Skalet till Apple Iphone 5 dyker upp på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Det kan man lätt tycka, men det skapas berg av gamla adaptrar och dylikt som slängs i onödan (miljöaspekten). Om alla kör samma gränssnitt så förenklas det hela avsevärt. Bara att kunna ladda hemma hos vem som helst oavsett vilken lur de har vore trevligt.

Problemet är ju att det finns en massa olika varianter av microusb som alla klassas som samma gränssnitt men ändå inte passar i andra lurar.

Skärmen behöver inte vara större, den är redan lagom enligt mitt tycke. Apple satte ribban med det som är viktigt, nämligen upplösningen. Istället för att göra skärmen större borde fokus läggas på att minska ramen, tycker t ex S2 är aningen i största laget själv. En mindre lur i fickan med samma skärmstorlek vore kung!

Det var det jag menade Alla gillar olika stora skärmar, men jag tycker att iphonen är onödigt stor för att ha så liten skärm.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Blir dock så dumt att kalla produkter "The new" eftersom det inte kommer dröja länge för än "The new" is the old, och då lär det ju leda till onödig förvirring.

- I'm thinking about getting the new iPhone.

- You are? Isn't that a bit old, shouldn't you get the new iPhone instead?

- What? That's what I said, the new iPhone.

- Oh, you mean the new iPhone, not "the new iPhone".

Vågar knappt tänka på förvirringen som skulle uppstå på tradera om folk sa att de sålde den nya iPaden när nästa generation har kommit.
Pga dessa argument så vägrar jag kalla iPad 3 för nya iPaden, låter bara urdumt, och är opraktiskt.

Ja, EPIC FAIL på det namnförslaget!

Permalänk
Medlem

Så, ingen micro-USB denna gången heller?
Och ingen kompatibilitet med de gamla tillbehören utan adapter?

Smart, apple, smart...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag är bara nyfiken nu, så hacka inte på mig

Vad kan möjligen vara anledningarna från att byta från en dyr telefon, till en likadan, men med små skillnader, efter endast ett år?

Jag ser bara inte nyttan med all den kraften, då IOS verkligen inte behöver det då det flyter på såpass bra som det gör.

För det första förstår jag inte varför du ens diskuterar priset bara för att det är en Apple-produkt? Priset var omkring detsamma när jag köpte min Sensation förra året. För det andra anser jag själv att ny form, större skärm, högre upplösning, ny hårdvara, bättre kamera utgör en trevligare telefon när man tröttnat på sin gamla. Min pappas 3GS känns tråkig och seg, och 4s skulle ju vara 3GS motsvarighet när ev. 5s kommer ut. Det är bara Apple som tillhandahåller iOS och på så vis har man helt enkelt inte samma valmöjligheter som med Android. När jag körde Android så tröttnade jag fort på OS:et och storleken(som alltid är minst 4.3" för de bra Android-lurarna). Dessutom var batteritiden efter ett tag usel och telefonen blev riktigt varm efter kort användning. På slutet började min lagga, och bÅde jag och en Android-vän fick göra återställningar med jämna mellanrum. Därför anser jag att iPhone är en bättre telefon och jag använder gärna nästa generation. Viktigt är också att jag aldrig bytt generation IPhone. Min 4S är min första, och som du säger, kan skillnaderna vara små, men det kvarstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Har en Iphone 4a nu, känns inte värt att byta till Iphone 5, Galaxy S3 ser hetare ut på alla sätt.

Just Galaxy SIII ser ju absolut horribel ut. Speciellt den blåa, förstår inte riktigt hur man tänker där. Känns som en design fast i år 2005.

Hårdvaran däremot ja, även om jag aldrig skulle köpa en telefon med en så löjligt stor skärm, ska helst kunna ha den i fickan och även kunna använda den med en hand. Personligen tycker jag skärmstorleken Apple använder är näst intill perfekt. Hoppas de inte försöker konkurrera på den punkten.

Permalänk
Avstängd

Apple är bara image! Rätt roligt att det finns de som tror sig vara teknikkunniga som går på deras simpla känsloreklam.

Permalänk

alltid alltid en massa troll som bara måste skriva en massa skit. Lägg ner nu vi vet att ni hatar apple och dess produkter. Men ni kan ju inte bara låta bli att klanka ner på apple så fort chansen kommer. Omogna äpplen är vad ni är.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Apple är bara image! Rätt roligt att det finns de som tror sig vara teknikkunniga som går på deras simpla känsloreklam.

Troll.

Vad vill du med en mobil egentligen mer än att kunna ringa, sms:à och surfa ladda ner apps.

