Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Grillad mat i skärgården

Hallå!
Båtsäsongen har kommit och väntar nu på bra väder, men den vanliga frågan är alltid vad man ska äta ute på sjön?
Det har blivit trist att alltid grilla korv och hamburgare och skulle gärna vilja ha tips på något nytt! Det går bra att förbereda maten hemma men har för det mesta bara en grill till uppvärmning/grillning tillgänglig bland öarna, så håller mig till det nu!
Tips/idéer?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Skrivet av Lopphunden:

Hallå!
Båtsäsongen har kommit och väntar nu på bra väder, men den vanliga frågan är alltid vad man ska äta ute på sjön?
Det har blivit trist att alltid grilla korv och hamburgare och skulle gärna vilja ha tips på något nytt! Det går bra att förbereda maten hemma men har för det mesta bara en grill till uppvärmning/grillning tillgänglig bland öarna, så håller mig till det nu!
Tips/idéer?

Fläskfilé, kyckling, blandade grillbrickor, egenfiskad fisk?
Tror det bara är du som kan sätta gränserna för vad du vill och inte vill grilla.

Släng ihop en stor skål sallad eller köp en förpackning potatissallad o ta med dig sen är det bara grilla vad som helst!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att man slösar bort massa kol om man grillar hamburgare eller grillkorv. Själv brukar jag förse mig med massor av karré, flintasket, fläskfilé och annat kött när det är rea så det räcker under hela sommaren. Annars kan jag rekomendera haloumiost som man kan grilla, helst ska man låta den dra in massor av rök också

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X