Linus Torvalds ber Nvidia att dra åt helvete

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Heja Linus! Bra att han säger som det är.

Dock så fungerar ju nVidia kort många gånger bättre i linux än vad AMD gör, så något måste nVidia göra rätt som AMD gör fel. Har aldrig fått ett ATI/AMD kort att fungera bra under linux medans det aldrig har varit problem med att få ett nVidia kort att rulla på fint.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phz:

Jag uppfattar dig inte som att du är ute efter bråk, tvärtom belyser du frågor på ett bra sätt. Många punkter, men let's go med min bild av det hela:

Varför vill Nvidia stödja Linux? Det är inte för att de är godhjärtade OSS-entusiaster (uppenbarligen): enormt mycket rendering, utveckling och industriella tillämpningar använder Linux. Nvidia är ledande på detta iom deras prestandamässigt bra drivrutiner. Pengar — det finns många att tjäna.

Apple har lyckats trots sin låsning — Apple lyckas pga sin låsning. De har plockat människor som inte bryr sig om "valfrihet" i ett område de inte är direkt intresserade av (och "tyvärr" är det en överhängande del av planeten som inte är så intresserade av datorpill ). Väl där så lyckas Apple bättre än något företag i världen att få dessa kunder att betala multum för en välpolerad upplevelse, och i ett börsnoterat företags värld handlar det om att tjäna pengar.

De som använder Linux är ganska drivna och mycket begåvade men åstadkommer mycket lite av det som den vanlige användaren vill ha — påståendet må vara sant beroende på vad man definierar som en "vanlig användare" (vilket är en väldigt öppen fråga). Det hela är dock inte svårt att förstå om man förstår hur utvecklingsprocessen går till. Linux görs av professionella för professionella, på sätt och vis, och av hobbyister för hobbyister på andra sätt. Detta pga att dessa människor använder Linux för att de kan påverka systemet på detta sätt. De människor som vill se att Linux blir en spelplattform på det vis som många önskar är inte de människor som har förmågan att se till att detta händer. Detta skulle troligen behöva komma genom industrin (för det finns ju ekonomiska incitament i spelförsäljning), men samtidigt finns det företag som tjänar på att detta inte ska hända. Dessa företag är beredda att betala för att detta inte ska hända. Dessa företag är beredda att agera utanför lagar och ta skadestånd för att detta inte ska hända, vilket tyder på att de ser det vara värt mer än vad världens rättsväsenden ser.

Så har det varit historiskt. Hur kommer det se ut i framtiden? Rykten om en Linuxbaserad spelkonsol från Valve tisslas om på nätet. Android är en uppenbar succé med enorm användarbas; kanske kommer detta leda in på spelmarknaden. Spelmarknaden i sig kanske kraschar och tvunget förändras. Blir det mindre av en multimiljardindustri och färre AAA-titlar så kanske branschen går mer åt indiehållet, och där ser man snabbt redan att Linuxstödet numera alltid åtminstone övervägs vid utveckling.

Många frågor om Linux besvaras om man inser att det inte är Linuxkärnans egna huvudsakliga intresse att bli världsledande. Det är något som kommit på köpet (se smiley, men se även servrar, Android, hemelektronik: Linux är överallt). Till exempel i det föredrag som denna nyhetspost handlar om så pratar Torvalds om att mycket av utvecklingen är "accidental" — Linux framgång, problem som löses av rent intresse som sedan får viktiga applikationer, osv. Linux mål var t ex inte att vara det bästa valet i varje persons ficka. Torvalds nämner att stöd för multipla kärnor löstes för 10 år sedan då Linux användes på superdatorer — idag används samma robusta och testade kod i Androidtelefoner.

Förr eller senare så kommer kanske en liknande "accident" (menat som "tillfällighet", inte "olycka") göra att Linux blir ett självklart val för spelutvecklare.

Jag håller med om allt du skriver och om hur Linux ofta var först ut med lösningar till specifika tillämpningar men det är i det stora man misslyckats och det är alltid synen på pengar i slutändan som gjort att det blivit så här. I vårt samhälle handlar det om att tjäna pengar / spendera pengar och att skydda det som är vårt. Linux passar helt enkelt inte in i detta system då man inte kan marknadsföra sig och därmed inte konkurrera. Om man kunde hitta en modell där man både kunde tjäna pengar och hålla det öppet vore mycket vunnet och kanske någon form av Licensavgift så Linux kunde få mer muskler att bana väg med vore kanske något.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Det där med ordval är alltid en sak som kommer tillbaks och biter en i de ömmare partierna men i många år fnös man verkligen åt spelar och ansåg att de inte hade något på Linux att göra då de inte gav något tillbaka. Linux var mycket en plattform för radikaler som skulle visa att de kunde bättre, på senare år har det lugnat ner sig (Titta inte på videon bara) och man försöker nå ut till en bredare publik men frågan är om inte tåget redan gått.

