Vilket mmo ska jag spela?

Permalänk

Vilket mmo ska jag spela?

Hej, jag har slutat med wow för 2 år sedan, och vill hitta ett nytt spel som inte är enformigt(orkar inte spela saker som bf3 när jag kommer hem). Jag har hittat några olika mmo som jag tycker ser bra ut

DDO, EVE, guild wars 2, ddo neverwinter, perfect world, the secret world,raiderZ, rift, och Tera

Dold text

. Ni som har testat några av spelen, vad tyckte ni? Om spelet e gratis eller kostar spelar ingen roll, bara det är bra kvalité.

Permalänk
Medlem

Incoming guild wars 2 fanboyz

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Inaktiv

Runescape?
..
eller kanske inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

GUILD WARS 2!! WOOOOOOOH bara 49 dagar kvar. Woooh.

Fast nja. Jag är inget GW2 fan, men eftersom resten av MMOsen är skit just nu. Så väntar jag på GW2 och testar det

Permalänk

Om du villa ha utmaning så helt klart EVE, ett väldigt bra spel om man tar sig tid att lära sig det!
Du kan få en 21 dagars trial om du vill från mig!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Första fanboy anlänt!

GW2 helt klart, testat nån beta och nå stresstests och är såld! Tycker det är betydligt mycket bättre än de flesta MMOs jag testat so far. Wow spelade jag visserligen i några år men tappade intresset då jag tyckte spelet blev sämre med varje expansion (förutom TBC) GW2 tycker jag känns nytt och fräscht på många sätt.

Orkar inte dra upp någon lista på vilka MMOs jag testat, den skulle bli rätt lång då jag nog testat dom flesta på marknaden, dom brukar likna varandra rätt mycket med några få undantag. Är nog bara WoW och GW2 som verkligen tilltalat mig, dom andra har man ledsnat ganska fort på.

Permalänk
Medlem

Gillar du klassiska WoW stilen på upplägg med Asien twist och stora bröst = Tera, Aion eller något av de andra liknande.
Gillar du RPG, Horror B-film och Brunce Campbell = The Secret World
Gillar du Exploration = Guild Wars 2
Gillar du papper och penna rollspel = DDO
Vill du spela WoW med nytt skal och voice acting = SWTOR

Just nu kör jag The Secret World och lore, story och cinematics i det kan lätt matcha de bästa inom RPG genren, sedan sitter jag och väntar på releasen av GW2.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera the secret world om du är ute efter något som inte är enformigt. Det bryter ganska rejält mot det traditionella mmorpg-upplägget. Om man också har en förkärlek till Stephen King, h.r giger och liknande skräck, kommer man spendera många timmar dreglandes åt loren i spelet.

Viss varning för inlärningströskeln när det kommer till karaktärsbyggandet. Dock går det ju alltid att kopiera någon annans builds och utrustningsval, om man inte gillar den typen av tankearbete.

Permalänk
Skrivet av Rednaxela5950:

Hej, jag har slutat med wow för 2 år sedan, och vill hitta ett nytt spel som inte är enformigt(orkar inte spela saker som bf3 när jag kommer hem). Jag har hittat några olika mmo som jag tycker ser bra ut

DDO, EVE, guild wars 2, ddo neverwinter, perfect world, the secret world,raiderZ, rift, och Tera

Dold text

. Ni som har testat några av spelen, vad tyckte ni? Om spelet e gratis eller kostar spelar ingen roll, bara det är bra kvalité.

Börja med wow igen!
Lira PvP Arena!

Permalänk

WoW kommer dö snart, och blizzard bygger ett helt nytt spel vet jag från en trovärdig källa. Jag tror jag kommer köra gw2 eller rift, kanske tera, och ska kolla om secret world e värt att skaffa. Är det någon som har siffror på ungefär hur många spelar nämnda spelen?