Android är för folk som vill tro sig vara teknik kunniga igenom att tanka hem skit utan att betala för sig. Tufft.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Just Galaxy SIII ser ju absolut horribel ut. Speciellt den blåa, förstår inte riktigt hur man tänker där. Känns som en design fast i år 2005.

Hårdvaran däremot ja, även om jag aldrig skulle köpa en telefon med en så löjligt stor skärm, ska helst kunna ha den i fickan och även kunna använda den med en hand. Personligen tycker jag skärmstorleken Apple använder är näst intill perfekt. Hoppas de inte försöker konkurrera på den punkten.

Själv tycker jag att detta skalet till "iPhone 5" är horribelt fult. GSIII har i alla fall något så organisk form, hade designerna av nya iPhone velat sikta på avskalade geometriska former tycker jag ändå att de misslyckats att skapa något estetiskt tilltalande. Men vad vet jag, jag har ju bara pluggat design i 1.5 år på högskolenivå. Sedan kan man fundera över hur de tänkte när de gjorde 4/4S med baksida i glas så 90% av alla användare spräckte sina skärmar. Glödlampskonspirationen, någon?

Permalänk
Medlem

När samsung släpper ny mobil så sägs det inget även fast dom är en av dom största konkurenterna till iphone med deras android telefoner men när apple släpper ny telefon då jävlar är ni snabba med att skapa en nyhet... sluta favorisera apples jävla skitprodukt och antingen upphör med nyheter om iphone eller börja ta in information om större android telefoner med så som samsung galaxy s3 etc.

Have fun trolling.

Skrivet av Haziza:

Troll.

Vad vill du med en mobil egentligen mer än att kunna ringa, sms:à och surfa ladda ner apps.

Android är för folk som vill tro sig vara teknik kunniga igenom att tanka hem skit utan att betala för sig. Tufft.

Nej android är för dom som faktist vill kunna ha lite möjligheter med sin telefon som att ändra utseendet, köra andra verisioner av operativsystemet, etc etc sen att ni apple fanboys är så jävla trånga i skallen att ni inte ser det gör oss inte till "wannabe teknik kunniga" så trollet här är du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Så, ingen micro-USB denna gången heller?
Och ingen kompatibilitet med de gamla tillbehören utan adapter?

Smart, apple, smart...

På bilden ser det ju ut som det skulle kunna vara MicroUSB.. Dessutom tror jag inte de skulle byta kontakt, faktiskt.. Detta är bara ett rykte, och det har aldrig förr stämt med verkligheten. Så jag kallar denna fake och väntar tills produkten faktiskt finns innan jag lägger en kommentar på designen.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Troll.

Vad vill du med en mobil egentligen mer än att kunna ringa, sms:à och surfa ladda ner apps.

Android är för folk som vill tro sig vara teknik kunniga igenom att tanka hem skit utan att betala för sig. Tufft.

lol Troll. Inser du hur mycket du motsäger dig själv med din text ovan?
Om Apple inte satsar på hype, image och "status" så vet jag inte vad...

Designed in California. Assembled in China.

Det är bara att inse att Apple är oerhört smarta som kan locka så mycket människor till något som egentligen inte är bättre än någon konkurrent och detta till ett fantastiskt högt pris. Eller om människor bara är dumma?

Jag smashade sönder min Galaxy S i ett vredesutbrott, som tur var fick jag låna brorsans gamla lur, en iPhone 3GS.
Tycker att iPhone är bra, helt klart blev jag positivt överraskad. Men något saknas så därför är nu en S3 beställd, eftersom iPhone5 är en bit bort.

Man måste väl inte alltid antingen hata eller älska något. Båda lurarna, Galaxy S och iPhone 3GS är oerhört bra skapelser och har båda för och nackdelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Nej android är för dom som faktist vill kunna ha lite möjligheter med sin telefon som att ändra utseendet, köra andra verisioner av operativsystemet, etc etc sen att ni apple fanboys är så jävla trånga i skallen att ni inte ser det gör oss inte till "wannabe teknik kunniga" så trollet här är du.

Jag ser inte vilket av de du nänmde, som _inte_ går att göra på en iPhone? Det går tom att köra Android på en iPhone lur om man vill. Sen att man inte behöver ändra om allt på iPhonen för den funkar så bra redan, är en annan femma..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jag ser inte vilket av de du nänmde, som _inte_ går att göra på en iPhone? Det går tom att köra Android på en iPhone lur om man vill. Sen att man inte behöver ändra om allt på iPhonen för den funkar så bra redan, är en annan femma..

