Vad vill ni se för förändringar i DayZ?

Permalänk
Medlem

Vad vill ni se för förändringar i DayZ?

Vad tycker ni ska ändras i spelet för att göra det bättre och mer balanserat? Fram med era förslag så diskuterar vi!

Min åsikt:

- Man ska inte bryta benet så jävla lätt. Eller får de göra så att man hittar morfin lättare.

- Lättare att hitta bilar. Bara för att det blir zombie-invasion betyder inte det att alla bilar blir obrukbara. Sätt ut cyklar och mopeder med lite i bränsle så att man kan transportera sig en viss sträcka men inte hur länge som helst.

- Fixa alla zombie-glitchar. De rör sig som spöken ibland, igenom väggar etc.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

Göra blood transfusions tillgängliga på sig själv.
Detta skulle spelet något enklare för de som spelar solo, speciellt med tanke på att all kontakt med andra spelare just nu oundvikligt verkar resultera i skottlossning.

Permalänk
Skrivet av Elefanton:

Göra blood transfusions tillgängliga på sig själv.
Detta skulle spelet något enklare för de som spelar solo, speciellt med tanke på att all kontakt med andra spelare just nu oundvikligt verkar resultera i skottlossning.

wat.

Blood Transfusion på sig själv?
Hur skulle det gå till?

TS: Morfin hittar du i MÄNGDER vid en medical-camp i Chernogorsk.
Ligger lådor lite här o var med 10 Bandage, 5 Painkillers, 5 Morphines och 5 Blood-Bags samt 2 Epi-Pens. c:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elefanton:

Göra blood transfusions tillgängliga på sig själv.
Detta skulle spelet något enklare för de som spelar solo, speciellt med tanke på att all kontakt med andra spelare just nu oundvikligt verkar resultera i skottlossning.

Ät kött.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk

Vad jag sätt på alla videos så är ju helt klart zombiesarnas rörelser som är mest störande

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Vad jag sätt på alla videos så är ju helt klart zombiesarnas rörelser som är mest störande

Det kommer tyvärr inte ändras, då det inte är DayZ som bestämmer hur de springer.
Rocket (skaparen av DayZ) har endast tagit alla "routes" som fienderna använder sig utav i ArmA och speedat upp hastigheten och moddat beteendet hos NPC'n.

Permalänk
Medlem

Jag tycker zombiesarnas rörelser är ganska trovärdiga. det ända störiga med det är när det buggar.
Tex dom har inte tillräckligt med range/ de vet inte hur de ska röra sig i vissa hus. osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Det kommer tyvärr inte ändras, då det inte är DayZ som bestämmer hur de springer.
Rocket (skaparen av DayZ) har endast tagit alla "routes" som fienderna använder sig utav i ArmA och speedat upp hastigheten och moddat beteendet hos NPC'n.

Springer NPC-gubbarna så i vanliga ARMA? Det är sjukt oregelbundet! Trodde det var något DayZ skaparna hade lagt in

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av str0mback:

Det kommer tyvärr inte ändras, då det inte är DayZ som bestämmer hur de springer.
Rocket (skaparen av DayZ) har endast tagit alla "routes" som fienderna använder sig utav i ArmA och speedat upp hastigheten och moddat beteendet hos NPC'n.

Skrivet av adfi:

Jag tycker zombiesarnas rörelser är ganska trovärdiga. det ända störiga med det är när det buggar.
Tex dom har inte tillräckligt med range/ de vet inte hur de ska röra sig i vissa hus. osv.

Skrivet av lolflakes:

Springer NPC-gubbarna så i vanliga ARMA? Det är sjukt oregelbundet! Trodde det var något DayZ skaparna hade lagt in

Det här med att de kan flyga fram i rasande fart någon hel sekund efter att blivit dödligt skjutna är helt fel enligt mig, bryter mot männsklig fysik såppas mycket att inte ens trogna zombies får det att vara trovärdigt, vilket jag tycker är synd då Arma och Dayz jobbar mot att vara simulationer eller åtminstonne verklighetstroget sceneri. Men om det är som du säger Tiatchisi så är det väl bara att hoppas på en stor patch från BIS.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Hedersmedlem

Den enda förändringen jag vill se och som kommer att hända är DayZ i Arma 3.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Den enda förändringen jag vill se och som kommer att hända är DayZ i Arma 3.

