kan byta sladden ur laddaren), så ska de vara av typen MicroUSB. Om man däremot har valt att göra laddaren med USB kontakt, är det fritt fram, eftersom det fortfarande går och använda varandras laddare och därmed uppfylla syftet med onödiga laddare. Så apple har inte fulat sig runt något, de har uppfyllt exakt det som krävs: En USB kontakt på laddaren så man fortfarande kan använda laddaren för andra enheter som går under samma koncept.

Denna diskussion har funnits tidigare, har inga länkar lr något tyvärr.

Reserverar för små detaljfel.

Skrivet av zillio:

Vad jag hörde så SLAPP Apple använda kontakten eftersom dom har hutlöst mycket tillbehör med just den kontakten. Men kan så klart ha fel. Fast för mig låter det mer logiskt. Ska EU blåsa sitt eget folk?

OnT: Blir utan något snack ett givet köp! Hoppas dom behåller den hederliga kontakten som USB inte har en chans emot. Adapter från Apples --> USB (som finns) är vad det ska va.

Se mitt inlägg ovan

Skrivet av Marticus:

Jaha och vad är nyheten? lite bättre kamera, lite högre upplösning, lite mer appar? Ska denna "hålla" i 2 år nu då? jävlar va apple går ner i graven snart

3GS är 3 år gammal, och den får fortf uppdateringar och det är många som använder den fortf. Snacka i nattmössan du! :>

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmzdapimp:

du ingen avskyr apple och steve jobs mer än jag men faktum kvarstår att han var en extremt duktig designer och marknadsförare

Permalänk
Medlem

Varför inte högre upplösning!?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Kallar du 4s för iPhone 5 också eller?

Skrivet av l4nky:

Nej 5. Aktuella heter Iphone 4s. Precis som 3GS hette

iPhone history 101:

iPhone (1st generation)
iPhone 3G (2nd generation)
iPhone 3GS (3rd generation
iPhone 4 (4th generation)
iPhone 4s (5th generation)
iPhone ?? (6th generation)

Alltså vore det helt ologiskt att den skulle heta iphone 5? Anledningen att 3GS och 4S finns är för att de bara är inre uppgraderingar (s för speed).

Permalänk
Medlem

Frågar ni mig så ser detta ut som 3d-renderingar.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av rhalla:

Varför inte högre upplösning!?

om du ändå inte kan se pixlarna.. vad är poängen?

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Se mitt inlägg ovan

3GS är 3 år gammal, och den får fortf uppdateringar och det är många som använder den fortf. Snacka i nattmössan du! :>

vill man köpa en 3gs om man vill ha någonting med fräsch hårdvara? Eller "något hippt från apple"?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmzdapimp:

du ingen avskyr apple och steve jobs mer än jag men faktum kvarstår att han var en extremt duktig designer och marknadsförare

Jag håller med om att Steve Jobs var ett geni inom marknadsföring, men skulle det verkligen finnas något annat som han var duktig på ? Jag menar, det vet vi väl alla att det är Sir Jonathan Ive som har gjort alla bra designs som Apple har presterat de senaste åren, även om S.J. har "godkänt" dem ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Ja och nej till er som skrivit..

Det som gäller är att om laddaren är av typen FAST kontakt (ingen USB så man kan byta sladden ur laddaren), så ska de vara av typen MicroUSB. Om man däremot har valt att göra laddaren med USB kontakt, är det fritt fram, eftersom det fortfarande går och använda varandras laddare och därmed uppfylla syftet med onödiga laddare. Så apple har inte fulat sig runt något, de har uppfyllt exakt det som krävs: En USB kontakt på laddaren så man fortfarande kan använda laddaren för andra enheter som går under samma koncept.

Denna diskussion har funnits tidigare, har inga länkar lr något tyvärr.

Reserverar för små detaljfel.

Samt denna då så att det funkar åt andra hållet också: http://store.apple.com/se/product/MD099ZM/A?fnode=MTY1NDA0MQ

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

R.I.P Steve Jobs
Utan han skulle Apple aldrig ha haft någon bra design eller kankse skulle inte företaget inte varit kvar nu utan han!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Jaha och vad är nyheten? lite bättre kamera, lite högre upplösning, lite mer appar? Ska denna "hålla" i 2 år nu då? jävlar va apple går ner i graven snart

Till skillnad från alla andra telefoner som exempelvis Samsung Galaxy S3 som är ett enormt kliv från S2 menar du...? Lite lite högre upplösning, lite bättre kamera...

