Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Medlem

Nu har även jag fallit för frestelsen, betalade med e-kort 192kr via indisk proxy. Det står att pengarna är reserverade på kontot men premium har jag fått så jag antar att det bara är en tidsfråga innan pengarna dras.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/uq1q6/if_you_bo...

Det kommer säkert att börja trilla in återbetalningar nu efter helgen.

Om man går in på http://www.ea.com/se/profile och tittar under beställningar och fakturering står premium forfarande under väntande beställningar, även om det är betalat och klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Om man går in på http://www.ea.com/se/profile och tittar under beställningar och fakturering står premium forfarande under väntande beställningar, även om det är betalat och klart.

Jag tror inte vi kommer få återbetalningar. Jag köpte genom indien i tisdags och min beställning på ea.com ligger under tidigare och slutförda beställningar. Pengarna har även dragits från kontot och är inte längre bara reseverade.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Det är redan taget upp.

någon sida före

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Du missförstod mig. Jag har haft premium sen tisdags förra veckan men pengarna på kontot har inte dragits utan står bara som reserverade. Min fråga var hur lång tid det tog för betalningen att gå igenom. inte hur man aktiverar premium, fattar inte hur du kunde få det till det?

Efter betalning tog det lite mer än två dagar för min transaktion att dras från kontot. Jag skrev min rätta adress och namn, men valde Indien som land. Ordern är bekräftad och slutförd av EA också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equadex:

Jag tror inte vi kommer få återbetalningar. Jag köpte genom indien i tisdags och min beställning på ea.com ligger under tidigare och slutförda beställningar. Pengarna har även dragits från kontot och är inte längre bara reseverade.

Jag tror inte heller EA kan göra något, detta måste de ju ha vetat om och borde då vidtagit åtgärder tidigare.
Jag beställde igår och det ligger redan under tidigare och slutförda beställningar samt pengarna är dragna.

Frågan man kan ställa sig är: Hur ska EA kunna veta att jag t.ex inte varit i Indien och då passade på att köpa när jag var där?

Permalänk

Nu har mina pengar också börjat gå igenom dvs dem står inte som reserverat belopp längre!!

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Jag tror inte heller EA kan göra något, detta måste de ju ha vetat om och borde då vidtagit åtgärder tidigare.
Jag beställde igår och det ligger redan under tidigare och slutförda beställningar samt pengarna är dragna.

Frågan man kan ställa sig är: Hur ska EA kunna veta att jag t.ex inte varit i Indien och då passade på att köpa när jag var där?

De kan kolla vilket IP du loggade in på battlelog 2 min efter beställningen och se att det är ett svenskt IP.
Inte för att jag tror att de skulle göra det, men möjligheten finns.

Permalänk
Skrivet av alexbriss:

Min står nu under "tidigare beställningar" gick igenom i morse

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förlorar dom något på det då? För vi betalar ju 1500 indiska ruper vilket är priset dom satt för premium där.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Skrivet av edda123:

Förlorar dom något på det då? För vi betalar ju 1500 indiska ruper vilket är priset dom satt för premium där.

De förlorar säkert litetgrand, eftersom det är fattigare i Indien måste de sänka priserna för att sälja överhuvudtaget. Jag tror egentligen det är billigare i Sverige i förhållande till vad vi tjänar. Svenska staten förlorar en del på det, vilket i mina ögon bara är positivt

Om EA är smarta kommer de inte börja ge återbetalningar eftersom de skulle förlora pengar i form av administration och kunder.

Permalänk
Medlem

Får bara: Payment Authorisation Failed

Gjort EXAKT, men får bara samma fel hela tiden..

Använde mig av e-kort..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

164 kr va fan inget att klaga på .. tack som fan trådskaparn

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

. Svenska staten förlorar en del på det, vilket i mina ögon bara är positivt
.

betalar du skatt??

