Permalänk
Inaktiv

Skicka direkt till corsair dom skriver själva att dom vill ha tillbaka sina varor direkt... Kanske best att göra så men de lär ju ta lång tid... Polarens h100 började ticka efter ett tag och dom bytte ut det direkt i butiken mot en nytt

Permalänk
Medlem

Bytte min idag. den nya verkar bättre. har Lite väsen från pumpen när den står upp. men inte när den ligger. men det hörs knappt 1 meter bort. onekligen bättre!

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melekai:

Bytte min idag. den nya verkar bättre. har Lite väsen från pumpen när den står upp. men inte när den ligger. men det hörs knappt 1 meter bort. onekligen bättre!

Jag har också skickat in min. Har fått en ny idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Enligt Corsair ska man montera fläktarna så att de blåser kall luft utifrån ner genom radiatorn. Du har satt fläktarna under radiatorn, vet inte om de suger in eller blåser ut, men oavsett så är det inte det optimala enligt dem. Jag vet att det pajar luftflödet att dra in luft i baksidan av chassit, men jag testade och faktum är att jag ser lägre temperaturer på alla komponenter nu.

Bara en tanke

Är det inte meningen att fläktarna ska blåsa ut luften inifrån? Ganska ologiskt om den ska dra in varm luft i chassit xd

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Shit också! Min nya H100 som jag fick på garantin låtar mycket högre!

Blir att skicka tillbaks den också.

Permalänk
Skrivet av WardonE:

Är det inte meningen att fläktarna ska blåsa ut luften inifrån? Ganska ologiskt om den ska dra in varm luft i chassit xd

Som jag skrev, ja det pajar luftflödet lite för övriga komponenter men processorn får ju kallare luft så den får lägre temperatur om man tar luft utifrån.