Permalänk
Medlem

PS3 eller Dator?

Jag är klyven vad jag skall skaffa först.
Ps3 eller dator. Ska i princip bara köra
BF3 och BFBC2.

Har ej testat bf3 på ps3, hur är spelkänslan där och grafiken?

Permalänk

dator alla dagar i veckan, en bra dator kostar dock mer än en ps3a men det är det värt

Permalänk

Dator skulle jag valt.
Till min födelsedag förra året så fick jag en ps3:a spelade bf3 cirka till lvl 18 sen slutade jag spela ps3 helt och hållet.
Nästan lite besviken på mig själv att jag verkligen ville ha ett men spelade inte mer än en vecka typ.

Permalänk
Skrivet av Jonazid:

Jag är klyven vad jag skall skaffa först.
Ps3 eller dator. Ska i princip bara köra
BF3 och BFBC2.

Har ej testat bf3 på ps3, hur är spelkänslan där och grafiken?

Grafiken är sjukt mycket bättre.
Kontrollerna känns mycket mer responsiva och inte lika klumpiga och sega som PS3s kontroller.
Har övergått från PS3 till PC och tycker att det är så sjukt mycket roligare!
Det enda negativa (är inte så negativt för många) är Battlelog. Det funkar bra nu, men i början så funkade det inte så bra.

Har du pengarna till en dator så tycker jag att du ska köpa en.

Visa signatur

|Corsair Graphite 600t | i5 2500k |Sapphire Platinum z68 | 8Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz |Gainward GTX 570 | OCZ Vertex 3 60Gb | Seagate 500Gb | Corsair H80 | Be quiet! 700w |

Permalänk
Moderator
Moderator

Min ärliga åsikt, har en PS3 Slim 320GB själv: Dator. PS3 är dels väldigt nischat jämfört med en dator och dessutom ganska förlegat nu.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Dator är det bästa valet du kan göra oavsett spel

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Dator för samma pengar som ett PS3?!

Permalänk
Medlem

För bf3...dator lätt. Du skulle ångra dig, lovar.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonazid:

Jag är klyven vad jag skall skaffa först.
Ps3 eller dator. Ska i princip bara köra
BF3 och BFBC2.

Har ej testat bf3 på ps3, hur är spelkänslan där och grafiken?

Du frågar på ett helt fel forum om du vill få ett objektivt svar.
99% av alla på SWEclockers kommer svara DATOR inklusive jag själv!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Ps3 om du vill lira med polare osv, kan ju vara roligare
Dator om du ska lira själv.

Permalänk

Frågan känns ganska konstig då en PS3:a kostar kring 2000kr, om du ska köpa en ny, och för de pengarna får du bara ett hyfsat grafikkort.

Om du ska köpa en dator för att spela BF3 måste du vara beredd på att lägga mellan 6-8000kr förutsatt att du inte bara vill spela på låga grafikinställningar.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk

Provspela på båda plattformarna, det är mitt enda tips. Vissa föredrar att lira på konsol andra på pc, jag har haft perioder av båda. Vad gäller kontrollerna för fps spel på konsol så kan jag inte uttala mig direkt om bf3 men efter otaliga timmar framför olika delar i halo serien så kan jag med säkerhet säga att det handlar om en vanesak, när man är van vid kontrollerna och behärskar hög sense så är det hur smidigt som helst.

Men det som kan sägas i allmänhet är:

Dator är mer mångsidigt, både vad gäller olika spel och andra applikationer. Men det är också det helt klart dyrare alternativet. Jag är inte säker på hur priserna ligger idag men en schyst bf3 dator som klarar dugliga inställningar lär landa på minst 5000-6000.

Permalänk

PC! alltid dator framför konsoll Jag spelar BF3 på low settings och det ser mycket bättre ut än när polaren sitter och lirar bf3 online på sitt ps3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonazid:

Jag är klyven vad jag skall skaffa först.
Ps3 eller dator. Ska i princip bara köra
BF3 och BFBC2.

Har ej testat bf3 på ps3, hur är spelkänslan där och grafiken?

Det är nog ingen här inne som kan säga vad du kommer trivas med bäst, detta måste du komma fram till själv.
Du har väl någon polare med både ps3 och dator som du kan prova

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonazid:

Jag är klyven vad jag skall skaffa först.
Ps3 eller dator. Ska i princip bara köra
BF3 och BFBC2.

Har ej testat bf3 på ps3, hur är spelkänslan där och grafiken?

