Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Jag fick inte behålla premium iaf. Har ingen källa men deras kundtjänst förklarade att deras bedrägeriavdelningen hade kollat på min betalning och tagit bort premium.

Det återstår att se om det bara är en tidsfråga att alla får premium indraget eller om EA bara tar "stickprover" på de som handlat utomlands.

Skrivet av helmius:

Är priset i Indien höjt? När jag gick in nu var priset 2699 rupier eller vad det nu är de använder, var det inte 1499 innan?

Stämmer bra, jag betalade 1499 rupeer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

Är priset i Indien höjt? När jag gick in nu var priset 2699 rupier eller vad det nu är de använder, var det inte 1499 innan?

vill minnas att det var 1500. testa en i Brasilien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Dårå? strider det emot desas ToS? eller vad den nu heter.

Skrivet av Samistar:

Jag fick inte behålla premium iaf. Har ingen källa men deras kundtjänst förklarade att deras bedrägeriavdelningen hade kollat på min betalning och tagit bort premium.

Vad exakt var felet med din betalning då? Vad triggade kollen? Fick du ingen mer info?

Vore onekligen spännande att få facit på det här. Antar att detta är deras "ToS":
http://tos.ea.com/legalapp/termsofsale/US/sv/PC/

Skummade som hastigast men hittade inget explicit om vad som gäller. Hur skulle man formulera ett regelverk som förbjuder proxyförfarandet? Kollar man på adress för kontot? Vad händer då om man flyttar? Vad hindrar mig från att ange att jag bor i Indien? Om jag fysiskt är i Indien vid köptillfället helt av en slump utan ambition att scamma dom? Osv...

Å andra sidan står det på på wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Origin_(content_delivery)) att EA förbehåller sig rätten att stänga av folk helt utan anledning precis när som helst så då behöver dom ju inte bry sig så mycket om fancy formuleringar beträffande region...

Skrivet av helmius:

Är priset i Indien höjt? När jag gick in nu var priset 2699 rupier eller vad det nu är de använder, var det inte 1499 innan?

...eller så löste dom problemet så...

Permalänk
Medlem

Det kan hända att användarvillkåren ändrades så att vissa hann att beställa premium via origin innan det inte var tillåtet.

Skrivet av helmius:

Är priset i Indien höjt? När jag gick in nu var priset 2699 rupier eller vad det nu är de använder, var det inte 1499 innan?

förmodligen har EA höjt priset pga att folk beställer via proxy. jo det kostade 1499 Rupees innan.

Permalänk
Inaktiv

Köpte precis via indien, utan e-kort eller något! Fick det precis! (köpte imorse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

Köpte precis via indien, utan e-kort eller något! Fick det precis! (köpte imorse!

så det blev gratis? ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

Köpte precis via indien, utan e-kort eller något! Fick det precis! (köpte imorse!

e-kort är ju för din egen säkerhet då man kan logga proxy användare.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Burks:

så det blev gratis? ;P

Nepp, köpte med vanligt kort!

Permalänk
Medlem

vart är det billigast nu ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

vart är det billigast nu ?

Elgiganten då dom höjt priset från 27 till ~48 dollar nu.

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

Nepp, köpte med vanligt kort!

Hoppas du valde en proxy med HTTPS då, annars kan de fått tag på din kortinformation.

Permalänk
Medlem

Känt inte direkt lönt längre, kostar runt 340 kr i Indien nu

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Får se vad som händer då. Verkar ju inte som att alla som "ful köpt" blir av med det? Hur många här t.ex som köpt via Indisk proxy har blivit av med Premium?
Frågan man kan ställa sig är också, hur många, som blir av med Premium nu kommer att betala fullpris på "svenska" origin?

Kommer inte köpa det ifall de drar in mitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Känt inte direkt lönt längre, kostar runt 340 kr i Indien nu

sant

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Då blir det att skita i proxy och köpa på el giganten som man kommer få vänta lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Får se vad som händer då. Verkar ju inte som att alla som "ful köpt" blir av med det? Hur många här t.ex som köpt via Indisk proxy har blivit av med Premium?
Frågan man kan ställa sig är också, hur många, som blir av med Premium nu kommer att betala fullpris på "svenska" origin?

