Permalänk
Medlem

Fantastiskt lopp idag, och riktigt spännande även utan safetycar. Kanada är en av de bästa banorna.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Fantastiskt lopp idag, och riktigt spännande även utan safetycar. Kanada är en av de bästa banorna.

På nåt vis blir det alltid bra race där. Kul att Hamilton fick lite och pressa lite som man är van att se han. Snacka om att leverera vid rätt tillfällen.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Grym avslutning på säsongen! Otroligt dramatiskt race.

Permalänk
Medlem

Inga roliga resultat för en McLaren fans synvinkel. Men motor ändringen, med överladdade 1,6 liters fyrcylindriga och max 12,000 rpm, nästa år ska bli högst intressant.

Permalänk

är det verkligen så, är det inte uppskjutet till 2014 ?

läste engelska Wikipedia nyss.

"However, after discussion among the teams, the FIA agreed to postpone the introduction of the new engine regulations until 2014 with a revised formula; rather than the previously agreed-upon four-cylinder turbocharged engines, the teams will instead use 1.6-litre turbocharged V6 engines limited to 15,000 rpm, with the power of energy recovery systems – such as KERS – to be doubled.[103]"

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Mercedes har presenterat sin 2014-motor.
http://www.jamesallenonf1.com/2013/01/a-glimpse-in-to-how-f1-...

V6
15 000 rpm
Turbo (125 000 rpm)
Single exhaust

Designbild

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwelegacy:

är det verkligen så, är det inte uppskjutet till 2014 ?

läste engelska Wikipedia nyss.

"However, after discussion among the teams, the FIA agreed to postpone the introduction of the new engine regulations until 2014 with a revised formula; rather than the previously agreed-upon four-cylinder turbocharged engines, the teams will instead use 1.6-litre turbocharged V6 engines limited to 15,000 rpm, with the power of energy recovery systems – such as KERS – to be doubled.[103]"

Okej det hade jag missat. Ska bli intressant i alla fall.

Skrivet av Buio:

Mercedes har presenterat sin 2014-motor.
http://www.jamesallenonf1.com/2013/01/a-glimpse-in-to-how-f1-...

V6
15 000 rpm
Turbo (125 000 rpm)
Single exhaust

Designbild
http://willthef1journo.files.wordpress.com/2013/01/v6-image-2...

Ser precis lagom porrigt ut.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det rulla igång med presentationer av nya bilar för 2013.

Renault visar sin:

Permalänk
Föredetting

Ve och fasa, E20 var ju mycket snyggare. Gillar inte det röda alls, även om nu Total vill ha vit text på röd bakgrund. Sen kanske jag trodde Coca Cola skulle skjuta till lite mer stålar än sådär.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Ve och fasa, E20 var ju mycket snyggare. Gillar inte det röda alls, även om nu Total vill ha vit text på röd bakgrund. Sen kanske jag trodde Coca Cola skulle skjuta till lite mer stålar än sådär.

Håller med om detta, de skulle ha begränsat mängden rött. I övrigt ska det bli intressant att se vad Lotus kan åstakomma i år med tanke på framgångarna förra säsongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 4.3GHz 1.3VCore | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 16GB @ 3600MHz 16-20-20-38 1.4VDIMM | ASUS ROG Strix RTX 2070 SUPER OC @ 1705/2005MHz (15.8GHz Memory)| | Arctic Freezer Liquid II 240mm | CM Storm Stryker | Corsair HX 850W | ACER Predator XB271HU | Razer Deathadder Elite | Q-Pad MK-85 | DALI Zensor 1 AX

Permalänk

Så där nu har man bokad F1 resa till Ungerns GP i sommar.
Är inte värst dyrt 5500 men flyg hotel i 3 nätter och entre till loppet på söndagen.

Permalänk
Medlem

McLaren visar sin 2013-bil imorgon torsdag, och sen kommer flera andra visa sina under följande dagar.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105329

Permalänk
Medlem

McLaren gör inte en mindre utveckling utan gör en ny bil med många stora förändringar mot förra årets.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105351

Snabbt gjord teknisk analys (något vinklad kanske)
http://www.jamesallenonf1.com/2013/01/fastest-car-of-2012-mad...

Permalänk
Medlem

Red Bull har en lanseringsvideo

Liten analys
http://somersf1.blogspot.co.uk/2013/02/infinti-red-bull-racin...

Permalänk
Medlem

Grymt bra av Kimi! Kul att de börjar så bra. Om däcken fortsätter att vara lättslitna för de andra stallen kommer Lotus vara favoriter framöver. Förstås ändras en hel del när temperaturen går upp (relativt kallt lopp idag).

