Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Hmpff, har ett problem, jag lämnade tutorial/rookie området med min cormorant som hade krossat allt i tutorial/rookie området totalt, letar reda på ett security lvl 1 mission (Utgår ifrån att lvl 1 är simplast) där dom skickar mig mot 15 andra skepp som var i samma storleks klass och vapen klass som mig. Dom tyckte inte om mitt skepp och skjuter ner det, nu sitter jag här och undrar vafan jag gjorde fel? Gick jag på ett försvårt uppdrag eller var jag fördålig?

Sen så räknade jag och hittade ett skepp jag skulle tjäna 500k per skepp jag gjorde, problemet är att man måste köpa Esoteric ship data interface som kostar runt 28miljoner. Så jag undrar om det finns platser som lånar ut pengar till personer

Ska du köra missions är denna sidan guld guld http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=MissionReports. Beskrivningar på de flesta uppdrag och vilken taktik man kan använda.

Visa signatur

Silverstone TJ08-E | i7 2600K @4,5GHz | Asus Maximus V Gene | 16GB Vengeance 1600 MHz | Corsair AX850W | EVGA GTX 780 Ti SC | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC360 | Samsung 830 256GB SSD | WD20EARX 2TB | Vattenkylning |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

vissa kan inte låta bli att blotta sin e-peen ^^

Jag är seriös nyxen är till salu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Jag är seriös nyxen är till salu.

Skickades från m.sweclockers.com

Du råkar inte ha en Erebus till salu också? =P

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ChipZ:

Hejsan, jag skulle gärna ta emot en 21 dagars trial av någon. Har ett lite för händelselöst sommarlov

21 dagar?... hmm?
Du kan ju alltid ta en 14 dagars (Tror att man kan förlänga den med ytterligare 7 dagar efteråt, men jag kan ha fel)
http://trial.eveonline.com/en/freetrial.aspx

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

21 dagar?... hmm?
Du kan ju alltid ta en 14 dagars (Tror att man kan förlänga den med ytterligare 7 dagar efteråt, men jag kan ha fel)
http://trial.eveonline.com/en/freetrial.aspx

Vet om den. Det är flera som har skrivit i denna och den andra EVE-tråden att de kan skicka en extended trial istället och om jag bestämmer mig för att köpa det får han 30 dagars speltid gratis. Kanske borde pm:at direkt istället.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mo0rbid:

Ett par spelare har abuse:at ihop flera triljoner ISK http://massively.joystiq.com/2012/06/22/eve-players-abuse-fac...

Knappast abuse. Det var ingen som gnällde om insurance fraud. Det är samma sak som det här. CCP kan inte matte och nu är Darius sur för att goons fick honom att se dålig ut (plus att han är hatad sedan han nästan avrättade goons efter hela Delve grejen).

Permalänk
Skrivet av ChipZ:

Vet om den. Det är flera som har skrivit i denna och den andra EVE-tråden att de kan skicka en extended trial istället och om jag bestämmer mig för att köpa det får han 30 dagars speltid gratis. Kanske borde pm:at direkt istället.

Skicka PM med ditt mail så fixar jag en 21-dagars till dig.

Permalänk
Skrivet av ChipZ:

Vet om den. Det är flera som har skrivit i denna och den andra EVE-tråden att de kan skicka en extended trial istället och om jag bestämmer mig för att köpa det får han 30 dagars speltid gratis. Kanske borde pm:at direkt istället.

PMa för en 21 dagars invite

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Jag kan fixa utan bekymmer, behöver bara en mail du vill ha den till.

Tack för erbjudandet men jag har redan fått en trial-invite, sitter och spelar as i type

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Tack för erbjudandet men jag har redan fått en trial-invite, sitter och spelar as i type

Gött
Säg till om du vill ha hjälp med något. Har senaste månaderna mest suttit och byggt på min skill-que så är inte så jätteaktiv, men har heller inget annat för mig ingame så att säga (och aktivitetsnivån lär nog bättras på när tjejen åker hem ).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBHErazor:

PMa för en 21 dagars invite

Tack, men har redan fått en

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Om du känner att du vill ha ett år av intensivt lärande och ett läsande och information motsvarande 4000 sidor och samtidigt vara utbildad civilekonom och konstant vara paranoid i spelet så är eve ett spel för dig.