Öppet eller stängt spelar mindre roll enligt mig då man tar det som ger det man vill ha. Man måste även se verkligen som den är och där har Linux floppat totalt (konsumentmarknaden) och hade det inte varit för öppenheten hade den varit död för länge länge sedan och varför skulle Nvidia bry sig för det bara kostar att satsa på Linux men vad får man tillbaka?

Finns en anledning till varför Linux används på superdatorer och inte Windows finns där. Denna är hur skalbart det är. Så, det är uppenbart vilken marknad Linux är inriktad på. Alla. Linux finns i smartphones, i bilar, i laptops, i stationära datorer och i superdatorer. Tack vare att det just är öppet så har det blivit. Därför borde ju nvidia låta öppet vara öppet. Hade varit annat om de valt Windows Phone eller iOS som OS. Men Android är öppen källkod därför vill folk (jag bland annat) ha att hårdvarutillverkarna ger oss just de vi vill ha. Vi förbättrar deras produkter på våran fritid, gratis.

Krafset med att Linux inte finns för vanliga konsumenter är löjligt. Vi har Linux överallt, i mobilen, i bankautomaten, you name it. Utvecklingstaken på Linux är extremt hög, något man inte kan säga om Windows - som folk verkar älska.

Hela grundkonceptet med Linuxkärnan är just att det är "öppen källkod". Att hitta på ett scenario då det är motsatsen är bara löjligt. Lite som att säga, "Tänk om solen snurrade runt Jorden!". Inte för jag inte håller med om att det vore dödfött om Linus hade valt en annan väg.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Visst är han en intressant person men det ursäktar inte hans uttalande om Nvidia.

Han ville väll inte heller bli ursäktad som person?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Det är klart att man blir arg när han klankar ner på Nvidia. Sen hade de med AMD reagerat precis likadant om han snackat skit om AMD.

Varför är det klart? Tror du de som köper bensin av BP blir arga när man klankar ner på att deras oljerigg läcker?

Om nvidia gör sig omöjliga och gör det jobbigt för användarna är det väll klart att man ska få vara arg på dem?

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Med tanke på att Microsoft visar noll intresse för spel på PC (de satsar förstås allt på konsolmarknaden) så skulle jag gärna byta till Linux eller skaffa en Mac som speldator ifall möjligheten fanns. Håller tummarna för en bredare marknad i framtiden, där man inte är låst till Windows för att spela på PC.

Nollintresse? Det är väl därför Microsoft pushat så hårt för att DirectX ska ha monopol och tvinga alla spelutvecklare att utvecklar just för Windows. OpenGL, vart är du nu?

Du har alltså Microsoft att tacka för att du är låst.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Jag håller med om allt du skriver och om hur Linux ofta var först ut med lösningar till specifika tillämpningar men det är i det stora man misslyckats och det är alltid synen på pengar i slutändan som gjort att det blivit så här. I vårt samhälle handlar det om att tjäna pengar / spendera pengar och att skydda det som är vårt. Linux passar helt enkelt inte in i detta system då man inte kan marknadsföra sig och därmed inte konkurrera. Om man kunde hitta en modell där man både kunde tjäna pengar och hålla det öppet vore mycket vunnet och kanske någon form av Licensavgift så Linux kunde få mer muskler att bana väg med vore kanske något.

Linux är vad du gör det till. Linux har inte målet att ta över världen så som Windows har. Linux har målet att användas av dom som vill använda det.

Permalänk
Skrivet av Rappe Rodent:

Dock så fungerar ju nVidia kort många gånger bättre i linux än vad AMD gör, så något måste nVidia göra rätt som AMD gör fel. Har aldrig fått ett ATI/AMD kort att fungera bra under linux medans det aldrig har varit problem med att få ett nVidia kort att rulla på fint.