Jag har kvar mitt prem och pengarna är registrerade Men om dom kollar över alla med prem och sparar IP med köpet (eller liknande är man körd).

Lite lustigt om många servers står tomma någon dag;)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

är det någon som har fått sitt konto bannat eller att pengarna försvinner eller linkande ? eller att premium försvinner

---

och är detta verkligen sant ? Källa
"I can't play the Indian version... all the jeeps make you sit on the right side to drive then :-/ hehehehehehe "

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

" hehehehehehe "

..är inte alls ett tecken på ironi, nej nej.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

EA tog bort hela mitt BF3 :S, vad kommer hända nu ?

EDIT: Spelet kom tillbaka, samt premium efter dryga 2 timmar ! skumt! hade dessutom loggat in på EA " Mina spel " där alla spel fanns med förutom Bf3.. undrar verkligen vad som pågår!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

EA tog bort hela mitt BF3 :S, vad kommer hända nu ?

wuut, skojar du?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

wuut, skojar du?

Spelet kom tillbaka, samt premium efter dryga 2 timmar ! skumt! hade dessutom loggat in på EA " Mina spel " där alla spel fanns med förutom Bf3.. undrar verkligen vad som pågår!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk

Det känns ju nästan som att EA i och med prishöjningen för Premium i Indien visat att det är såhär de löste problemet med köp genom proxy-server.

Jag tycker att EA får skylla sig själva att priset från land till land kan skilja så rejält och att folk då köper genom en proxy.

De lär ju ändå ha tjänat en extra slant tack vare köpare som annars inte hade tänkt att skaffa varken premium eller någon dlc.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

så det är fortfarande säkert att göra det ?, och tycker ändå inte att det är värt det om jag hade haft mer cash hade jag nog testat men känns osäkert särskilt för 2700Rupies ="342,10"

Och elgiganten släpper det för 300 plus att man får en fysisk premium som sitter fint i dvd hyllan

Skrivet av ChipZ:

..är inte alls ett tecken på ironi, nej nej.

det behöver inte alltid vara det....

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av Samurai237:

De lär ju ändå ha tjänat en extra slant tack vare köpare som annars inte hade tänkt att skaffa varken premium eller någon dlc.

Självklart har de förlorat pengar på detta, är övertygad om att de sålt nästan lika mycket även om proxy-alternativet saknats.
De som ENDAST köpte pga att man kunde fuska med priset lär vara försvinnande få.
(jo handen på hjärtat hade de flesta köpt det till fullpris ändå - man ska vara en äckligt disciplinerad snåljåp annars)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Velade för länge med att köpa från indien .. (skulle testa med farsans E-kort) men så mycket kom i vägen. Så Elgiganten får de vara synd bara att dom släpper preium i butik samtidgigt som DLC ..... ohh well får lite mer tid att plugga då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Självklart har de förlorat pengar på detta, är övertygad om att de sålt nästan lika mycket även om proxy-alternativet saknats.
De som ENDAST köpte pga att man kunde fuska med priset lär vara försvinnande få.
(jo handen på hjärtat hade de flesta köpt det till fullpris ändå - man ska vara en äckligt disciplinerad snåljåp annars)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade inte köpt det annars, för jag var inte särskilt intresserad. Ingen snåljåp, men inte särskilt intresserad av att betala så mycket.
Så här har du en. Säkerligen väldigt många som tänker som jag.

Permalänk

Kostar ju 419 nu på elgiganten :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Kostar ju 419 nu på elgiganten :/

Undrar vad som händer med min beställning nu? betala 299 igår med kort.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Undrar vad som händer med min beställning nu? betala 299 igår med kort.

Du får givetvis betala 299:- Något annat är fel.

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Kostar ju 419 nu på elgiganten :/

Men fan vad jobbigt :/