Permalänk
Medlem

Invertera hörlursljudet

Halloj!

För många år sedan då jag började spela cs, var jag dum nog att använda hörlurarna bak och fram, visste inte bättre just då. Jag har därför ändrat(?) hur jag hör ljud i just cs. Har inte tänkt på detta förens typ 2 år sedan, har alltså spelat cs snart ett tiotal år. Att jag måste ha hörlurarna åt fel håll är jobbigt nu, då jag har micken i nacken och kan inte prata med mina kompisar. Därför måste jag kunna invertera ljudet så att ljudet från vänsterluren kommer i högerluren och vise versa .

Så, hur inverterar man ljudet? Finns det förinställt så man kan ändra någonstans eller finns det några program?

Tack på förhand!

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO | Core i5 2400 3,1Ghz | 8 GB(2x4GB) 1600mhz DDR3 | 2x MSI Geforce GTX 560 ti SLI | OCZ Agilty 2 SSD 120 GB | 1TB Seagate | Corsair GS 800W PSU | Antec Dark Fleet DF-30 Midi Tower Svart

Permalänk
Medlem

Eh, så du har alltså vant dig att höra att folk kommer från höger men att dom i själva verket kommer från vänster? Det här måste vara bland det skummaste jag hört, att man inte märker det på en gång?? Jag har råkat ha lurarna fel en gång och det märkte jag på en gång, blir ju helt fel och "overkligt".

Permalänk
Medlem

troll

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Eh, så du har alltså vant dig att höra att folk kommer från höger men att dom i själva verket kommer från vänster? Det här måste vara bland det skummaste jag hört, att man inte märker det på en gång?? Jag har råkat ha lurarna fel en gång och det märkte jag på en gång, blir ju helt fel och "overkligt".

men då han började spela cs kanske han trodde det skulle vara så? och anledningen till att du tkr det är konstigt är ju säkert för att du är van vid det riktiga.

Visa signatur

NZXT Switch 810 | Corsair AX 1200W 80+ Gold | GTX 680 4096 mb| i7 2600k 4,4 ghz | Crucial SSD m4 256GB | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASRock Fatal1ty Z77 |

skulle man vilja ha :)

Permalänk
Medlem

dafuq??? O.o

Du kan inte växla kanaler med ljudkortet eller något?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Eh, så du har alltså vant dig att höra att folk kommer från höger men att dom i själva verket kommer från vänster? Det här måste vara bland det skummaste jag hört, att man inte märker det på en gång?? Jag har råkat ha lurarna fel en gång och det märkte jag på en gång, blir ju helt fel och "overkligt".

Hade ett par lurar med uppfällbar mick, som man kunde fälla ned åt båda håll. Tänkte inte så mycket på ljudet när jag började spela, det viktigaste var att panga då.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO | Core i5 2400 3,1Ghz | 8 GB(2x4GB) 1600mhz DDR3 | 2x MSI Geforce GTX 560 ti SLI | OCZ Agilty 2 SSD 120 GB | 1TB Seagate | Corsair GS 800W PSU | Antec Dark Fleet DF-30 Midi Tower Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

dafuq??? O.o

Du kan inte växla kanaler med ljudkortet eller något?

Kan du mer ingående beskriva hur det går till , är inte så införstådd i ljudvärlden. Har förövrigt integrerat ljudkort om det är relevant.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO | Core i5 2400 3,1Ghz | 8 GB(2x4GB) 1600mhz DDR3 | 2x MSI Geforce GTX 560 ti SLI | OCZ Agilty 2 SSD 120 GB | 1TB Seagate | Corsair GS 800W PSU | Antec Dark Fleet DF-30 Midi Tower Svart

Permalänk
Skrivet av Tzond:

Hade ett par lurar med uppfällbar mick, som man kunde fälla ned åt båda håll. Tänkte inte så mycket på ljudet när jag började spela, det viktigaste var att panga då.

Hur skulle det vara om du vänjer om dig istället? Eller ska du köra med bakvända lurar i resten av livet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Hur skulle det vara om du vänjer om dig istället? Eller ska du köra med bakvända lurar i resten av livet?

Oj, har ingen aning om hur lång tid det skulle ta osv, förutsagt att micken inte skulle sitta där den satt har jag ingenting emot bakvända.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO | Core i5 2400 3,1Ghz | 8 GB(2x4GB) 1600mhz DDR3 | 2x MSI Geforce GTX 560 ti SLI | OCZ Agilty 2 SSD 120 GB | 1TB Seagate | Corsair GS 800W PSU | Antec Dark Fleet DF-30 Midi Tower Svart

Permalänk
Medlem

Precis, måste ju vara mycket lättare att bara lära sig spela på rätt sätt med tanke på att du säkert kan höra var folk kommer ifrån i verkliga livet utan att titta åt fel håll. Är som att lära sig spela med eller utan invert mouse. Jag kör med inverted men körde nått demo av nått spel när jag var yngre (då man spelade demos) där man inte kunde ändra på invert mouse, då vande man sig till slut och sen var det skitjobbigt att spela andra spel där man hade invert mouse, så fick jag vänja tillbaka mig (måste ju köra med invert!).

Permalänk
Rekordmedlem

Lär om!!! Att lägga tid på att göra en felkopplad hörlurskabel är bara dumt, allt annat blir ju också fel visst går det, men ljud och bild bör hänga ihop.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Tzond:

Oj, har ingen aning om hur lång tid det skulle ta osv, förutsagt att micken inte skulle sitta där den satt har jag ingenting emot bakvända.

Förmodligen ett par dagar. Om ens det. Hjärnan lär sig fort

Permalänk
Medlem

Får lyssna på er och försöka lära om då. Spelar dock inte så mycket längre, men lika bra! Tack då!

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO | Core i5 2400 3,1Ghz | 8 GB(2x4GB) 1600mhz DDR3 | 2x MSI Geforce GTX 560 ti SLI | OCZ Agilty 2 SSD 120 GB | 1TB Seagate | Corsair GS 800W PSU | Antec Dark Fleet DF-30 Midi Tower Svart

Permalänk
99:e percentilen

När jag kopplade in min förstärkare råkade jag sätta vit i röd och röd i vit, med följden att jag hörde folk komma springande från höger för att i nästa sekund bli skjuten i ryggen från vänster, och jag kände ju direkt att ljudet inte stämde.

Jag håller med övriga skribenter: Lär om. Du kommer tjäna på det i längden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Hur gör du med blinkers på bilen?

Var bara tvungen

Lär om för guds skull!

Permalänk
Medlem

Låter som perceptual adaption fast för hörseln

Citat:

George M. Stratton, a psychologist, was intrigued by the idea of perceptual adaptation. Because the retina receives images upside down, he was intrigued to see what happens when the brain receives an image that is right side up. Stratton conducted experiments in the 1890s, in which he tested the theory of perceptual adaptation.[2] One experiment in which Stratton conducted was when he wore a reversing telescope for 21½ hours over three days. To his disappointment, his vision was unchanged. After removing the glasses, "normal vision was restored instantaneously and without any disturbance in the natural appearance or position of objects."[2]

Determined to find results, Stratton wore the telescoping glasses for eight days straight. By day four, his vision was upright (not inverted). However on day five, images appeared upright until he concentrated on them; then they became inverted again. By having to concentrate on his vision to turn it upside down again, especially when he knew images were hitting his retinas in the opposite orientation as normal, Stratton deduced his brain had reprocessed his vision and adapted to the changes in vision.

Dold text