Ljudet buggar i Battlefield 3. Någon som upplever samma sak eller har en lösning?

Permalänk

Ljudet buggar i Battlefield 3. Någon som upplever samma sak eller har en lösning?

Tjena!

Har lirat BF3 en stund nu och till skillnad från många andra kommer jag faktiskt in i spelet och kan lira men problemet är att ljudet är helt konstigt. Det försvinner ljud och blir helt tyst alternativt att jag hör vissa saker men inte min egen automat eld till exempel

Någon som upplever samma sak eller har nån ide om vad det kan vara?

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Brorsan upplever samma sak, han kan skjuta på glas men bara höra att det krossas medan hans vapen är helt tyst.

Permalänk
Medlem

Händer mig med. Helt plötsligt så blir det bara helt tyst, men kan höra mitt eget vapen och ljud i närheten. Men ljud som kommer långt bortifrån hör jag ej.

Permalänk
Medlem

Ljudbuggarna verkar ha kommit tillbaka med senaste patchen. Dessutom så är ljudet, tex när man hör andra soldaters utrustning låta när de hoppar osv, lite trasigt. Låter skumt som tusan ibland.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Ljudbuggarna verkar ha kommit tillbaka med senaste patchen. Dessutom så är ljudet, tex när man hör andra soldaters utrustning låta när de hoppar osv, lite trasigt. Låter skumt som tusan ibland.

Jag har precis samma sak, har även ett likadant ljudkort som du har.

Permalänk
Medlem

Jag har det med då och då, men det kom inte med senaste patchen utan har haft det ett par veckor. Vissa ljud försvinner, häromdagen försvann t ex motorljudet från tanken jag körde ett tag. De kommer tillbaka sen igen. Jag har Asus xonar d2

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

samma problem här, ljudet buggar som fan när folk hoppar över saker tror det har börjat sen senaste patchen.
(inte spelat på några veckor och märkte det först nu)

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har fått en rolig bugg ibland som gör att jag hör fotsteg dubbelt (även mina egna) så man hör riktigt tydligt vart folk springer.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Man kan likna fotstegen med att gå i snö när det buggar.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem

Både jag och min kusin upplever att fortstegen från andra hackar ibland.

Något är helt klart skumt med ljudet efter senaste patchen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|