Skrivet av Marticus:

dem släpper nya telefoner i på tok för långsam takt för att hålla sig i teknisk framkant, förr eller senare kan dem inte längre använda sin image som stödpelare, vad har dem kvar då? En svindyr telefon med undermåttlig prestanda, vinnande koncept!

Du får tycka vad du vill om iPhone förövrigt men att påstå att den har undermålig prestanda tyder bara på okunskap. Den har fram till att S3 når marknaden den snabbaste GPUn av samtliga smartphones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Till skillnad från alla andra telefoner som exempelvis Samsung Galaxy S3 som är ett enormt kliv från S2 menar du...? Lite lite högre upplösning, lite bättre kamera...

Du får tycka vad du vill om iPhone förövrigt men att påstå att den har undermålig prestanda tyder bara på okunskap. Den har fram till att S3 når marknaden den snabbaste GPUn av samtliga smartphones.

ja jag lägger ner nu, kan erkänna min okunskap och jag är inte riktigt på rätt humör för att föra sansade och välgrundade diskussioner.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Gillar att alla tror Steve Jobs designade alla iPrylar.

Steve hade en vision över prylarnas existens men har knappast suttit med papper och penna och designat iPod/iPhone. Det har snarare bland annat Jonathan Ive gjort, och han är vid allra högsta grad vid liv.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

Jag avskyr Apple-produkter, men jag måste säga att detta ser ganska så trevligt ut!

(OBS! Att jag inte tycker om Apple produkter är endast min åsikt. Bli inte upprörda över mitt inlägg, eller anmäl mig för trollning. Det ända som jag framför är som sagt min åsikt som jag fått från mitt perspektiv.)

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Till skillnad från alla andra telefoner som exempelvis Samsung Galaxy S3 som är ett enormt kliv från S2 menar du...? Lite lite högre upplösning, lite bättre kamera...

När SGS3 skulle presenteras så hade det föregåtts av ett halvår av "läckor", diskussioner om specar i det oändliga, spekulationer och visst hype. Alla reportar på plats längtade efter att få twittrar de verkliga specarna, men det tog faktiskt en halvtimma av presentationen innan de ens nämnde den första specen. Därför att allt fokus ligger på "Inspired by nature" -konceptet, dvs. mjukvarufunktionerna. SGS3 har riktigt fet hårdvara (värst just nu i vissa avseenden), men ändå handlar marknadsföringen om funktionerna, t.ex. "Smart Stay". Så det är inte alls bara "Lite högre upplösning, lite bättre kamera" med samma mjukvarufunktioner i övrigt.

Skrivet av S_Z:

Du får tycka vad du vill om iPhone förövrigt men att påstå att den har undermålig prestanda tyder bara på okunskap. Den har fram till att S3 når marknaden den snabbaste GPUn av samtliga smartphones.

Trots att jag alltid talar illa om iPhone måste jag väl medge att man nog inte bör klaga på "prestandan". För mig handlar det lite grann om det här med inlåsning etc.
För övrigt så tycker jag det skall bli spännande att se om Apple hittar på något nytt och galet/revolutionerande på mjukvarusidan. Ett förbättrat Siri med stöd för många språk (svenska) hade varit rätt coolt. Jag har hört rykten om "kinect"-liknande kamerafunktion så att man kan svepa i luften framför telefonen för vissa kommandon ("ta samtalet", "höj volymen" och liknande), det hade varit rätt ballt tycker jag. Just såna saker, om de är helt nya, förtjänar att kallas innovation som jag ser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ja jag lägger ner nu, kan erkänna min okunskap och jag är inte riktigt på rätt humör för att föra sansade och välgrundade diskussioner.

Det här var det mognaste inlägget jag har sett på Sweclockers på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

vill man köpa en 3gs om man vill ha någonting med fräsch hårdvara? Eller "något hippt från apple"?

Det jag syftade på är ditt inlägg om "2 år", vilket du tydligen inte verkade ha koll på alls då hårdvaran fortfarande håller och hålls i trim med uppdateringar 3 år efter release. Visst, hårdvaran är inte den fräschaste, men vad ska man egentligen förvänta sig av en telefon som är 3 år gammal? Jämför med en valfri Androidlur, inte många som hänger med där inte..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napkin:

Nej, för att det är en 4S, inte en ny modell. Nästa iPhone borde inte heta iPhone 5 då det är nummer 6. När 3G släpptes var det nummer 2 men 3G betecknar nätet inte numret, när 4 släpptes så var det dock iPhone nummer 4. Nästa iPhone bör därav inte heta iPhone 5 enligt min mening

Skrivet av tokigt:

iPhone history 101:

iPhone (1st generation)
iPhone 3G (2nd generation)
iPhone 3GS (3rd generation
iPhone 4 (4th generation)
iPhone 4s (5th generation)
iPhone ?? (6th generation)

Alltså vore det helt ologiskt att den skulle heta iphone 5? Anledningen att 3GS och 4S finns är för att de bara är inre uppgraderingar (s för speed).

