fn-knappen är automatiskt aktiverad. vill inaktivera

Permalänk

fn-knappen är automatiskt aktiverad. vill inaktivera

Som rubriken lyder. Och alla fn-funktioner ligger på F1-F12 knapparna. Ganska irriterande eftersom jag måste trycka in fn knappen varje gång jag ska använda F1-F12 knapparna vanligt. Jag vill inte behöva trycka in den förbannade knappen varje gång jag ska trycka på F12 t.ex

Tacksam för hjälp

MVH

Permalänk
Vila i frid

Det betyder förmodligen att du har en nyare Lenovo-dator. Gå in i BIOS och ställ om tangentfunktionen.

Permalänk
Medlem

Har du en Razer tangetbord? då finns det en tanget som heter FN..eller är det något annat FN vi pratar om här?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen "Fn-lock"? Inte för att jag sett det ännu på någon dator, men det är väll bara en tidsfråga.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Har en laptop HP-DV6C46EO. Jag vet inte hur man kommer in i bios. har provat alla knappar...

Permalänk
Skrivet av jean.westling:

Har en laptop HP-DV6C46EO. Jag vet inte hur man kommer in i bios. har provat alla knappar...

Brukar vara esc eller F2 på dom, annars får du läsa manualen.

Permalänk

Tack för hjälpen. Ändrade det hela inne i BIOS

Skrivet av hasenfrasen:

Det betyder förmodligen att du har en nyare Lenovo-dator. Gå in i BIOS och ställ om tangentfunktionen.

Har en HP men det är ungefär samma sak. Helt förfärligt...

Skrivet av Lullebulle:

Brukar vara esc eller F2 på dom, annars får du läsa manualen.

Esc var rätta knappen efter några försök.