Permalänk

Corsair AX 650W eller HX 750W

Hej!

Jag undrar vilket som är bäst, Corsair AX 650W eller HX 750W.

Det jag ska använda den till är En Gtx 670 referens och en i5 3570k överklockad (typ 4.5Ghz).
Jag kommer nog också köpa ett till Gtx 670 senare och köra SLI (Om typ ett halv år eller mer)
så jag vill ha ett agg jag klarar mig länge på.

Jag kommer inte att överklocka grafikkorten.

Ni kan rekommendera andra agg om ni vill, mina krav är att det är modulärt.

Jag undrar också om ett Noctua D14 får plats i Fractal Design Define R3 Chassit?

Permalänk
Medlem

Poängen med AX modellen är ju den halvpassiva konstruktionen.
Men då du siktat in dig på referens 670 och eventuellt SLI så har du ju i princip bestämt att ett knäpptyst system inte är det viktigaste.
Så då blir ju den kraftigare varianten ett vettigare köp.
Och utan att testat så kan jag med stor säkerhet säga att Noctua D14 passar i ett R3, då den större phanteks PH-TC14PE gör det =).
Men jag skulle köpt ett ARC istället, R3 iofs inte dålig men den enda egentliga poängen med den är ljuddämpningen.
På allt annat är ARC betydligt trevligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Poängen med AX modellen är ju den halvpassiva konstruktionen.
Men då du siktat in dig på referens 670 och eventuellt SLI så har du ju i princip bestämt att ett knäpptyst system inte är det viktigaste.
Så då blir ju den kraftigare varianten ett vettigare köp.
Och utan att testat så kan jag med stor säkerhet säga att Noctua D14 passar i ett R3, då den större phanteks PH-TC14PE gör det =).
Men jag skulle köpt ett ARC istället, R3 iofs inte dålig men den enda egentliga poängen med den är ljuddämpningen.
På allt annat är ARC betydligt trevligare.

HX750 är ändå ett väldigt tyst nätagg Har ett själv och jag hör det knappt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Men om jag inte kommer köra SLI, skulle ett Fractal Design Newton R2 650W vara ett bättre val? (800:-)

Permalänk
Avstängd

köp ett ordetnligt chassi ist typ http://www.inet.se/produkt/5315079/corsair-graphite-600t-vit så har du platts med vad du vill + att om man vill ljudisolera så kan man göra det själv

Permalänk
Skrivet av Aquix:

köp ett ordetnligt chassi ist typ http://www.inet.se/produkt/5315079/corsair-graphite-600t-vit så har du platts med vad du vill + att om man vill ljudisolera så kan man göra det själv

Långt över min budget :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Men om jag inte kommer köra SLI, skulle ett Fractal Design Newton R2 650W vara ett bättre val? (800:-)

Skippar du SLI så räcker 650w med god marginal, faktiskt så bör det även räcka till ett par 670 SLI men det är nära gränsen.
FD gör bra agg (eller åtminstånde sätter sin logga på bra agg).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Men om jag inte kommer köra SLI, skulle ett Fractal Design Newton R2 650W vara ett bättre val? (800:-)

jag vet inte hur FD nätagg står sig mot Corsair, men Seasonic är Corsairs OEM och de anses göra de bästa nätaggen idag

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Corsair ax serie är bland det bästa du kan hitta i dagsläget så köper du det gör du ett bra val

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd

Jag har ett gammal Corsair HX620W (köpt 2007-09-04 för 1200 kr) och fortfarande väldigt nöjd. Trodde inte att agget skulle klara av GTX 590 Dubbel GPU men inga problem. Tyst är det också.

200W left for the CPU????

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Jag har ett gammal Corsair HX620W (köpt 2007-09-04 för 1200 kr) och fortfarande väldigt nöjd. Trodde inte att agget skulle klara av GTX 590 Dubbel GPU men inga problem. Tyst är det också.
http://youtu.be/gTocdbqpSFo

Seasonic byggt med de bästa kondensatorerna och speccat 620w i 50 graders miljö ett väldigt bra agg dvs! Dock har jag blivit besviken på corsair på senare tid när dem börjar göra om cx serien till ett riktigt fiaskonätagg,

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd

Så du menar att Corsair har sänkt sig? Eller gör de både budget och kvallité?

Corsair AX 650W på prisjakt Inet: 1 289:-

Corsair CMPSU-650TXV2 650W på prisjakt Inet 829:-

Corsair CMPSU-600CX 600W på prisjakt CdOn 599:-

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Corsair använder flera tillverkare.
Ax-serien och gamla Hx-serien (Hx 520/620) använder Seasonic.
TX-serien tror jag använder någon annan tillverkare.
Cx-serien har definitivt en billigare tillverkare som jag just nu har glömt namnet på. Nu är väl Cx-aggen väl värd sina pengar men om man har råd så kan man uppgradera till Ax/Hx/Tx och få högre kvalitet.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Skrivet av A7V:

Corsair använder flera tillverkare.
Ax-serien och gamla Hx-serien (Hx 520/620) använder Seasonic.
TX-serien tror jag använder någon annan tillverkare.
Cx-serien har definitivt en billigare tillverkare som jag just nu har glömt namnet på. Nu är väl Cx-aggen väl värd sina pengar men om man har råd så kan man uppgradera till Ax/Hx/Tx och få högre kvalitet.

De nya HX aggen då? Är dem nått att ha?

Edit: Det ligger nu mellan Fractal Design Newton R2 (800:-), Corsair HX 750W och Corsair AX 650W. (1200-1300:-)
Då till min första fråga, hur bra klarar Corsair AX 650W två gtx 670 i SLI? (Med en överklockad i5 3570k)

Permalänk
Medlem

Är det bättre att ha ett HX750 silver eller ett TX850 bronze?

Permalänk
Skrivet av fredrik91:

Är det bättre att ha ett HX750 silver eller ett TX850 bronze?

Om du bara behöver 750W så är ju HX750 mycket bättre. 850W är oftast overkill.