Finns inget alternativ!
PC....
//AaNgelL

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred || PSU: Antec CP-1000 || Processor: Core I7-970 hexacore @ 4.6Ghz + Noctua NH-D14 || Mobo: Asus Rampage III Extreme || Ram: 24GB G.Skil Ripjaws @1500 Mhz 20-9-9-9 1T || Grafikkort: 2X HD6970 CF @950/1450 || HDD: Corsair F90 SSD + WD Raptor 150

Permalänk
Medlem

Konsoll duger bara till 2D plattformsspel och racing spel...
Så dator först såklart

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Dator.

Min PS3 är leksak åt katterna.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Tänk på att ps3 bara kan spela spel i 720p med låga detaljinställningar. Att hitta en dator som kan det är inte så dyrt. Dessutom blir det väldigt dyrt att köpa många konsolspel, kanske inte aktuellt för dig men man kan spara tusenlappar på några år genom att köpa samma spel till PC i stället.

Jag blev väldigt missnöjd när jag kopplade in min ps3 till TV:n och den bara kunde spela i 720p. Inte vad jag väntat mig.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

"och det frågar han på SweC"

Dator ofc.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Tänk på att ps3 bara kan spela spel i 720p med låga detaljinställningar. Att hitta en dator som kan det är inte så dyrt. Dessutom blir det väldigt dyrt att köpa många konsolspel, kanske inte aktuellt för dig men man kan spara tusenlappar på några år genom att köpa samma spel till PC i stället.

Jag blev väldigt missnöjd när jag kopplade in min ps3 till TV:n och den bara kunde spela i 720p. Inte vad jag väntat mig.

det beror ju på spelet, några spel körs faktiskt i 1080p. BF3 lär dock inte köras i 720p heller, snarare något lägre och uppskalat till 720.

det man får fråga sig är om man har övrig nytta av en PC för 8000 och om spelet verkligen (rent subjektivt) kommer se 4 gånger bättre ut, upplösning och bildupplevelse går inte alltid hand i handske på renderade bilder som bekant. sen är det ju oklart om det är ny dator eller ett grafikkort som behövs, i det senare fallet blir ju jämförelsen prismässigt med PS3 lite annorlunda.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Dator. Behövs inte säga mer.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

Playstation 3 var en stor besvikelse för mig. Jag älskade originalet och PS2:an, men 3:an... nej, den var verkligen inte bra på något sätt (förutom som blu-ray spelare då).

En dator är så mycket mer användbar på alla sätt och vis, plus att den klarar av alla spel mycket bättre, även en billig sådan.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonazid:

Jag är klyven vad jag skall skaffa först.
Ps3 eller dator. Ska i princip bara köra
BF3 och BFBC2.

Har ej testat bf3 på ps3, hur är spelkänslan där och grafiken?

Dator ofc, dum fråga!:)

Men det negativa är att den kostar lire mer för att kunna spela BF3 på höga inställningar med ok fps

Permalänk
Medlem

SKulle säga dator eller xbox 360 :S

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk

man ska fråga sig själv också vad man helst med polarna. inte sitter man vid PCn med kompisarna bakom sig o lirar bf3.
roligare o sitta i soffan med dem o köra med ps3... alla dagar, lätt ps3 för sällskapet. dator för grafiken.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Klart som fan att du ska köpa en konsol. Varför tvingas köra massa portar när du kan köpa plattformen spelen var ämnade för från första början?

x360 - ja.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Dator, självklart. En konsol kostar i slutändan lika mycket som en bättre speldator om man räknar på alla fula kostnader Sony och MS har.

Console, been there, done that, regretting it still.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Dator såklart, så har det varit sen BF: 1942

Kontrollerna är bättre till PC och grafiken är bättre. Visst, du kan inte sätta dig i soffan och spela splitscreen men däremot kan du dra ihop ett LAN med kompisarna och spela, tycker att det är lite roligare fast går inte att göra lika ofta.

Visa signatur

Speldator: MSI Z170 Krait Gaming | Intel i7 6700K | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3070 VISION OC | 1TB NVMe | Corsair TX 750W | NZXT Switch 810 White | Tangentbord: KBD67 Lite R4 Box Jade | Ducky Premier DK9008P MX Green | Pok3r White Nordic MX Clear

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa båda men ps3 kör mycket vänner. Tänkte det blir
mindre kostnad med ps3 att börja med. men med ny tv blir det en del i slut summa.

Samtidigt som om jag köper dator så vill jag ha framtidsäkert.

Bfbc2 tycke iaf jag var okej att köra på ps3. Hatar att välja. Självklart är dator bättre,
tänkte mest om det gick att spela. Trivs bra med båda kontroller.