Konstanta bluescreens när jag spelar!! HJÄLP!!

Permalänk
Skrivet av wasidop:

Mjo, finns ju bra och dåliga piratwindows, men är man inte säker så kan man ju alltid ta hem windows utan att cracka eller skriva in nyckeln, och därmed utnyttja testperioden. Känns dock mer som att det är hans minnen som strular, alternativt grafikkort om det bara sker under spelande. Brukar personligen köpa OEM också, ända tills det att jag blev student då man får windows snorbilligt. Vill inte uppmana till piratkopiering men jag vet att det finns väldigt väl fungerande piratversioner. Menade inget illa, har bara börjat tröttna på att 60% av trådar på swec slutar i en offt-diskussion, som jag dessutom hjälpte till med nu.

Vet faktiskt inte hur jag kunde missa din bild, såg den men tyckte att det var något annat första gången jag kollade. Ber om ursäkt för mitt mindre givande inlägg tidigare.

Till TS:
Får du bara blåskärm när du spelar, eller kan det hända när du gör annat också? Testa intelburntest och msi kombustor/furmark (inte samtidigt) för att se om din cpu/minnen och grafikkort funkar som de ska.

Okej, ska ta stabilitet tester på CPU:n, ram och GPU

Visa signatur

i7 3770 @Stock | Corsair H80i | 2x Gigabyte GTX 680OC | 16 GB kingston HyperX Genesis 1600 @1600MHz|
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel X-25M 80GB] | 1 TB Samsung Spinpoint F3 HDD | Corsair TX750 750W |
Fractald Design Define R3 |

Permalänk
Skrivet av TheGamerGod:

Tack för att du "skyddade" mig lite där. Hehe.
Tillbaka till topic:

Jag körde memtest i ca 20min.

Men nu är det tyvärr så att jag inte får blåskärm, utan datorn bara kraschar helt. Ingen blåskärm.. Jätte märkligt!

Har du lite mer förslag?

Blåskärmen syns inte om du inte ändrar inställningen, då startar den bara om...
Därför postade vi bilderna.

Permalänk
Skrivet av Mr_no_one:

Blåskärmen syns inte om du inte ändrar inställningen, då startar den bara om...
Därför postade vi bilderna.

Okej, ska pröva ta tester, och spela. Ska också ta mina minnen till 1333Mhz istället för 1600 Mhz!

Tack för att du tar din tid för att hjälpa mig!

Visa signatur

i7 3770 @Stock | Corsair H80i | 2x Gigabyte GTX 680OC | 16 GB kingston HyperX Genesis 1600 @1600MHz|
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel X-25M 80GB] | 1 TB Samsung Spinpoint F3 HDD | Corsair TX750 750W |
Fractald Design Define R3 |

Permalänk
Skrivet av TheGamerGod:

Okej, ska pröva ta tester, och spela. Ska också ta mina minnen till 1333Mhz istället för 1600 Mhz!

Tack för att du tar din tid för att hjälpa mig!

Och det bör fungera med RAMet i 1333, det är också svårare att köra mkt RAM i 1600.
Jag började köra mina 12gb i 1600, när jag uppgraderade till 24gb så fick jag köra dem i 1333 just för att de inte gick att få stabila.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

"All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden." - §7 i reglerna.