Jag lirade 3 mån och lyckades slänga ihop en newbguide.

http://www.eve-wiki.net/index.php?title=W:MediaWiki

Är nog inte helt up to date men något att börja med iaf.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Jag är seriös nyxen är till salu.

Skickades från m.sweclockers.com

Du är aldrig inne O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Du är aldrig inne O_o

Om du precis börjat spela så kan du nog glömma det där med en Nyx inom det första året eller så. Du kan nog lära dig flyga den snabbare, men med alla andra skills som krävs för att flyga den bra nog så är den långt borta. Det är dessutom inte ett solo-skepp, så för att en Carrier eller supoercarrier skall komma till sin rätt behöver du ett bra corp att lira med.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Om du precis börjat spela så kan du nog glömma det där med en Nyx inom det första året eller så. Du kan nog lära dig flyga den snabbare, men med alla andra skills som krävs för att flyga den bra nog så är den långt borta. Det är dessutom inte ett solo-skepp, så för att en Carrier eller supoercarrier skall komma till sin rätt behöver du ett bra corp att lira med.

Syftade mest på att han ska hjälpa mig eftersom han gav mig inviten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Syftade mest på att han ska hjälpa mig eftersom han gav mig inviten

Aha, ja det är nog en bra sak
Hjälp är det alltid bra att få i EVE. Men vad heter du ingame så kanske jag kan hjälpa till lite med om det går segt för dig?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hmm kanske ska prova detta nu när det ändå är en regnig sommar, har länge velat prova det eftersom det verkar vara ett spel där man måste tänka och sätta sig in i spelet och inte som så många andra av dagens no-brain spel. Men ogillar att man måste betala i månaden då jag är väldigt ombytlig och kan nöta ett spel i en vecka för att sen inte spela det på ett bra tag, känns det tråkigt att ha köpt 30-dgaras tid.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Hmm kanske ska prova detta nu när det ändå är en regnig sommar, har länge velat prova det eftersom det verkar vara ett spel där man måste tänka och sätta sig in i spelet och inte som så många andra av dagens no-brain spel. Men ogillar att man måste betala i månaden då jag är väldigt ombytlig och kan nöta ett spel i en vecka för att sen inte spela det på ett bra tag, känns det tråkigt att ha köpt 30-dgaras tid.

Jag skaffade snabbt en noctis och sedan drar man till en ställe där många gör high lvl missions.
Sedan frågar du bara snällt i local om du får salvage deras wrecks.

Kunde betala PLEX med det, så slapp pröjsa varje månad.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Syftade mest på att han ska hjälpa mig eftersom han gav mig inviten

Jag fick aldrig någon evemail från dig Jag vet fan vad du heter. Och nej, svårt att vara påloggad ofta med en 8mnd bebis som inte vill köra mining ship åt mig Men nu har mamman och bebisen åkt till Kroatien, så nu skal jag jobba och spela typ

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Hur farligt är det egentligen med typ 0,4-0,1 områden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Hur farligt är det egentligen med typ 0,4-0,1 områden?

Det är ganska olikt. Finns choke points, där pirater har sina camps, sen har du mission hubs där många gör sina missions, sen har du många många tomma system med låg status. Du kan lätt åka dit och skyta lite NPCs.

Kolla på kartan, sen filtrerar du ut antal piloter per system, så ser du dom som inte ljuser Där är det ingen

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av Wully:

Hur farligt är det egentligen med typ 0,4-0,1 områden?

Beror på hur aktivt området är. Ett tips om du ska leka i sådana solsystem så ska du ha koll på local-kanalen och vara beredd ifall ett gäng kommer in i systemet. Sen så ska du använda directional scan ifall du inte är ensam, ifall de inte sitter och uglar i en station.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Gött
Säg till om du vill ha hjälp med något. Har senaste månaderna mest suttit och byggt på min skill-que så är inte så jätteaktiv, men har heller inget annat för mig ingame så att säga (och aktivitetsnivån lär nog bättras på när tjejen åker hem ).

Du kan adda mig till din vännerlista om det nu finns en sådan i EVE. Jag håller just nu på att mina som en dåre

Min karaktär heter Nixxor Rehnstam

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk

Baaah blir sugen på att börja igen. Har inte spelat på ett år men har kvar lite gamla gubbar som fikat i en hangar lite länge nu. Blev lite tight med jobbet och snurra runt i lowsec.
100mille plus SP konton är väl inte vardag riktigt ännu så man kan väl hänga med fortfarande om man startar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av annorssan:

Baaah blir sugen på att börja igen. Har inte spelat på ett år men har kvar lite gamla gubbar som fikat i en hangar lite länge nu. Blev lite tight med jobbet och snurra runt i lowsec.
100mille plus SP konton är väl inte vardag riktigt ännu så man kan väl hänga med fortfarande om man startar?