Har fortfarande inte sett en iphone som du kan customiza like mycket som en android, att android funkade på en iphone visste jag inte hade inte kollat så nära på det men såg hur mycket man behövde göra för att få det och funka vilket verkade vara ett helvete, android behöver man inte mer än att koppla till datorn och lägga in xrecovery sen är det bara att börja och testa roms för fullt om bootloadern är upplåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xain:

Skämtar du eller? Det är ju det som ÄR Apple, mjölka pengar. Komma med miniupdates på deras produkter så folk går och köper igen. Finns precis hur många exempel som helst. Sen hur ofta eller sällan de gör det spelar ingen som helst roll. Tona ned fanboyismen liiite nu va eller bara sluta kommentera.

Mjölka är precis vad Apple inte gör? dom har inte släppt en ny Mac Pro på 673 dagar?! hur f*n kan dom mjölka pengar på den? dom har atm bara gamla produkter i sitt sortiment, så förstår inte hur dom mjölkar i huvudtaget..

HTC mjölkar genom att släppa 20 stycken olika modeller, ingen större skillnad på nån utav lurarna, förutom den ena är sämre än den andra..

Apple har släppt många nya funktioner vid varje mobilsläpp, både mjukvarumässigt och hårdvarumässigt..
Apple släpper en produkt (pratar nu iPhone) om året, hade dom mjölkat hade vi sett flera modeller per år.

Du är så otroligt insnöad att man blir mörkrädd..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

När samsung släpper ny mobil så sägs det inget även fast dom är en av dom största konkurenterna till iphone med deras android telefoner men när apple släpper ny telefon då jävlar är ni snabba med att skapa en nyhet... sluta favorisera apples jävla skitprodukt och antingen upphör med nyheter om iphone eller börja ta in information om större android telefoner med så som samsung galaxy s3 etc.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15310-samsung-presenterar-ga...

http://www.sweclockers.com/nyhet/15440-samsung-raknar-9-miljo...

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Har fortfarande inte sett en iphone som du kan customiza like mycket som en android, att android funkade på en iphone visste jag inte hade inte kollat så nära på det men såg hur mycket man behövde göra för att få det och funka vilket verkade vara ett helvete, android behöver man inte mer än att koppla till datorn och lägga in xrecovery sen är det bara att börja och testa roms för fullt om bootloadern är upplåst.

Alla sitter inte och moddar sönder sina GUI:n och håller på och leker med rommar. Det finns faktiskt personer som tycker att default funkar bäst och vill ha en telefon som fungerar.

Att välja android bara för man kan modifiera ett gränssnitt känns ju inte direkt som en vinnande USP för mig, och säkert många andra.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Mjölka är precis vad Apple inte gör? dom har inte släppt en ny Mac Pro på 673 dagar?! hur f*n kan dom mjölka pengar på den? dom har atm bara gamla produkter i sitt sortiment, så förstår inte hur dom mjölkar i huvudtaget..

HTC mjölkar genom att släppa 20 stycken olika modeller, ingen större skillnad på nån utav lurarna, förutom den ena är sämre än den andra..

Apple har släppt många nya funktioner vid varje mobilsläpp, både mjukvarumässigt och hårdvarumässigt..
Apple släpper en produkt (pratar nu iPhone) om året, hade dom mjölkat hade vi sett flera modeller per år.

Du är så otroligt insnöad att man blir mörkrädd..

Känslan av objektivitet försvinner lite i och med din avatar. Men jag håller med, dessutom är det kvalitetsprodukter utan dess like.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Har fortfarande inte sett en iphone som du kan customiza like mycket som en android, att android funkade på en iphone visste jag inte hade inte kollat så nära på det men såg hur mycket man behövde göra för att få det och funka vilket verkade vara ett helvete, android behöver man inte mer än att koppla till datorn och lägga in xrecovery sen är det bara att börja och testa roms för fullt om bootloadern är upplåst.

Det du inte sett, betyder inte samma sak som det inte finns/går. Och vad är det för speciell customize du pratar om ens? Det går att ändra allt om man vill. Och visst, det kan vara lite mer krångel, mycket för att Apple har sina egen hårdvara och egen mjukvara och gärna vill ha det så. Skummade igenom en guide för hur man får in android på en iPhone, visst, lite många små-steg, men lätt en dags jobb om inte tom mindre. Men jag ser inte varför man skulle vilja köra android på en iPhone mer än bara "för att det går".. Det räcker med Cydia efter jailbreak, sen kan du nog fan ändra hur du vill! Inte för att det behövs, utan för den som vill hålla på och ändra, 'for fun'.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Har fortfarande inte sett en iphone som du kan customiza like mycket som en android, att android funkade på en iphone visste jag inte hade inte kollat så nära på det men såg hur mycket man behövde göra för att få det och funka vilket verkade vara ett helvete, android behöver man inte mer än att koppla till datorn och lägga in xrecovery sen är det bara att börja och testa roms för fullt om bootloadern är upplåst.

