2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Tänkte just fråga, ingen som ringt/frågat CDON, sedan kom jag på att det är måndag morgon nu och att de kanske inte öppnat riktigt ännu. :/

Kändes tilltalande med två styckan kit, även om det skulle vara 2 raidade 1TB att lägga i ett mITX-server bygge för dumputrymme i ett BitFenix Prodigy.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Ett såpass stort företag som CDON borde ha kollat upp disken noga. Dock är det skumt att de inte skickar ut det innan det är slut.

På cdons smart deals så brukar de aldrig skicka något innan erbjudandet är slut.

Permalänk
Medlem

Den här tråden ska följas, här har vi ju potential till en av de största trollningarna på riktigt länge!

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Tänkte just fråga, ingen som ringt/frågat CDON, sedan kom jag på att det är måndag morgon nu och att de kanske inte öppnat riktigt ännu. :/

Går inte ringa CDON, det har jag fått lära mig den svåra vägen

Lägg ett ärende/mail så svarar de förhoppningsvis innom 2-3 dar eller kontakta chat-supporten så kan de nog göra det åt dig med vissa missförstånd på köpet (för något mer än så verkar de inte kunna).

Permalänk
Medlem

Hårddiskarna säljs nu också via Aftonbladet för 599kr nu!
http://aftonbladetwebshop.cdon.se/hemelektronik/%282tb%29_oem...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hzup:

Hårddiskarna säljs nu också via Aftonbladet för 599kr nu!
http://aftonbladetwebshop.cdon.se/hemelektronik/%282tb%29_oem...

Det är CDON fortfarande ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det är CDON fortfarande ^^

Sant men menade mest på att "trollningen" växer

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av fizzdan:

Jag har aldrig sagt nått om 480 MB/sek.. Jag skrev 480 mbit ... Läs om, läs rätt...

Jo.

Skrivet av fizzdan:
Citat:

Haha, "transfer speed 480MB/s" låter ju troligt...

det är ju max-gränsen för USB2.0, dvs. 480 mbit ... så, mjo väldigt troligt ...

Ditt inlägg kunde mycket väl tolkas som "Det är visst troligt att hårddiskens maxhastighet är 480 MB/s; ty den hastigheten, som också kan skrivas 480 mbit, är den maximala för USB 2.0."

Jag inkluderade, som du ser, även möjligheten att du var ironisk, men även om du var det är det dumt att skriva inlägg som med stor sannolikhet kan tolkas fel av någon som inte kan skillnaden mellan Mb[it] och MB.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hzup:

Sant men menade mest på att "trollningen" växer

Med tanke på att det är CDON fortfarande så har det väl inte växt xP

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Med tanke på att det är CDON fortfarande så har det väl inte växt xP

Använder Aftonbladets hemsida för att marknadsföra dealen måste väl anses som växt jämfört med att bara ha dealen på sin egna hemsida?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde en, struntar i om det är 2st 1tb 2.5", det skulle ju bara vara bättre, skulle ju vara kul med en förfalskad produkt, alltid velat ha en sådan

Permalänk
Skrivet av aptjack:

Beställde en, struntar i om det är 2st 1tb 2.5", det skulle ju bara vara bättre, skulle ju vara kul med en förfalskad produkt, alltid velat ha en sådan

slog också till på 2st om det visar sig att det bara är usb chassi utan disk man får hem kommer jag kräva att de tar tillbax dem då det står på mitt kvitto 2tb

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

slog också till på 2st om det visar sig att det bara är usb chassi utan disk man får hem kommer jag kräva att de tar tillbax dem då det står på mitt kvitto 2tb

Skulle dock vara lite konstigt att de olika storlekarna kostar olika mycket. Men jag håller med dig, är det bara att chassi så är det retur.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lite längre ner. borde ge svaret på att det är en 2,5" disk.
dock verkar det lite konstigt för kartongen säger ju bara 2.5" enclosure så skulle tro att 2tb är felskrivning och att det bara är ett tomt hd skal för 2,5 diskar.

Allt som glimmar är inte guld. Förpackningen är av typisk kinesisk stil, matta färger och tunt papp. Bilderna på cdon.com "random digitalfoto bilder" lite ebay känsla över det hela. Undrar vad allt i världen Cdon.com skulle ta en sådan produkt i sitt produktsortiment. Detta känns väldigt sporadiskt.