Hur vet du det? Har du läst det nånstans?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

wat.

Blood Transfusion på sig själv?
Hur skulle det gå till?

TS: Morfin hittar du i MÄNGDER vid en medical-camp i Chernogorsk.
Ligger lådor lite här o var med 10 Bandage, 5 Painkillers, 5 Morphines och 5 Blood-Bags samt 2 Epi-Pens. c:

1: Hur svårt kan det vara att köra in en kanyl i sin egna arm till en påse blod rent tekniskt sett?

2: Det tar EVIGHETER att krypa till cherno om man är uppe vid NW airfield, du kommer förmodligen dö av törst och/eller hunger innan du kommer fram.

Sen angående transfusions så är de ju där just för att skapa teamwork och göra folk mer beroende av andra. Det är ett multiplayerspel och inte tänkt att man skall klara allt själv, även om vissa verkar vilja ha det så. Sen springer det runt nog med vildsvin och kor i naturen att det räcker för att återfå hälsa så länge som man kan tillaga köttet(varje köttbit=800hp, en ko ger 8 bitar, you do the math).

on topic: Jag skulle gärna sett att tält fixades så att de inte tappar allt innehåll vid slumpmässigt valt tillfälle, samt att man inte skall bryta benen när man kryper över trösklar eller nära granar...

Permalänk
Sötast

Stor chans ikväll alltså....

En snubbe kommer in i samma kyrka som mig och jag slänger mig på marken och knäcker benen.... dödar killen, fixar benen går vidare och buggar på vägen ut och knäcker benen....

Tar självmord, respawnar i cherno, klättrar upp i snipertorn och trillar ut genom väggen och dör....

Tillräckligt med DayZ för ikväll

Jag vill alltså fixa buggar där man fastnar i trappor,dörrar,väggar osv.

Permalänk
Skrivet av ZandZ:

1: Hur svårt kan det vara att köra in en kanyl i sin egna arm till en påse blod rent tekniskt sett?

2: Det tar EVIGHETER att krypa till cherno om man är uppe vid NW airfield, du kommer förmodligen dö av törst och/eller hunger innan du kommer fram.

Sen angående transfusions så är de ju där just för att skapa teamwork och göra folk mer beroende av andra. Det är ett multiplayerspel och inte tänkt att man skall klara allt själv, även om vissa verkar vilja ha det så. Sen springer det runt nog med vildsvin och kor i naturen att det räcker för att återfå hälsa så länge som man kan tillaga köttet(varje köttbit=800hp, en ko ger 8 bitar, you do the math).

on topic: Jag skulle gärna sett att tält fixades så att de inte tappar allt innehåll vid slumpmässigt valt tillfälle, samt att man inte skall bryta benen när man kryper över trösklar eller nära granar...

1. Blood Transfusion = Blodöverförning
D.V.S: Man ger blod, med hjälp av en blood bag.
Det är alltså inte en påse med blod (även ifall modellen ser ut så), utan endast ett "transfusion"-kit för att överföra blod mellan två personer utan att drabbas av sjukdomar (blod påsen filtrerar bort dem grövre bakterierna).

2. Nej, jag har klarat mig dit utan problem. Det svåra börjar vid Airstrip (norr). Cherno är en barnlek.

Permalänk
Medlem

Det är ju trots allt en Alpha. Det finns Way too many buggar för att prata om förbättringar med spelet enligt mig.

Jag hade gärna sett spelet i frostbite 2!

Skämt åsido så håller jag med om cyklar. Borde vara lite lättare att hitta.
Gärna mer decoys också tex. tändbara lampor, ringklockor osv. för att lura
zombies.

