Hur rmånga har köpt Battlefield Premium? [POLL]

Permalänk
Medlem

Hur rmånga har köpt Battlefield Premium? [POLL]

Tja köpte battlefield premium för några dagar sedan och är lite nyfiken hur många som har köpt det.

Permalänk

Borde finnas ett till alternativ som typ "Ska inom snar framtid"
Jag la rösten under ja iaf

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Hedersmedlem

EA slår på trumman om hur exklusivt det är att vara Premium kund och hur andra kommer att tappa hakan av avund men det lustiga är att man nog blir mer exklusiv om man inte köper Premium.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

EA slår på trumman om hur exklusivt det är att vara Premium kund och hur andra kommer att tappa hakan av avund men det lustiga är att man nog blir mer exklusiv om man inte köper Premium.

Enda anledningen att köpa det är ju att det blir billigare än att spontanköpa alla DLC's. Det andra tramset är bara fånigt, förutom tillgången till DLC's två veckor innan, vilket är fult i sig.

Jag köpte det iof löjligt billigt utomlands så det känns rätt så mycket skitsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Indeed! ser fler premium än icke premium nästan

åtminståne är dom enda som dödar mej premium för det mesta

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jodå, visst har man köpt det. Btw, blir de nya banorna tillgängliga nu vid 00.00?

Permalänk
Hedersmedlem

Det skall man se om man startar Origin tro jag

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Jodå, visst har man köpt det. Btw, blir de nya banorna tillgängliga nu vid 00.00?

det blir nog vid 10.00 eller 11.00 imorgon enligt mitt origin

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

det blir nog vid 10.00 eller 11.00 imorgon enligt mitt origin

19.00 imrogon står det för mig

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk

Handlade på webhallen igår, fattar inte om det är expantion premium eller fullgame premium. Har fullgame innan =P

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Ser dock flera servrar med spelare på och då jag försöker joina står det bara att jag måste ladda ner och installera expansionen.

Permalänk
Medlem

Köpte det för att få alla DLC's blir dock att fortsätta spela med M416 fina bössan

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Skrivet av SiRai:

Ser dock flera servrar med spelare på och då jag försöker joina står det bara att jag måste ladda ner och installera expansionen.

Utan att ha de senaste kart filerna så går det inte att ladda och spela de nyaste kartorna ändå. Man kan joina en server som kör de nya kartorna men du kommer fastna i loading screen. Det finns dock vissa som har de nya kart filerna och kan därför också spela, men detta är främst journalister och testare.

Permalänk
Medlem

Det blev genom indisk proxy, hade aldrig betalat 500spänn för lite extra banor (ffs, det är ju mer än jag betalade för spelet från början, med b2k..)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av SiRai:

mm det är säker släppt för usa eller kanske indien. Om man kollar på speldetaljer i origin (högerklicka på bf3) och hovrar med musen över cq så står det "släpps tisdagen den 12 kl 19.00"

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Utan att ha de senaste kart filerna så går det inte att ladda och spela de nyaste kartorna ändå. Man kan joina en server som kör de nya kartorna men du kommer fastna i loading screen. Det finns dock vissa som har de nya kart filerna och kan därför också spela, men detta är främst journalister och testare.

Ahh, i see. Kom en på server och som du sa, så fastnade jag på en loading screen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

relogga origin och kolla igen för det stodd så på mej innan också men så kontrollerade jag att jag var online och så stod det west europe.. 10,00.
Dom har nog andrat tiderna lite så är inte informationen uppdaterad på vissa konton.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Det vore intressant med alternativet "Ja! Från utlandet m.h.a. proxy-server" för att se hur många här det faktiskt är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk

Köpte med indisk proxy. Blir intressant att se om det blir refund eller inte. Om det blir det så kommer jag nog inte köpta premium

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Köpte det men anser egentligen inte att vi ska behöva betala 500kr till för ett spel vi redan äger.
Ville bara ha alla DLC för det blev billigare, resten skiter jag i.

Edit:
Detta om något får mig att nedvärdera DICE trots att det är svenskt. Fortsätter det såhär kommer jag nobba dem framöver.
Att de ägs av EA hade redan sänkt deras betyg.

Permalänk
Medlem

Köpt men är inte så förtjust i CQ som kommer idag.
Älskar större banor så längtar mer till de

Men kändes lite hemskt att man fick betala mer för Premium än vad jag köpte BF3 för med B2K med någon hundring.
Dock hjälpte det ju att man nyss fått skatteåterbäring på några tusen så det märktes inte så jätte mycket

Permalänk
Medlem

Tog en liten om väg hem igår och svängde förbi Indien och köpte mig premium.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Jag köpte för att jag hade råd. Och att jag ville ha det 500 är ju bara små skit tycker jag.
O krångla med att köpa via utlandet är jag för lat för.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Köpte det för ett par dagar sedan. Orkade inte krångla så jag köpte det via Origin.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk

Köpte det för 49.90 €.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Japp köpt, så nu är det bara att lugnt invänta nya banor och vapen under det närmaste året.

Tycker visserligen 499 kr är lite i överkant, men jag fick nyligen en femhundring i presentpengar som passade perfekt så. Ville komma igång direkt också utan att riskera något krångel med BF-kontot, köpa ett peruianskt Premium som slutar funka eller nåt.

Permalänk
Medlem

Köpte Premium för 400kr. Fick en rabattkod i mailen från Origin på 99kr:)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Köper när priset gått ner sen.

Permalänk
Hedersmedlem

köpte mitt för snart en vecka sen för 499:- den tid man lägger ner att spela så blir det i längden inte dyrt så jag tyckte det inte var värt o lägga mödan att köpa via proxy samt att riskera att dom annullerar köpet av premium...

skrev på Twitter till Battlefield, och dom har ingen officiell tid när CQ ska släppas, det dom vet är att det ska släppas den 12:e (idag). jag hoppas dock att dom släpper det snart!!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av To33e:

köpte mitt för snart en vecka sen för 499:- den tid man lägger ner att spela så blir det i längden inte dyrt så jag tyckte det inte var värt o lägga mödan att köpa via proxy samt att riskera att dom annullerar köpet av premium...

skrev på Twitter till Battlefield, och dom har ingen officiell tid när CQ ska släppas, det dom vet är att det ska släppas den 12:e (idag). jag hoppas dock att dom släpper det snart!!

Kl 10:00 svensk tid ska väl CQ släppas om man får tro Origin.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p