Permalänk
Medlem

lite längre ner. borde ge svaret på att det är en 2,5" disk.
dock verkar det lite konstigt för kartongen säger ju bara 2.5" enclosure så skulle tro att 2tb är felskrivning och att det bara är ett tomt hd skal för 2,5 diskar.

http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/electronics/sm...

Hehe, det lär bli kul om det visar sig vara ett tomt skal för 599 kr.

Jag kan fortfarande inte se att man kan beställa de. Länken som finns här leder till en sida där det står: Object moved permanently
Går jag istället till CDON's kampanjer så står det bara "bevaka" på diskarna.. Allihop!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Dava:

Jag kan fortfarande inte se att man kan beställa de. Länken som finns här leder till en sida där det står: Object moved permanently
Går jag istället till CDON's kampanjer så står det bara "bevaka" på diskarna.. Allihop!

använder du denna länken?
http://cdon.se/hemelektronik/%282tb%29_oem_extern_h%C3%A5rddi...

för jag kan fortfarande lägga beställningar på den fast jag kanske kommer till nån catchad version av sidan.

provade även att söka på "(2TB) OEM Extern Hårddisk Drive 6.35 cm" och kan även då lägga beställningar på dem

även genom en annan internetläsare kan jag beställa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

använder du denna länken?
http://cdon.se/hemelektronik/%282tb%29_oem_extern_h%C3%A5rddi...

för jag kan fortfarande lägga beställningar på den

Jag kan också ännu lägga beställning på disken. Skickade även en fråga till CDons support. Men vi får se när jag får svar på den.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dava:

Gissar på att du använder opera. Testa med en annan webbläsare.

Permalänk
Medlem

Konsumentköplagans 33:e paragraf är intressant om det skulle vara ngt fuffens. "Har köpet hävts och köparen gjort ett täckningsköp till högre pris, omfattar skadeståndet ersättning för prisskillnaden mellan de båda köpen, om täckningsköpet gjorts med tillräcklig omsorg och inom skälig tid efter det att köpet hävdes. I annat fall omfattar, om gängse pris för en sådan vara som köpet avser vid tiden för hävningen överstiger priset enligt köpet, skadeståndet denna prisskillnad."

Permalänk
Medlem

Kontaktade deras Chat-support nu, fick "inget" svar dock:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lagt en order jag också, vet inte om det alltid är så men ingen frakt eller faktura kostnad? Sedan verkar inte SWEC1206 rabattkoden gjorde så mycket. :/

"begränsat antal" Låter lite fishy dock, känns som om det vips inte kommer komma några diskar ut till folk.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Skrivet av devour:

Lagt en order jag också, vet inte om det alltid är så men ingen frakt eller faktura kostnad? Sedan verkar inte SWEC1206 rabattkoden gjorde så mycket. :/

"begränsat antal" Låter lite fishy dock, känns som om det vips inte kommer komma några diskar ut till folk.

den går inte kombinera med andra erbjudanden därför det inte gick provade också den innan beställning.

Visa signatur

Permalänk

den går inte kombinera med andra erbjudanden därför det inte gick provade också den innan beställning.

Det är inte därför det inte fungerar. Det fungerar antagligen inte eftersom externa hårddiskar inte hör till datorkomponenter.

Permalänk
Medlem

Som sagt, "smartast" är nog att lägga till en nedladdningsgrej såsom Magicka Nippon DLC för 9kr, så man kommer upp till 600kr. Använda en 50kr rabattkod som man (kanske) har liggande. Få en ny 50kr rabatt på grund av att man beställt för över 600kr och lägga in den på nästa order. Anledningen att välja någon dlc grej är för att det inte har fraktkostnad.

Den stora nackdelen är att vid köp av digitala saker, så kan man endast använda kreditkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slog till på en 2TB, ska bli intressant och se vad det är för pryl man får hem

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Min 2TB lagringsdisk rasade igår och nu när jag sökte runt på smart-felet såg jag detta och beställde 2 diskar, får se vad som kommer hem, om det kommer nått överhuvudtaget
Det blir iaf och testa storage spaces i windows 8 med dessa 2 och den disk som jag får hem på rma.
Sedan vill jag bara avsluta med att jag hatar hårddiskar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

inte så att cdon.com ligger nere helt plötsligt? ^^

Permalänk
Medlem

Hehehe, de uppgraderade diskarna i sina servrar till dessa

Permalänk
Medlem

Nu har jag också beställt. Skriv gärna så fort nån får den

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

ingen makulering av ordern än iaf efter att de uppdaterade butiken för nån kvart/halvtimme sedan

Visa signatur