Permalänk
Medlem

Kimi till Ferrari, är kluven måste jag säga. Vetifasen hur det ska gå med Kimi och Alonso i samma team! Får väl hoppas Kimi visar vem som bestämmer

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av MyRus:

Kimi till Ferrari, är kluven måste jag säga. Vetifasen hur det ska gå med Kimi och Alonso i samma team! Får väl hoppas Kimi visar vem som bestämmer

Kimi kommer rimligen få 2a bilen.
Tror inte Ferrari kommer sluta tro på Alonso.
Jag hoppas det i alla fall, jag är inget stort fan av Kimi.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Ja, jag är kluven till Kimi/Ferrari-kontraktet jag med. Å ena sidan gillar jag Kimi och samtidigt är Lotus mitt favoritstall, så jag är inte riktigt säker på hur jag ska förhålla mig till det ännu. Alonso lär nog fortsätta som formell försteförare, något annat skulle förvåna mig stort. Men det ska bli spännande att se vem Lotus kontrakterar.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Kimi till Ferrari, är kluven måste jag säga. Vetifasen hur det ska gå med Kimi och Alonso i samma team! Får väl hoppas Kimi visar vem som bestämmer

Får se, det har ju ryktats att Alonso varit lite på kant med Domenicali/Montezemolo sista tiden. Men det är ofta överdrivet av press.

Det kommer ju bli enorma förändringar med nya motorer, så väldigt mycket kan vara annorlunda 2014. Men de stora stallen är fortfarande de säkra korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Får se, det har ju ryktats att Alonso varit lite på kant med Domenicali/Montezemolo sista tiden. Men det är ofta överdrivet av press.

Det kommer ju bli enorma förändringar med nya motorer, så väldigt mycket kan vara annorlunda 2014. Men de stora stallen är fortfarande de säkra korten.

Ja, det är mycket möjligt att media överdriver men det framstår ändå som att Fernando börjat bli ordentligt frustrerad med tanke på grejerna han säger...

Det blir iaf intressant att se hur det här går. Känns ju svårt att inte tänka på McLaren 2007 men då kom det väl iofs mer som en överraskning (chock?) när det visade sig att Alonso inte var självskriven herre på täppan.

För Kimis del antar jag att han helt enkelt tror att han har bättre chanser hos ett annat team, annars hade det väl inte funnits någon anledning att förhandla med både Red Bull och Ferrari. Det är ju förstås en chansning och att ha Fernando i samma lag är ju inte att leka med...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ajdå, missade helt att det fanns en F1-tråd...

Vad hände i Singapore egentligen? Trodde att Red Bull skulle få känna mycket press från Mercedes, Ferrari och Lotus i år. Men så kör Vettel 2s snabbare än alla andra per varv i racet. Börjar bli lika tråkigt som när Schumacher vann hela tiden under 2000-2004.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Kul att jag hittade denna tråd också! Hoppas på bra aktivitet i den!

Permalänk
Medlem

Har alla andra (som jag) gett upp denna säsongen?
Gjorde jag visserligen för 2 lopp sen. Känns inte så motiverande att sätta sig ner 2 timmar och veta exakt vad som händer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Har alla andra (som jag) gett upp denna säsongen?
Gjorde jag visserligen för 2 lopp sen. Känns inte så motiverande att sätta sig ner 2 timmar och veta exakt vad som händer.

Kommer ändå att följa, men blir riktigt spännande nästa år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Har alla andra (som jag) gett upp denna säsongen?
Gjorde jag visserligen för 2 lopp sen. Känns inte så motiverande att sätta sig ner 2 timmar och veta exakt vad som händer.

Antyder du att Sebbe kommer vinna?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Efter sista träningen är det inte så jäkla säkert att han vinner... vi får se hur kvalet går!

Permalänk
Medlem

Det gick ju ungefär som man kunnat tänka sig vad gäller Vettel

Trist för Webber att tekniken strulade när han nu var på väg mot en bra placering (även om det ju snarast lutade åt en andraplats).
Sedan gjorde ju Grosjean en grymt bra insats med tanke på startpositionen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Grattis till Vettel! Tråkigt för Alonso.
Kul för oss! = Abu Dhabi om mindre än en vecka!

Permalänk
Medlem

Vettel? Vem bryr sig om honom ... Han kan väl få sitta där fram och puttra på i sin egen takt medan den roliga racingen tar plats längre ner i fältet.

Grosjean å andra sidan, jäkla kul att se hur han har växt och mognat sedan i fjol. Vore riktigt kul att se honom bjuda upp till dans med Vettel nästa år om Lotus lyckas klämma ur sig en kärra som är i närheten av Red Bulls, inte minst för oss Lotusfans.

Trist för Webber dock, men det är ju tyvärr sådant som händer emellanåt. ...och det säkrade ju en plats för en lotuskärra på podiumet trots allt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Det blir trots allt lite svensk fägring i F1-cirkusen i år ... http://www.formula1.com/news/headlines/2014/1/15393.html Inte för att man bör ha alltför stora förhoppningar på honom i Caterham, men det är ju positivt att han får in en fot i vart fall.

Vad har ni för tankar, förhoppningar och farhågor inför säsongen 2014?

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8