Döda Diablo nightmare DH

Permalänk

Döda Diablo nightmare DH

Har liiiite problem med Diablo på Nightmare, lirar Demon hunter, lvl 51 runt 3k dps, tror mitt problem är mina skills, vilka använder ni som DH när det gäller Diablo?

Permalänk
Inaktiv

Ta Hungering arrow och stun pilen.
Stå så långt bort att han aldrig ser dig, nuka på.

Köp gear från AH också. Jag tror att jag hade runt 5k dps där.

Permalänk
Medlem

Hungering Arrow + Devo runan om du har den annars ta Puncturing.
Rapid Fire är ganska bra på lägre level och svårighets grad, prova den + Fire Support eller High Velo.
Kommer inte ihåg när man får Nether Tentacle men kör Elemental Arrow med den runan när du låser upp den.

Smoke Screen med Lingering Fog är skit bra när han teleporterar eller rushar mot dig, borde inte teleportera om du inte springer nära en vägg men man vet aldrig. sen använd Preperation så du kan använda Smoke Screen ännu mer.

Permalänk

tackar för tipsen, grabben snodde datorn för world of tanks nu men efter middan ska jag in i hell

Permalänk
Medlem

Du behöver bättre dps, 3k är jävligt lite.

En tripp på AH och du borde nå 30k.
Sök på lvl 60 items och sen level requirements -9, 700dps kostar kring 500k.
Gav en sån båge till min kompis som gjorde en DH, han 1hitta genom hela hell.
Hade lvl9 armor när han tog diablo på hell >.<

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Vad är det som bökar ? blir du oneshotad ? isf kan du försöka fixa lite vitality gear från AH, hjälpte mig ganska mkt när jag hade problem i vissa fighter, om du förövrigt bara vill downa han så kan jag hjälpa till bara å höra av dig.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 blir riktigt tråkigt när man köper OP Gear från AH.

Inte undra på att folk tycker spelet är lätt...

Visa signatur

i7 860 @2.80Ghz -
12 GB ram -
Gigabyte P55-UD3L -
MSI Twin Frozr III 6950 2048 gb -
Corsair TX 750 -

Permalänk

jösses 30k dps lvl 51 Ja ja, kanske ligger lite lågt, har inte haft stora problem hittills men...

Ja, oneshotad....

@miniwonka, återkommer om problemet kvarsår

@den som moddade min rubrik, sry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyranow:

Diablo 3 blir riktigt tråkigt när man köper OP Gear från AH.

Inte undra på att folk tycker spelet är lätt...

Ja speciellt för svårighetsgrader under Inferno..
När man nått Inferno kan det finnas ett behov för fin gear från AH då man kanske inte alltid har tur med drops, men vägen dit är inte överdrivet svår ensmed undermålig gear om man bara ser till att välja gear med rätt stats när de droppar, dvs kanske sänka sin damage med 100 för att tjäna 5k hp och liknande.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

jösses, nu satt den 3,5 dps kom jag upp till, feppla runt lite med grejjerna i kistan. Men nu e han listad Tog sin tid dock :), scoot and shoot and repeat....