Skyrim Health bar problem

Permalänk

Skyrim Health bar problem

Hellu fellow Sweclockers. Nu har jag letat och letat efter svar på mitt problem med Skyrim och inte funnit något.
Jag har kommit ganska långt i spelandet och helt plötsligt går inte min health bar ner, eller mina fienders heller för den delen när jag tar eller ger skada.
Jag kan alltså inte hålla koll på hur mycket hälsa jag förlorar eller hur mycket fienderna förlorar.

Någon som har stött på samma problem som kan ha en lösning? Har installerat om det en gång och även startat 2 nya games.

Tacksam för svar!!!

Permalänk

Ingen mod som ställer till det?

Permalänk
Medlem

SJUKT!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Nej, av-installerade Nexus mod manager med tillhörande mods innan jag gjorde en clean installation. Tog bort det jag kunde hitta i registret också. Grejen var att healthbar funkade som det skulle från början när man är fånge, till man kommer ut i det öppna landskapet igen efter att man sprungit runt i hålorna, i början av spelet alltså. Verkar som att problemet startade när spelet laddade mellan de områdena? :S Och denna händelse skedde alltså nu när jag installerade om sk"#n.

EDIT: Jag kommer inte ihåg när det började innan jag gjorde clean installationen med min gamla save.

Permalänk
Medlem

hej, jag lider av samma problem, trodde att det buggade sig och jag hade blivit odödlig, så var det inte...

Permalänk

Ja och denna funktion är ju det som kanske är det viktigaste i spelet liksom. Om det ibland blev så att man ser igenom vissa objekt så skulle jag kunna leva med det, men detta går ju inte o leva med, bokstavligt talat. Och att inte hitta något användbart på google är ju bara skummare det.

Permalänk

Jag kanske får se det som Ultra hardcore inferno super duper mode :S

Permalänk
Medlem

Det är den nyaste AMD beta drivrutinen(12.7) du kan fixa det genom att ställa in shadows på något annat än ultra (så var det för mig iallafall!).

Permalänk
Skrivet av Misery9:

Det är den nyaste AMD beta drivrutinen(12.7) du kan fixa det genom att ställa in shadows på något annat än ultra (så var det för mig iallafall!).

Ahmen fyfan va nice, nu verkar det fungera som det sla!!! Vilken simpel grej då och att jag inte tänkte på att det kan antagligen ha börjat efter beta installationen! Sweclockers kan man lita på! Tack!