"S" i iPhone 3GS står också för speed vilket enligt din kommentar gör iPhone 3GS till generation 2. Enligt den logiken borde alltså nästa iPhone heta iPhone 4, men det är ju redan upptaget. Jag tror inte Apple tänker på endast generationsnummret när dom sätter namn. Det finns tex ingen iPad 3.

Gissar på att dom döper den till iPhone 5 då det namnet redan blivit riktigt bra marknadsfört av samtliga medier. Alternativt iPhone 4G eller The New iPhone om man ska tänka på deras tidigare namngivelser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

"S" i iPhone 3GS står också för speed vilket enligt din kommentar gör iPhone 3GS till generation 2. Enligt den logiken borde alltså nästa iPhone heta iPhone 4, men det är ju redan upptaget. Jag tror inte Apple tänker på endast generationsnummret när dom sätter namn. Det finns tex ingen iPad 3.

Gissar på att dom döper den till iPhone 5 då det namnet redan blivit riktigt bra marknadsfört av samtliga medier. Alternativt iPhone 4G eller The New iPhone om man ska tänka på deras tidigare namngivelser.

Jag har för mig siffran står för generation, sen att det utgrenat sig till en utvecklad av samma generation (3gs, 4s). Så tolkar jag det iaf, kan ha fel

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

allså, vad en del av er håller på med flamewar... kan ni inte hålla er till ämnet istället för att ta upp att htc är bäst eller apple äger ut alla?
Känns som en del av er kanske skulle ha en egen tråd för flamewar, om ni inte kan hålla er till ämnet!
Och nej, jag är inte för iphone så mycket, men jag säger inte att dom är kassa bara för det.
Och dom funkar ju bra för vissa, så låt folk välja istället, och sitt och var nöjd med det ni har.

onT: tror detta är lite fejk, då det känns lite dumt att byta ut kontaken, men vem vet:)
Brukar väll uppdateras lite om den några gånger innan den släpps ändå?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

allså, vad en del av er håller på med flamewar... kan ni inte hålla er till ämnet istället för att ta upp att htc är bäst eller apple äger ut alla?
Känns som en del av er kanske skulle ha en egen tråd för flamewar, om ni inte kan hålla er till ämnet!
Och nej, jag är inte för iphone så mycket, men jag säger inte att dom är kassa bara för det.
Och dom funkar ju bra för vissa, så låt folk välja istället, och sitt och var nöjd med det ni har.

onT: tror detta är lite fejk, då det känns lite dumt att byta ut kontaken, men vem vet:)
Brukar väll uppdateras lite om den några gånger innan den släpps ändå?:)

Jo, tror inte apple byter ut kontakten, vi såg ju hur de gick med prototypen alla hypade om för iPhone 4s, och alla som blev besvikna då de föredrog designen på prototypen som var byggd av falska bilder och rykten ^^ Vänta tills den släpp, bedöm efter det säger jag.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jo, tror inte apple byter ut kontakten, vi såg ju hur de gick med prototypen alla hypade om för iPhone 4s, och alla som blev besvikna då de föredrog designen på prototypen som var byggd av falska bilder och rykten ^^ Vänta tills den släpp, bedöm efter det säger jag.

håller med, allt för att få upp lite spår. men dom kanske har rätt denna gången:)
Blir helt enkelt till att vänta och se vad det blir:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

håller med, allt för att få upp lite spår. men dom kanske har rätt denna gången:)
Blir helt enkelt till att vänta och se vad det blir:)

De har inte haft rätt hittils, så jag tvivlar denna gången också Mycket pga dockningen.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Inte råd med smartphone? Du har ju inte direkt billig hårdvara i signaturen så att spara till en smartphone bör inte va så svårt om du nu vill ha en. Sen får du en helt okej smartphone för 999kr och billigare än så om du kan tänka dig begagnat.

Exakt, köpte min ZTE blade för snart ett år sedan för 999 kr, kör ICS på den nu och det flyter på bra