Hur kommer det sig att jag kör flera maskiner med just AMD/ATI graffe som fungerar hur bra som helst? Nej det där stämmer inte. Verkar vara lite tradition att säga att AMD drivrutiner är kassa även fast dom inte är det.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk

var osäker på den saken som sagt. tackar för rättning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Hur kommer det sig att jag kör flera maskiner med just AMD/ATI graffe som fungerar hur bra som helst? Nej det där stämmer inte. Verkar vara lite tradition att säga att AMD drivrutiner är kassa även fast dom inte är det.

Men hur är din prestanda egentligen? Jag får det också att fungera till 100% och i normal skrivbordsanvändning så skulle jag inte reagera. Men så fort vi skulle köra igång med videoeditering eller komprimering av animationer så stötte vi på problem, prestandan var urkass. Efter att ha suttit och programmerat om lite av drivrutinerna själv blev det bättre men sitta och grotta i andras C kod för att få det att fungera tycker inte jag räknas.

Permalänk
Medlem

Om alla linux nissar beter sig så här så förstår jag att det går segt för linux utvecklingen och att ingen riktigt vill satsa på denna plattform.

Om han vill ha hjälp så får han väll be snällt istället för att vara så ohövlig.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Men hur är din prestanda egentligen? Jag får det också att fungera till 100% och i normal skrivbordsanvändning så skulle jag inte reagera. Men så fort vi skulle köra igång med videoeditering eller komprimering av animationer så stötte vi på problem, prestandan var urkass. Efter att ha suttit och programmerat om lite av drivrutinerna själv blev det bättre men sitta och grotta i andras C kod för att få det att fungera tycker inte jag räknas.

Nu är det egentligen inte jag som ska svara, men jag gör det ändå. Min prestanda är det i alla fall inget fel på med mitt Radeon 5770.
Kan spela Diablo3 med bra prestanda i Wine, inte lika bra som i WIndows givetvis, men det är nog mer för att det är ett Windowsspel som körs i Wine.

Utöver det har jag kollat processoranvändningen när jag kollar på HD-film och den är minimal, så det märks att grafikkortet används vid uppspelningen.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skinpop:

"Förr fanns Open GL". OpenGL finns kvar idag och är minst lika kraftfullt som DirectX. Faktum är att det ekonomiskt vore bättre att satsa på på OpenGL då senaste versionen av OGL kan köras på långt fler datorer än DirectX.

Steam/Valve mest hatade inom spelbranschen? Valve är om något bland de mest älskade.

Det kanske är lika kraftfullt men enligt en del utvecklare så är DirectX bättre att programmera i.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Lite tydligare info finns här: http://i.top500.org/stats

Välj bara june 2012 och Processor Generation så får du en tydligare graf (Ja enligt mig i alla fall)

Roligt är också att det går att välja typexempel operativsystem för att se hur pass dominerande Linux är på top500 systemen.

Observera att det som vi båda länkar gäller endast Top500 supercomputers och är inte speciellt representativt sätt över alla supercomputers där ute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Nu är det egentligen inte jag som ska svara, men jag gör det ändå.

Var du som sade att du inte hade några problem så jag undrade helt enkelt vad du hade för prestanda, är väl inte så konstig fråga?

Citat:

Min prestanda är det i alla fall inget fel på med mitt Radeon 5770.
Kan spela Diablo3 med bra prestanda i Wine, inte lika bra som i WIndows givetvis, men det är nog mer för att det är ett Windowsspel som körs i Wine.

Själv kör jag ett ASUS Radeon HD 7870 2GB DirectCU II och prestanda tester jag gjort med bland annat Diablo 3 visar att jag får 20-25% sämre prestanda än ett ASUS GeForce GTX 560 1GB - DirectCU II. Även om jag skulle påstå att det är helt klart spelbart även med AMD kortet så anser jag att något är fel med den prestanda skillnaden.

Något som dock är roligt med just Diablo 3 och Linux är att jag ALDRIG har haft slowdowns, vilket jag får med samma system med windows och jag är långt ifrån ensam om det.

Citat:

Utöver det har jag kollat processoranvändningen när jag kollar på HD-film och den är minimal, så det märks att grafikkortet används vid uppspelningen.

När man kollar på film så används ingen del av 3D beräkningarna så där ska inte kortet ha några som helst problem.

För att gå tillbaka till ämnet: Jag skulle vilja se en mix mellan AMD och nVidias sätt att hantera Linux. Jag skulle vilja ha kvalitén av driviserna som nVidia har men öppenheten som AMD har.