På en iPhone behöver du bara Jailbreaka sedan är saken biff, då kan du med väldigt enkla medel modda HELA UI't, jag har t.ex. HTML baserade widget över hela min lås/hemskärm... så jag kan inte hålla med dig där.
Där har du ett moddat iOS, så ja det går, och detdär var inte svårare att gör en att trycka på en knapp.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Visa mig nyhterna som drar upp rykten, apple får så förbannat mycket nyheter här så det är löjligt och det är till 90% iphone nyheter... skall man vara en sida specialliserad på hårdvara så har fan inte mobiltelefoner här att göra, om man nu måste ha det så kan man börja rapportera ang alla mobil märkena i så fall och inte bara bry sig om ett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikom:

ser typ, precis likadan ut, lite större. Lika tråkig

för HTC Desire HD som har är ju så otroligt vackert och spännande eller ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Blir dock så dumt att kalla produkter "The new" eftersom det inte kommer dröja länge för än "The new" is the old, och då lär det ju leda till onödig förvirring.

- I'm thinking about getting the new iPhone.

- You are? Isn't that a bit old, shouldn't you get the new iPhone instead?

- What? That's what I said, the new iPhone.

- Oh, you mean the new iPhone, not "the new iPhone".

Vågar knappt tänka på förvirringen som skulle uppstå på tradera om folk sa att de sålde den nya iPaden när nästa generation har kommit.
Pga dessa argument så vägrar jag kalla iPad 3 för nya iPaden, låter bara urdumt, och är opraktiskt.

Den nya iPaden heter The New iPad, så varför inte

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Visa mig nyhterna som drar upp rykten, apple får så förbannat mycket nyheter här så det är löjligt och det är till 90% iphone nyheter... skall man vara en sida specialliserad på hårdvara så har fan inte mobiltelefoner här att göra, om man nu måste ha det så kan man börja rapportera ang alla mobil märkena i så fall och inte bara bry sig om ett.

Problemet med många tillverkare är att de släpper 234234234324 modeller, där bara skalet skiljer sig. Samsung och Apple råkar ju vara ett par av de största aktörerna i ämnet, dvs rätt självklart att man koncentrerar sig på det eftersom det för det första kommer bidra med trafik och för det andra eventuellt kommentarer. Som i sin tur bidrar med fler klick på siten. Märken som knappt säljer i Sverige kommer alltså inte ge någon direkt respons.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Visa mig nyhterna som drar upp rykten, apple får så förbannat mycket nyheter här så det är löjligt och det är till 90% iphone nyheter... skall man vara en sida specialliserad på hårdvara så har fan inte mobiltelefoner här att göra, om man nu måste ha det så kan man börja rapportera ang alla mobil märkena i så fall och inte bara bry sig om ett.

Det är inte vårt fel att SweC snappar upp Applerykten, det där får du ta med SweC.

http://www.sweclockers.com/kontakt

Du måste hur som helst inte läsa just den nyheten du inte tycker passar dig, eller som du inte vill läsa.. finns folk som kanske gillar och läsa rykten..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Visa mig nyhterna som drar upp rykten, apple får så förbannat mycket nyheter här så det är löjligt och det är till 90% iphone nyheter... skall man vara en sida specialliserad på hårdvara så har fan inte mobiltelefoner här att göra, om man nu måste ha det så kan man börja rapportera ang alla mobil märkena i så fall och inte bara bry sig om ett.

Största anledningen är nog för att Apple gör mer än bara mobiltelefoner, de gör DATORER också, och var är detta för sida, TADA, en dator-sida/-forum! Så visst ramlar det ner nyheter om deras andra produkter, men också mycket för det är ett så pass stort företag som det är och påverkar många andra industrier/företag. Och som tidigare länkats så finns de nyheter från Samsung, som också är ett stort företag, och vi får inte glömma bort deras skärmar (bland annat) som många av oss har köpt från dem! Så jag vet inte egentligen va du är bitter över, vissa grejer är mer intressanta, och iPhone är den typen av nyheter som folk är intresserad av och se! Har nog inte mer och tillägga än de föregående kommentarerna på din kommentar.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Hårdvaran däremot ja, även om jag aldrig skulle köpa en telefon med en så löjligt stor skärm, ska helst kunna ha den i fickan och även kunna använda den med en hand. Personligen tycker jag skärmstorleken Apple använder är näst intill perfekt. Hoppas de inte försöker konkurrera på den punkten.