Permalänk
Medlem

Tycker att inställningen mot andra spelare har blivit sämre också. Blivit dödad 2 gånger idag (spelat så gott som hela dagen).
Det är egentligen ingen fara då resterna av min squad dödar personen instant och väntar tills jag kommer och hämtar upp mina grejer
men det har aldrig varit jag som skjutit först. Känns som att alla skjuter så fort dom ser någon nu för tiden.

Permalänk
Skrivet av Gublo:

Tycker att inställningen mot andra spelare har blivit sämre också. Blivit dödad 2 gånger idag (spelat så gott som hela dagen).
Det är egentligen ingen fara då resterna av min squad dödar personen instant och väntar tills jag kommer och hämtar upp mina grejer
men det har aldrig varit jag som skjutit först. Känns som att alla skjuter så fort dom ser någon nu för tiden.

Utan Side-Chat är det inte mycket mer man kan göra.
Hjälpte någon mot en horde av zombies, bara så att han kunde yxa mig i huvudet efter jag givit honom ett bandage.

Sen dess skjuter jag alla jag ser.
Hade en AS50 och låg ovanför Pusta och plockade folk i Cherno.
Man får sig ett skratt när det är små squads också, skjut en så springer resten iväg som yra hönor, eller så gör de mig en tjänst och lägger sig ned.

Permalänk
Skrivet av str0mback:

Utan Side-Chat är det inte mycket mer man kan göra.
Hjälpte någon mot en horde av zombies, bara så att han kunde yxa mig i huvudet efter jag givit honom ett bandage.

Sen dess skjuter jag alla jag ser.
Hade en AS50 och låg ovanför Pusta och plockade folk i Cherno.
Man får sig ett skratt när det är små squads också, skjut en så springer resten iväg som yra hönor, eller så gör de mig en tjänst och lägger sig ned.

Jag tycker helt samma sak som du förut kunde man lita på folk inte längre det va som att jag va vid airstrip och träffa två personer efter att jag gett dem blod transfusion och lite mags och hjälper dem att fixa en bil dödar dem. Så nu kryper jag runt i ghillie suit och dödar folk coldblood

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lolflakes:

Hur vet du det? Har du läst det nånstans?

Det nämns i flera intervjuer med rocket att det inte är några problem att importera Day Z till Arma 3, så det är en självklarhet att dom kommer att göra det så mycket som DayZ sålde Arma2.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

1. Blood Transfusion = Blodöverförning
D.V.S: Man ger blod, med hjälp av en blood bag.
Det är alltså inte en påse med blod (även ifall modellen ser ut så), utan endast ett "transfusion"-kit för att överföra blod mellan två personer utan att drabbas av sjukdomar (blod påsen filtrerar bort dem grövre bakterierna).

2. Nej, jag har klarat mig dit utan problem. Det svåra börjar vid Airstrip (norr). Cherno är en barnlek.

En blod transfusion mellan två personer som du skriver det är inte på långa vägar realistiskt, då skulle personen som donerar blod förlora hälsa för det första.. Läst lite om blodtransfusioner på wikipedia och det mest troliga som jag kan se det är att det är just bloodbags som ger hälsan genom en blandning av röda blodceller/ blodplasma.

Har du verkligen krupit hela vägen från NW airfield till cherno? Det skulle jag vilja sett, eller kanske inte då det skulle ta sån tid X). Hur löste du vattenproblemet? Kryssade du mellan sjöar söderut eller in i byarna för att leta läsk?

Permalänk

Vill inte gå completly random off subject men är det någon som vill köra dayZ med någon är det bara PM:a mig

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem

Kan komma med ett tips för er som inte visste det, kastar du en smokegrenade så springer zombisarna fram till den och slår på den, så smokegrenades kan användas som en "dummy" eller en avledningsmanöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Kan komma med ett tips för er som inte visste det, kastar du en smokegrenade så springer zombisarna fram till den och slår på den, så smokegrenades kan användas som en "dummy" eller en avledningsmanöver.

Ja. Det är konstigt däremot att flares inte fungerar på samma sätt... detta borde de fixa tycker man

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

- Man ska inte bryta benet så jävla lätt. Eller får de göra så att man hittar morfin lättare.

