Permalänk
Medlem

Lagspikes i GTAIV?

Tja, har lite problem. Har precis laddat ner GTAIV och startat upp det men märker direkt att jag får lagspikes i spelet, mest när jag åkte bil men också utanför bilen. Jag har testat olika settings och en hel del annat. Har PNY GTX 580, I7-2600K och 16GB ram. Någon som har haft likadana problem och har hittat en lösning? Någon mer info ni behöver?

Permalänk
Medlem

updaterat spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

updaterat spelet?

Han skriver att han laddat ner spelet, tar då för givet att han ej betalat osv för det så en uppdatering är nog ej lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Han skriver att han laddat ner spelet, tar då för givet att han ej betalat osv för det så en uppdatering är nog ej lösningen.

Eller så har han spelet på steam.

edit: Eller så har han reggat idag, har inte koll på reglerna och har piratat. Kollade inte regdatum.
The world may never know.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Avstängd

Hände för mig också ett tag sen, laddade ner en patch och så fixade sig allt.
Eftersom att spelet är så gammalt tror jag att Rockstar Games inte bryr sig om det längre.

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Medlem

Jag kanske formulerade mig fel. Jag har spelet på skiva, köpt och allt. Jag installerar en patch nu, återkommer om den inte funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirvana:

Jag kanske formulerade mig fel. Jag har spelet på skiva, köpt och allt. Jag installerar en patch nu, återkommer om den inte funkar.

Om du inte patchat det någonting är det stor sannolikhet att allting fixar sig med senaste patchen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.