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk

Någon som vet vilken tid CQ startar? Och när man får ladda ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0xis:

Använde du e-kort eller bara ett vanligt visa kort?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av Psychadaelic:

ingen tid men imorgon, skulle tor att det är någon gång på kvällen. Eftersom vi brukar få patcherna och maintenance på kvällen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av etermos:

betalar du skatt??

//E

Har du hört om Moms?

Permalänk
Medlem

Mitt köp gick igebom idag. Tog nästan en vecka men nu är pengarna dragna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Fungerade hur bra som helst. Instant köp, och mail, loggade på battlelog och hadde premium där.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte säga att EA förlorar på det här. Jag hade aldrig köpt det för 500kr. Nu när det kostade mig 200, varför inte? Nu var det iaf värt pengarna enligt mig.

Permalänk
Skrivet av p0xis:

Indien ? Valde du din egen adress ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Visar du detaljer för bf3 i origin och för musen över släppdatumet för CQ så ser du att det står att det blir tillgängligt 19:00 imorgon.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte och sedan ångrade jag mig och ville ha pengarna tillbaka. Kontaktade EA-supporten via chatten och dem säger att jag inte kan få mina pengar tillbaka pga att jag köpte spelet i Indien, jag har inte fått spelet heller, pengarna är dragna.

Detta betyder alltså att dem stjäl mina pengar?

Chatten:

Vivek: Thanks for contacting EA Help! My name is Vivek how may I help you?
you: Hello
you: I would like to cancel my order and get my money back.
you: Order Number: *****

Vivek: Hi I'm Vivek.
Vivek: I’ll do my best to address your concern.

you: Thank you.

Vivek: ***, if you don'tt mind, may I know why you want refund?

you: This order: Order Number: *****
you: Battlefield ***** Premium

Vivek: *, Had it been possible, I would’ve definitely done it for you. I'm sorry but we won't be able to issue refund for you.
you: Why cant you refund me?
Vivek: I'm sorry but we have no refund policy.

you: What?
you: I read your FAQ and it said you can get refund within 14 days.

Vivek: I'm sorry but we won't be able to issue refund for this order as your Country listed with us is Sweden and the currency for the product is for different country. So we won't be able to process refund.;

you: So.. Your stealing from me basically?

Vivek: I can understand your anxiousness with this. Had I been in your place, I would have felt the same.

you: I dont understand
you: This means your stealing my money?
Vivek: You can post your issue on the forums.
you: Are you joking?

Vivek: Is there anything further I may assist you with?

you: You Money has been taken from my account but I haven't got the game, and then you won't refund me?
you: This means your stealing from me

Vivek: Thank you for participating in EA online Chat program. Have a great day!
you: Are you stupid?

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag kanske är lite off, men när man ska betala ska man la skriva sin egna adress och namn och sånt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Jag kanske är lite off, men när man ska betala ska man la skriva sin egna adress och namn och sånt?

Läs tråden.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

undrar fortfarande om någon som handlat med handlesbanken fick använda dosan för betaling ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Busko:

undrar fortfarande om någon som handlat med handlesbanken fick använda dosan för betaling ?

Nej.

Permalänk
Avstängd

Klassas inte detta som bedrägeri?

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

det står i deras avtal att köp gjorda i ett land enbart får användas i detta land... detta gäller även om du köper något som en gåva till en "vän"

Skrivet av alexbriss:

Har du hört om Moms?

jupp, men vad har det med vägar och skolor att göra?
om nu staten förlorar pengar (dock småpotatis gällande BF3) var tror ni dessa besparningar kommer att göras?

vill bara säga att oavsett så tycker jag inte det är ok att lura staten på pengar...
finns ju flera trådar i detta forum som handlar om hur andra har blivit lurade på dvs saker på köp&sälj,
samt att det är oheligt att behålla något som sweclockers sponsorer har skickat fel etc etc.

som en sista parantes så ser jag även likheter mellan att diskutera hur man köper spel och mjukvara billigare
och hur man "hittar" program och musik/filmer på nätet, detta drabbar ju upphovsmännen/kvinnorna på samma sätt...

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]