Dayz patch 1.7.2 kommer minska hur ofta du bryter benet från zombies.

Däremot kommer den också lägga till björnfällor som man kan placera, desa bryter benen på spelare som går på dem och dödar djur.
Maximum trolling på serverhoppare i barackerna, efter satchel charges dvs (pipe bomb i loot chart).

hadde länkat patch posten på forumet men det är nere igen som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Dayz patch 1.7.2 kommer minska hur ofta du bryter benet från zombies.

Däremot kommer den också lägga till björnfällor som man kan placera, desa bryter benen på spelare som går på dem och dödar djur.
Maximum trolling på serverhoppare i barackerna, efter satchel charges dvs (pipe bomb i loot chart).

hadde länkat patch posten på forumet men det är nere igen som vanligt

frågan är ju bara när patchen kommer, en vecka sen är den nu ju

Permalänk
Skrivet av ZandZ:

En blod transfusion mellan två personer som du skriver det är inte på långa vägar realistiskt, då skulle personen som donerar blod förlora hälsa för det första.. Läst lite om blodtransfusioner på wikipedia och det mest troliga som jag kan se det är att det är just bloodbags som ger hälsan genom en blandning av röda blodceller/ blodplasma.

Har du verkligen krupit hela vägen från NW airfield till cherno? Det skulle jag vilja sett, eller kanske inte då det skulle ta sån tid X). Hur löste du vattenproblemet? Kryssade du mellan sjöar söderut eller in i byarna för att leta läsk?

Att hitta sådan utrustning i en field-camp är högst otrovärdigt.
Samt, ja, det är orealistiskt. Men mer troligt än så går inte att få. Om du skulle hitta en av dessa påsar med innehåll, skulle innehållet vara oanvändbart då vi befinner oss i den varma delen av Ryssland, samtidigt som hygienen inte är den bästa. Once again, det är ett spel. Att kunna ge sig själv 12000 blod hade sugit. Hårt. Ät kött, 800/bit.

En kossa = 8x800 = 6400 blod.

Nej, vem fan kryper den sträckan? Haha, kryper ALDRIG. Endast när jag skall skjuta folk på avstånd, då jag behöver så lite rekyl som möjligt.
Kryp-springa är det som gäller.

Vattenproblemet? WATER BOTTLES man. Fyll på dem i brunnar/dammar. Problem solved.

EDIT: Ang. din "vishet" vad gäller Blood Transfusions, läste du ens artikeln själv?
En zombie slår inte hål på din strupe så att komponenter av blodet går till spillo, utan "riktigt", organsikt blod.
Med andra ord, att kompensera med lite kemiskt framkallade komponenter gör ingen nytta, då det inte är fel på blodet du har.

Permalänk
Medlem

Att springa ifrån NW airfield ned till ett sjukhus är väl inga problem då många städer på den sträckan har en supermarket som nästan alltid har både käk och vatten. (Och man kan fylla på vattenflaskorna lite här och var, om man har tändstickor och kniv och yxa kan man fixa käk överallt)
Morfin finns väl också i medical suppies ifrån heli crashes? Finns iaf Medical supply lådor som spawnar där ibland och dem borde innehålla det tycker man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Att springa ifrån NW airfield ned till ett sjukhus är väl inga problem då många städer på den sträckan har en supermarket som nästan alltid har både käk och vatten. (Och man kan fylla på vattenflaskorna lite här och var, om man har tändstickor och kniv och yxa kan man fixa käk överallt)
Morfin finns väl också i medical suppies ifrån heli crashes? Finns iaf Medical supply lådor som spawnar där ibland och dem borde innehålla det tycker man.

Hur lätt är det att hitta en heli crashsite när du måste krypa hela vägen? Annars är det sjukhusen som gäller för morfin. Detta måste fixas!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

så man kan välja spawnpoint och inga laggiga zed

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem
Skrivet av silentpower:

så man kan välja spawnpoint och inga laggiga zed

Att inte kunna välja spawnpoint tycker jag dock är lite av tjusningen med DayZ. Man ska vara strandsatt så att säga..

Visa signatur

mvh eller nått