När man väl kört med en lite större skärm så går man inte tillbaka kan jag säga. Jag har en HTC Desire S sen tidigare vilket jag kände var rätt storlek tills jag fick en HTC Titan, nu känns Desire(som är liknande storlek som IPhone) omständlig i jämförelse. Visst använder man inte telefonen så mycket så spelar det kanske inte så stor roll men då är det kanske ingen idé att betala runt 5000 kr för den ihäller.

Skillnaden i fickan mellan Desire S och HTC Titan är minimal, visst tar HTC Titan upp mer plats men det märkt knappt. För mig hade IPhone gärna fått komma i olika storlekar men så länge som det inte händer så lär Android sälja lite extra.

Skrivet av Destromath:

När samsung släpper ny mobil så sägs det inget även fast dom är en av dom största konkurenterna till iphone med deras android telefoner men när apple släpper ny telefon då jävlar är ni snabba med att skapa en nyhet... sluta favorisera apples jävla skitprodukt och antingen upphör med nyheter om iphone eller börja ta in information om större android telefoner med så som samsung galaxy s3 etc.

En vild gissning är för att Sweclockers har något samarbete med 99mac? Jag skapade en tråd om just detta men det blev inte så många svar i den tråden så tyvärr verkar det mest vara snack i Apple trådarna(där det inte hör hemma), egentligen borde flera ta upp det med Sweclockers istället.

Skrivet av ficklampa:

Alla sitter inte och moddar sönder sina GUI:n och håller på och leker med rommar. Det finns faktiskt personer som tycker att default funkar bäst och vill ha en telefon som fungerar.

Att välja android bara för man kan modifiera ett gränssnitt känns ju inte direkt som en vinnande USP för mig, och säkert många andra.

Tröttnar du på utseende/känsla kan du välja att köpa Android telefon från annan leverantör med annan "flavor"(ex annan launcher, annn skärm, annat batteri, annat minne m,m), det är just det som är det fina ju. Iphone finns bara en modell, prioriterar du inte på samma vis som Apple så är helt enkelt inte IPhone för dig.

Skrivet av Destromath:

Visa mig nyhterna som drar upp rykten, apple får så förbannat mycket nyheter här så det är löjligt och det är till 90% iphone nyheter... skall man vara en sida specialliserad på hårdvara så har fan inte mobiltelefoner här att göra, om man nu måste ha det så kan man börja rapportera ang alla mobil märkena i så fall och inte bara bry sig om ett.

Ja jag håller med, jag skrev en tråd om detta men det var inte så många som reagerade på det. Däremot pratas det en hel del om detta i Apple trådarna vilket jag håller med om att det är fel ställe. Säg ifrån på rätt ställe så kanske det kan ske förändringar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Tröttnar du på utseende/känsla kan du välja att köpa Android telefon från annan leverantör med annan "flavor"(ex annan launcher, annn skärm, annat batteri, annat minne m,m), det är just det som är det fina ju. Iphone finns bara en modell, prioriterar du inte på samma vis som Apple så är helt enkelt inte IPhone för dig.

Så man ska köpa en ny telefon varje gång? Du är medveten om att de går o byta teman och allt, på både iOS och Android.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Största anledningen är nog för att Apple gör mer än bara mobiltelefoner, de gör DATORER också, och var är detta för sida, TADA, en dator-sida/-forum! Så visst ramlar det ner nyheter om deras andra produkter, men också mycket för det är ett så pass stort företag som det är och påverkar många andra industrier/företag. Och som tidigare länkats så finns de nyheter från Samsung, som också är ett stort företag, och vi får inte glömma bort deras skärmar (bland annat) som många av oss har köpt från dem! Så jag vet inte egentligen va du är bitter över, vissa grejer är mer intressanta, och iPhone är den typen av nyheter som folk är intresserad av och se! Har nog inte mer och tillägga än de föregående kommentarerna på din kommentar.

Värt att nämna är ju att Samsung även är en av världens största processortillverkare. Processorn som sitter i iPhone tillverkas av, you guessed it, Samsung.

Sweclockers - Sveriges största webbtidning om datorer och hårdvara, says in the title!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Mycket diskussioner kring namngivningen.

Läser man diverse apple-sidor så har Tim Cook sagt att 4S står för Siri och inte Speed.
Han hintade även om att nästa iphone inte kommer ha någon siffra, precis som apples övriga produkter.
Det heter ju inte MBP 7 t ex.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."