Råd om balanserad speldator 7-7500 kr

Permalänk
Medlem

Råd om balanserad speldator 7-7500 kr

Jag är i stort okunnig gällande datorer och dess komponenter, men har nu beslutat att investera i en speldator som ska klara D3, SC2 utan problem, samt ha en viss framtidspotential.
Jag har läst runt en hel del och försökt bilda mig en uppfattning om marknaden, vilket är lättare sagt än gjort, och har nu kommit fram till ungefär vad jag vill ha. Jag tycker dock att svårigheterna ligger i att fixa ihop en balanserad dator som inte är underdimensionerad i någon riktning. Därför vänder jag mig nu till er för er expertis.

Min lista:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1853633/2012-05-30
Landar kring 7000 kr med cdons rabatt.
Frågor:
1. För det första, är grejerna kompatibla?
2. Nätaggregat är svårt. Är det tillräckligt eller borde jag välja något annat?
3. Velar mellan Radeon HD 6870 och denna
http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_560_ti_dcii_top...
Jag har nog inte tänkt överklocka och hade bara tänkt ha ett kort. Med gtx 560 ti tillkommer 3-400 kr. Borde jag välja nvidias kort istället?
4. Blir SSD svår att montera? Bör jag köpa adapter/välja chassi med 2,5-fack? Valde SSD då jag har andra enheter för lagring.
5. Övriga synpunkter?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk

1 gig grafik minne kanske blir lite lite för tex bf3

Permalänk

det chasi du har valt kommer med fack för 2.5 och nätagget är mer än nog

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!
Zeleni: Det blir snarare 1000 kr dyrare, om jag teoretiskt skulle köpa dom delarna från inet. Går ju miste om 10 % rabatt på cdon. Jag använde inet som referens för deras smidiga listlänk-funktion.

Att maxa bf3 är inte min prioritet, utan vill ha en bra allround-dator. Är intresserad av wifi-go som lär fungera bra med mina trådlösa enheter i hemmet, varför jag valde z77-v ist för z77-v lx.

Finns det någon anledning, utöver prispress, som du bytte ut nätagget?

Permalänk
Medlem

Jag bara maxade prestanda vs pris. Du kan köpa grejer på cdon.com också, och få rabatten, som sagt, inet låda är bara 100kr dyrare.

Om du kör trådlöst, kör på din egen burk, + en gtx 560ti från asus, tyst och bra gfx kort fortfarande.

Nät agg bytte jag ut på grund av pris Så jag kunde pressa in en bättre gfx kort.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Hehe, jag förstod nästan det
Ja, du har nog rätt...tror jag kör på gtx 560 ti ist!
Tack för hjälpen! Jag tror det blir köp till kvällen och ett skakigt första bygge till helgen

Permalänk
Medlem

Ostkorvbacon: Du har ju rätt angående chassit förstås! Det stöder ju 2,5"-kort. Man skulle nästan kunna tolka inets specifikationer https://www.inet.se/produkt/6901317/fractal-design-define-r3-... som att det inte hade platser för 2,5". På fractals hemsida står det dock att 3,5"-platserna är "compatible with SSD"