Permalänk

Linus kan ju bara vara tyst! Det är Nvidias egendom och de gör vad de vill med den.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Varför ska Nvidia anpassa sig till Linux?

Linux är för servrar imo, och på servrar körs Intel gpu'er troligtvis, så ja.. varför ska Nvidia behöva lägga ner resurser på en marknad som knappast blir mycket större eller mindre..

Tesla! Nuff said?

Edit:
För er som inte hänger med i detta:
Coinciding with the start of the International Supercomputing Conference ISC'12, a new list of the world's 500 fastest supercomputers has been released. As has been the case for a while, Linux is dominating the list where operating systems are concerned: 462 of the world's 500 fastest computers are running on Linux.

A total of 372 systems (74.4 percent) are now using Intel processors, down from 384 systems (76.8 percent) on the last list. Intel is now followed by the AMD Opteron family with 63 systems (12.6 percent), same as in the in the previous list. The share of IBM Power processors has increased from 49 to 58 systems (11.6 percent).

58 systems use accelerators or co-processors (up from 39 six months ago), 53 of these use NVIDIA chips, two use Cell processors, two use ATI Radeon and there is one new system with Intel MIC technology.

Så med tanke på hur många problem jag haft med nVidia (vilket blev MYCKET bättre efter nouveau kom med på marknaden, xf86-video-ati brukar också bara funka. Men blanda in deras binära) så undrar jag om deras support för Tesla är lika illa, och om det är det som gör att så få superdatorer ändå använder co-processorer från dem (53 av 500 är inte SÅ många).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av defaultusername:

Intel? Ja.

AMD? Nej, men de har i alla fall ordentlig dokumentation till sin hårdvara, så andra kan skriva öppna drivrutiner till den.

Microsoft? De bygger ju ingen hårdvara hur som helst. så vad har det med saken att göra?

Microsoft gör datormöss, keyboards, webbkameror och andra småtillbehör. Men ärligt talat så är deras marknad inom den branschen så oviktig att typ ingen bryr sig. lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

När man kollar på film så används ingen del av 3D beräkningarna så där ska inte kortet ha några som helst problem.

Fel.
I Linux används oftast Shaders (vilket per definition tillhör 3D-delen av GPUn) eftersom de ordinarie videochipsen inte får släppas dokumentation hur som helst, och 2D-logicen är så icke-existerande att det är mycket mer effektivt att köra det genopm shaders. Detta beror på i huvudsak HDMI och deras DRM, företagen är rädda att om dokumentationen släpps på hur man använder dessa chips så kommer folk också hitta sätt hur man kan fortsätta använda dessa chips utan att röra vid DRM-systemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Microsoft gör datormöss, keyboards, webbkameror och andra småtillbehör. Men ärligt talat så är deras marknad inom den branschen så oviktig att typ ingen bryr sig. lol

Och dessutom kan man köra dem över standardprotokoll (tänk USB-HID) och fortfarande få ut nästan all funktionalitet. Men om man ska jämföra det med grafikkort, ja jag kan köra Linux i vesas standardlägen. Är det behagligt? Nej. Utan minsta hårdvaruacceleration blir man rätt snabbt galen.:-P

Permalänk

Kan någon förklara varför linux är bättre än windows? Vad är det man saknar om man kör t.ex. Win7 ist för linux.
Alltså, varför man ska använda Linux ist för ett OS som har support för i stort sett allting...

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Om alla linux nissar beter sig så här så förstår jag att det går segt för linux utvecklingen och att ingen riktigt vill satsa på denna plattform.

Om han vill ha hjälp så får han väll be snällt istället för att vara så ohövlig.

Han har bett snällt många gånger.
Många har bett snällt många gånger.
Till slut kom nouveau. Och deras drivrutiner fungerar mycket bättre på mina datorer än vad nVidias egna gjort.
Nej, CUDA är inge bra, och prestandan över lag sämre än med nVidias binära, men jag får inte knepiga OOPS (min dator brukade hänga sig ungefär varannan natt då jag senast testade de binära drivrutinerna, och inte ens sysrq brukade svara. jag har inte ens koll på hur många gånger den hängde sig medans jag använde den....) och min dator kan starta både från vänte- och vilo-läge utan problem varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Kan någon förklara varför linux är bättre än windows? Vad är det man saknar om man kör t.ex. Win7 ist för linux.
Alltså, varför man ska använda Linux ist för ett OS som har support för i stort sett allting...

För att det har inte stöd för allting.