Knappast vardag, tar ju flera år att nå de summorna. Men erfarenhet väger ju tyngre än SP för vem som helst kan köpa ett konto med mycket SP.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Jag spelade från betan till förra året så lite erfarenhet har man väl.
Men EVE har en förmåga att ta mer tid än man har ibland.
Stundom hamnade man i träsket att bara köra missions och byta skills

Permalänk
Medlem

Förstår precis vad du menar. De perioderna kommer ibland. Framför allt nu på sommaren när man har så mycket annat man vill göra.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig relativt frågande till om EVE verkligen är en så bra idé att börja spela idag. SP, ISK, introverta veteraner som inte vill släppa in nya spelare i sina hardcoregäng. Ja, det känns på något vis som att spelet är rätt tiltat i den meningen att en herrans massa spelare har tillkommit genom årens gång. Men, vad jag vet så är fortfarande en överväldigande majoritet av makten centraliserad till äldre spelare, spannet 03- möjligen 05 tänker jag mig.

Därtill bör man även ha i åtanke att EVEs så kallade 'spelartillväxt' i väldigt stor utsträckning har berott på att dårar som jag t ex hade 5+ konton aktiva samtidigt. Detta innebär att spelet kan tappa fart väldigt fort - det krävs bara att spelarklassen med många konton börjar tappa intresse. Så, passa er innan ni committar till detta otroligt fantastiska spel. Ty det vore förargligt om ni spenderade några år framför EVE för att sedan märka att det i princip har dött ut.

Demoria

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Ptjae, fast å andra sidan.. Datorspel är knappast en "investering", det är tidsfördriv. Jag har inget jag ska "åstakomma" i EVE, utan om spelet dör nästa år kommer jag fortfarande vara nöjd. För jag spelar för att det är roligt, och att spendera min tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Jag ställer mig relativt frågande till om EVE verkligen är en så bra idé att börja spela idag. SP, ISK, introverta veteraner som inte vill släppa in nya spelare i sina hardcoregäng. Ja, det känns på något vis som att spelet är rätt tiltat i den meningen att en herrans massa spelare har tillkommit genom årens gång. Men, vad jag vet så är fortfarande en överväldigande majoritet av makten centraliserad till äldre spelare, spannet 03- möjligen 05 tänker jag mig.

Därtill bör man även ha i åtanke att EVEs så kallade 'spelartillväxt' i väldigt stor utsträckning har berott på att dårar som jag t ex hade 5+ konton aktiva samtidigt. Detta innebär att spelet kan tappa fart väldigt fort - det krävs bara att spelarklassen med många konton börjar tappa intresse. Så, passa er innan ni committar till detta otroligt fantastiska spel. Ty det vore förargligt om ni spenderade några år framför EVE för att sedan märka att det i princip har dött ut.

Demoria

Du har visserligen rätt i att den stora "makten" som du så säger ligger hos många äldre spelare. Men jag har själv inte brytt mig om de stora allianserna och Null politik. Klart jag vet att det finns gamla rävar som är mångbiljonärer och kontrollerar allianser på flera tusen spelare men de är någon annanstans. Jag, liksom tiotusentals spelare, gör min grej som jag tycker är kul och bryr mig inte så mycket om att inte vara störst och bäst i spelet. Jag tyckte Eve var kul från början. Om jag inte spelade idag, men visste att Eve bara hade ett år kvar, så skulle jag definitivt spela det i ett år.

Och skulle alla gamla 03-05 rävar med många konton som du säger trilla av så skulle det lämna ett maktvakuum. Inser du hur intressant Eve skulle bli om de supermakt-kontrollerade 0.0 föll samman i anarki. Det skulle under ett kort tag återgå till EvEs barndom som jag tyvärr missade. Visserligen tror jag inte det skulle ske riktigt så för jag tror att low sec pirater och high sec merc allianser skulle föröka ta en stor del av kakan, men det skulle bli en väldigt intressant tid ändå med ett stort antal mindre aktörer som gruffar om de finare bitarna.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore