Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Medlem

Fasiken, jag köpte CQ löst men nu vill jag ha hela Premium paketet... blir ju ett överpris.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag funderar på att köra proxy. Någon som har fått behålla Premium eller?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Inga problem här, med Premium

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Man kan köpa Premium via Greenmangaming.co.uk just nu fram till måndag (9/7-2012) för ca: 320kr med vouchern: 25OFF-ALLTH-EGAME

Köpte mitt själv där förra månaden, för 381kr, nu än billigare.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

jupp jag har får behålla mitt med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Då får vi se vad som händer.... Körde en beställning av Premium via en Indisk proxy. Betalade med e-kort och fick hosta upp 340:-. Var mest intresserad av och se hur det funkar och om man får behålla uppgraderingen framöver.

Allt flöt på hur smidigt dom helst och direkt efter köpet hade jag uppgraderats till Premium. Nu har jag inte hunnit testa några banor än, men det verkar som sagt var lovande.

Man kan ju tycka vad man vill om den lilla förtjänsten som man nu gör genom att beställa på detta sätt, men det är alltid intressant att testa nya varianter.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

Jag köpte Premium precis från Mexico och håller på att ladda ner det. Betalade ca 280kr för det

Permalänk
Medlem

Varför höjde elgiganten priset 130kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jggr:

Får man koden mailad till sig (direkt) hos g2play?

Jo, den kommer i inkorgen. Ett foto :b

Permalänk
Medlem

Verkar verkligen värt allt krångel för några kronor, löjligt. Hoppa över några pizzor istället folk.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Skrivet av tjarven:

Verkar verkligen värt allt krångel för några kronor, löjligt. Hoppa över några pizzor istället folk.

Krångel? Det gick ju felfritt på fem minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainOfSweden:

Krångel? Det gick ju felfritt på fem minuter.

Menade bara att risken inte är värd det om man nu är så snål. Vissa verkar dessutom blivit av med sin premium. Spara in på annat håll än sån här skit.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Skrivet av tjarven:

Menade bara att risken inte är värd det om man nu är så snål. Vissa verkar dessutom blivit av med sin premium. Spara in på annat håll än sån här skit.

Vad jag har sett så verkar det bara som helimus här på sweclockers blivigt av med sitt premium, det är ju han som också gjort reddit tråden som säger att man troligen blir av med det. För om man ser på hur många som verkade vara positiva till att utnyttja detta så har det nästan inte vart en enda person som i efterhand sagt han eller hon blivigt av med sitt premium, och eftersom ea ganska snabbt korrigerade det genom att höja priset i dom länderna det var billigare så tror jag det är ganska safe att säga att dom som han utnyttja detta får behålla sitt premium. Sen kan man diskutera om detta var snålt eller ekonomiskt av folk att göra. Ea gjorde uppenbarligen en blunder eftersom dom korrigerat priset i efterhand, och då tycker jag lite dom kan skylla sig själva att dom gjorde den missen. Dom får inse att vi lever i en global värld numera där folk beställer saker från hela världen, inte bara i sin lokala spelbutik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Krångel må de ha vart o hitta proxy. visst men för fyra hundra spänn som vi tjänade början så var det allt värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Och fått tillbaka pengarna samtidigt som dom fått behålla CQ.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Varför måste man ha proxy för att köpa premium? Bara nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Varför måste man ha proxy för att köpa premium? Bara nyfiken.

Easy! - Origin i Indien var billigare än Origin i Sverige. Dock är det inte lönt längre - med tanke på risken.

Mitt 193kronors premium har fungerar klanderfritt iaf

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Är indien fortfarande billigaste? Och finns det nåt land som tillåter betalning med paysafe/spendON?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Mitt 169kr fungerar fint fortf.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

Varför inkluderar dom back to karkand när alla redan har det så gott som... jag vill inte betala för det igen i alla fall...

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Varför inkluderar dom back to karkand när alla redan har det så gott som... jag vill inte betala för det igen i alla fall...

?? Man kan väl också vända på det. Du får B2K på köpet när du köper Premium. Ypperlig chans för de som ännu inte har B2K....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Hejsan, jag ser att man kan få BF3 för 60kr(!) från Ryssland nu, men jag undrar om man får det på Ryska då? Någon som vet?

Permalänk
Skrivet av alexbriss:

Hejsan, jag ser att man kan få BF3 för 60kr(!) från Ryssland nu, men jag undrar om man får det på Ryska då? Någon som vet?

Köpte en rysk cd-key vid release och har inte varit några problem, man får använda en language fix dock.
http://www.cjs-cdkeys.com/battlefield-3-origin/bf3lang.html

Permalänk
Medlem

Har de här blivit fixat lr varierar det väldigt mycket på priserna? För kollat indien, ryssland och serbien nu o de låg samtliga runt 350kr.
Går rätt segt o uppdatera sidan på vissa proxys :/

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte logga in på origin via proxy genom indien... "unexpected error occured..... blalbalblalbla"

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

BF3 Premium kostar 2 699.00 indiska rupier = 343.136587 svenska kronor = inte värt att köpa därifrån

Permalänk
Medlem

Var är det värt att köpa nu då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Margarin:

Tyvärr verkar det som det är mest värt att köpa från vanlig butik billigast nu är 395 kr eller om du hittar en proxy och kollar runt efter vart det är billigast.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Margarin:

Ryssland eller Mexiko, men lika bra att köpa i affär.

Permalänk

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Battlefield-3-Premium-CD-K... kanske? Finns en liten rabatt att hämta om man likar dom på facebook också..