För min del handlar det mycket om vad jag kan styra. Det finns ett stort antal svarta boxar då man kör windows och dess vanligtvis binära program. Går något snett som har med detta att göra MÅSTE jag höra av mig till support, får dem och ta mig på allvar och sedan vänta på en patch. I linux kan jag för det mesta slänga ihop en själv, eller hitta någon som kan hjälpa mig slänga ihop en.
Det är nummer ett.

Nummer två är att jag kör rätt många linux-servrar och det är helt enkelt mycket lättare att jobba med dessa servrar om man har den vanan från miljön man får av att använda linux dagligen.

Är Linux i dagsläget för alla? Nej. Men det är å andra sidan inte en corvett heller med tanke på hur många som crashar sina eftersom de inte kan hantera mängden hästkrafter.

Permalänk
Skrivet av Morkul:

Själv kör jag ett ASUS Radeon HD 7870 2GB DirectCU II och prestanda tester jag gjort med bland annat Diablo 3 visar att jag får 20-25% sämre prestanda än ett ASUS GeForce GTX 560 1GB - DirectCU II. Även om jag skulle påstå att det är helt klart spelbart även med AMD kortet så anser jag att något är fel med den prestanda skillnaden.

Blir nog bättre snart (i alla fall prestandan)

"Linux 3.5 Can Massively Boost AMD Radeon Graphics Performance"
Så man får väl hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem

Bra sagt Linus, I din situation hade jag gjort precis likadant. (bokstavligt talat)

Som han beskriver att Nvidia är det värsta företaget dom har att göra med, är ändå ganska förvånande med tanke på att nvidia annars är kända för att ha en bra support för exempelvis spelutvecklare. märkligt.

Permalänk
Skrivet av Morkul:

Jag kör på FGLRX från AMD. Med andra ord bra prestanda. Varför skulle det inte vara det?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk

De e bra, på dem bara!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xake:

Fel.
I Linux används oftast Shaders (vilket per definition tillhör 3D-delen av GPUn) eftersom de ordinarie videochipsen inte får släppas dokumentation hur som helst, och 2D-logicen är så icke-existerande att det är mycket mer effektivt att köra det genopm shaders. Detta beror på i huvudsak HDMI och deras DRM, företagen är rädda att om dokumentationen släpps på hur man använder dessa chips så kommer folk också hitta sätt hur man kan fortsätta använda dessa chips utan att röra vid DRM-systemen.

Okay, har du mer info om detta för det skulle vara kul att läsa. Nu är i ordentligt offtopic men: De spelare som jag kollat på och varit med att utvecklat använder sig av ARB (GPU assembly language) vilket i sig kan använda shaders men det har jag aldrig sätt i någon mediacenter/film visare. Men så programmerar jag i stort sätt bara assembler så jag kan vara lite "udda"

Permalänk
Skrivet av Xake:

För att det har inte stöd för allting.

För min del handlar det mycket om vad jag kan styra. Det finns ett stort antal svarta boxar då man kör windows och dess vanligtvis binära program. Går något snett som har med detta att göra MÅSTE jag höra av mig till support, får dem och ta mig på allvar och sedan vänta på en patch. I linux kan jag för det mesta slänga ihop en själv, eller hitta någon som kan hjälpa mig slänga ihop en.
Det är nummer ett.

Nummer två är att jag kör rätt många linux-servrar och det är helt enkelt mycket lättare att jobba med dessa servrar om man har den vanan från miljön man får av att använda linux dagligen.

Är Linux i dagsläget för alla? Nej. Men det är å andra sidan inte en corvett heller med tanke på hur många som crashar sina eftersom de inte kan hantera mängden hästkrafter.

Dold text

I get your point, men förstår ändå inte syftet med Linux... Vad är det för "svarta boxar" du talar om? Och vad är det som är fel på binära program? ^^
Vad är det man inte kan göra i windows som man kan i linux. Nu talar jag inte om servrar, där förstår jag att det är bra om man kan styra allting så att det fungerar på bästa sätt. Jag menar en vanlig desktop dator, vad är det för bonus att kunna styra allting om det redan fungerar bra?

Jag känner själv att jag låter som en "hater" men jag är bara väldigt outbildad inom linux och frågar för att få kunskap, inte irritera

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Han har bett snällt många gånger.
Många har bett snällt många gånger.

Kanske det men det är fortfarande ingen ursäkt till att göra dessa minst sagt oprofessionella uttalanden.

Visa signatur