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på GW2 med då jag känner att inget lockar direkt just nu. The Secret World var kul dock men mest för att det är väldigt annorlunda miljöer än de vanliga fantasy i wow, tera etc

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Beroende på vad du vill göra så.. Eve är ju så stort och drivet av communityn.
Om du hellre vill ha ett klassiskt MMORPG så Rift bra, som WoW i princip med lite events!
Tera är ju en grindfest med quests och dylikt fast med mer action tonat stridsystem.

Och det jag väntar på.. Guild Wars 2 så klart. Vad ska man säga, känns som det är ett MMO som kommer att utvecklas konstant under en lång tid, bra stridssystem, underbart att spela ett MMO utan tradionella quests och raids. Det kommer att vara lite utmanande i jämförelse med WoW och rift etc.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja slå ett slag för LOTRO, "gratis" dessutom.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5 3600 - ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB (2x8GB) - Gigabyte Radeon RX 9060 XT 16GB Gaming OC - Corsair RM650x - Fractal Design Define C - Windows 10.
Server: SuperMicro X8DT3 - 2xIntel Xeon X5650 2.67Ghz - 64GB DDR3 ECC - Fractal Design Define XL - 4x4TB WD Red & 1x6TB WD Red - UnraidOS 7.1.4

Permalänk

jag har testat lotro, såg kul ut på youtube, men kontrollerna fick mig att sluta inom 30 minuter, jag hatade känslan, visste direkt att jag inte gillade spelet.

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 !

Permalänk

Jag ska skaffa the secret world, borde jag också skaffa gw2 för att få beta, eller ska jag vänta tills det har släppts? Jag kommer nog spela the secret world OCH gw2, inte rift, eftersom alla här gillar gw2.

Permalänk

Prövat Star Trek Online och DC Universe Online, tyckte Star Trek har en trevlig inledning men tröttnade på lv 15. DCUO om man är en serie nörd som jag kommer man uppskatta mycket av det röstskådespelarna levererar samt världen man härjar runt i.

Permalänk
Skrivet av Rednaxela5950:

jag har testat lotro, såg kul ut på youtube, men kontrollerna fick mig att sluta inom 30 minuter, jag hatade känslan, visste direkt att jag inte gillade spelet.

kommer du inte gilla DDO då de bygger på samma spelmotor så kontrollerna är i princip samma...

annars gillade jag DDO då jag ofta spelar Advanced d&d me ett gäng polare.
lite småcharmigt men kommer inte äns nära känslan av fotsvett, fislukt, papper, pennor och knattret av tärningar som rullar över bordet medans man njuter av en kall öl... men gör inga rpg datorspel.

så jag slår ett slag för att skaffa riktiga polare och spela Dungeons & Dragons rollspelet eller Drakar och demoner om ni hellre vill köra nått med regelböckerna på svenska. bägge är otroligt roligt om ni har fantasi nog att leva er in i det tillräckligt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

C9?

Open beta just nu, laddade själv ner det igår och tänkte testa idag.
http://c9.webzen.com/main/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Prövat Star Trek Online och DC Universe Online, tyckte Star Trek har en trevlig inledning men tröttnade på lv 15. DCUO om man är en serie nörd som jag kommer man uppskatta mycket av det röstskådespelarna levererar samt världen man härjar runt i.

STO har trevlig inledning som du säger, sen blir det enormt repetetivt. Endgame är extremt tråkigt med samma 3 simpla instanser. Den enda utmaningen i slutändan är idiotiska spelare. DCUO har betydligt bättre content och högre kvalité hela vägen igenom. Nåja, förutom att man slåss mot idioter i slutet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cakenyo:

C9?

Open beta just nu, laddade själv ner det igår och tänkte testa idag.
http://c9.webzen.com/main/

C9 va ingen höjdare, Action RPG fast med bra grafik, dock annorlunda spelstil kändes bara invecklat
Ungefär som Diablo möter WOW och Tekken

Permalänk
Medlem

grim fandango

Permalänk
Inaktiv

Som andra säger Gw2, väntar på det själv, sen så kanske LoL eller smite? (om dom ens är mmo)

Permalänk
Medlem

WoW MoP

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.