Gear + guld stulet, men hur?

Permalänk
Medlem

Gear + guld stulet, men hur?

Loggade in idag (har inte varit inne på över en månad). Min karaktär var då naken och pank. Kollade under social och där låg två spelare jag inte känner till under "recent players".

Jag har nu skaffat authenticator via telefonen, hade inte det innan. Men jag fattar inte hur man kommit åt mitt konto ändå.

Jag har en helt ren speldator, den är alltid helt uppdaterad och jag kör ett viruskydd som är uppdaterat etc. Skannar hela datorn då och då och den är alltid ren. Jag har denna burk till att spela och att redigera bilder. Inget annat. Surfa etc gör jag på en annan dator. Det finns inga warez eller liknande, alla programvaror (de få som är installerade) är köpta. Byggde burken i Februari så Windows är relativt nyinstallerat. Burken har aldrig stått direkt exponerad mot Internet. Datorn är enbart på när jag spelar, vilket var ca en månad sen. Så risken för keyloggers borde vara extremt låg.

Mitt mailkonto kör jag med tvåparts autenticering på sedan länge så jag är 99,9% säker att ingen tagit sig in den vägen och dessutom är ju inte lösenordet ändrat.

Jag har enbart spelat ihop med en annan person, en person som jag känner väl.

Jag har inte sålt eller köpt något på AH.

Hur kan det ha gått till?

Permalänk
Medlem

Svårt att veta. Men jag hade gjort följande.
Virussökning på båda datorerna, eller formatering för att vara hundra.
Sen olika lösenord till varje sak, och inga lätta heller. Specialtecken,siffror, stora/småbokstäver. (blandat ofc)

Mitt steam blev hackat en gång och jag hade ingen aning om hur eller.
För varken mailen eller något annat såg ut att ha blivet använda, bara steam accet.

Det var jag då jag beslöt mig för högre säkerhet. = Svåra lösenord, och olika. + att jag har 2 mailkonton. En för spel, och en som jag ger hit o dit.
Älskar när jag får scam mail från blizzard osv. Även fast det mailet inte är bundet till något wow konto. haha. Lite uppenbart

Permalänk
Medlem

Har du samma lösen på nån hemsida?
Många blir hackade för att dom har samma lösenord på någon hemsida som får sin databas dumpad via SQLi.

Permalänk
Medlem

Alltså:

1. Jag har olika lösen på allt. Samtliga lösen är svåra. Jag kör minst 8 tecken, med en blandning av bokstäver, siffror och specialtecken. Dessutom kör jag med googles authenticator för mailen, innan dess körde jag med SMS-auth för mailen (detta redan innan jag skaffade D3).

2. Jag har kört ett flertal olika skanningar på datorn med olika verktyg alla 100% rena.

3. Har inte gått på nån phising eller svarat på nåt mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Alltså:

1. Jag har olika lösen på allt. Samtliga lösen är svåra. Jag kör minst 8 tecken, med en blandning av bokstäver, siffror och specialtecken. Dessutom kör jag med googles authenticator för mailen, innan dess körde jag med SMS-auth för mailen (detta redan innan jag skaffade D3).

2. Jag har kört ett flertal olika skanningar på datorn med olika verktyg alla 100% rena.

3. Har inte gått på nån phising eller svarat på nåt mail.

Tyvärr så finns det crypters etc som inte antivirus inte hittar direkt utan det kan ta veckor innan dom får en definition för just den cryptern.

Tanka ner hijackthis och posta loggen här så kan jag ta en titt om du har några suspekta processer etc.
http://sourceforge.net/projects/hjt/

Citera gärna så jag hittar tillbaka

Permalänk

Tänk också på att folk tar lösenord och sen sitter på dom tills dom får beställningar på guldet, då tar dom det.

På så sätt kan dom inte torska massa guld om deras trade acc blir bannat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Tyvärr så finns det crypters etc som inte antivirus inte hittar direkt utan det kan ta veckor innan dom får en definition för just den cryptern.

Tanka ner hijackthis och posta loggen här så kan jag ta en titt om du har några suspekta processer etc.
http://sourceforge.net/projects/hjt/

Citera gärna så jag hittar tillbaka

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 15:51:47, on 2012-07-14
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Unable to get Internet Explorer version!
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\SysWOW64\HsMgr.exe
C:\Users\admin\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe
C:\Program Files\UNi Xonar Audio\Customapp\ASUSAUDIOCENTER.EXE
C:\Program Files (x86)\Personal\bin\Personal.exe
C:\Program Files (x86)\CodeMeter\Runtime\bin\CodeMeterCC.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe
C:\Program Files (x86)\OpenOffice.org 3\program\soffice.exe
C:\Program Files (x86)\OpenOffice.org 3\program\soffice.bin
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 10.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Users\admin\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: AVG Do Not Track - {31332EEF-CB9F-458F-AFEB-D30E9A66B6BA} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgdtiex.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgssie.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AMD AVT] Cmd.exe /c start "AMD Accelerated Video Transcoding device initialization" /min "C:\Program Files (x86)\AMD AVT\bin\kdbsync.exe" aml
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\admin\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "E:\spel\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify Web Helper] "C:\Users\admin\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
O4 - Startup: OpenOffice.org 3.3.lnk = C:\Program Files (x86)\OpenOffice.org 3\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: BankID säkerhetsprogram.lnk = C:\Program Files (x86)\Personal\bin\Personal.exe
O4 - Global Startup: CodeMeter Control Center.lnk = C:\Program Files (x86)\CodeMeter\Runtime\bin\CodeMeterCC.exe
O9 - Extra button: AVG Do Not Track - {68BCFFE1-A2DA-4B40-9068-87ECBFC19D16} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgdtiex.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/sw...
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgpp.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgwdsvc.exe
O23 - Service: CodeMeter Runtime Server (CodeMeter.exe) - WIBU-SYSTEMS AG - C:\Program Files (x86)\CodeMeter\Runtime\bin\CodeMeter.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 8059 bytes

Permalänk
Medlem

Fick svar på min ticket nu. Det har varit folk inne på kontot och spammat om guld i US sen den 5:e juni tydligen. Eftersom det har gått så lång tid så kan dom inte få tillbaks vare sig guld eller gear. Nu är det bara en enda lvl 37 så det är väl ingen större fara. Men man undrar ju hur effektiva Blizzard är om dom har koll på att det har spammats om guld i typ 5 veckor och dom inte har hört av sig en enda gång via min mail.

Permalänk
Medlem

Ser ett mönster med inaktiva användare. Verkar vara de som blir av med grejerna mest. Många med säkra system som blivit av med sitt ändå, så man undrar ju lite hur de lyckas...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Men om man har authenticator, hur kan de då hacka kontot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Men om man har authenticator, hur kan de då hacka kontot?

Det vet nog inte ens blizzard själva :p.
Tycker de flesta företag är urusla på att hålla sina kunders information säker.
Kolla bara Xbox live och PSN network + steam osv osv.

Jag skulle iaf skämmas som stort företag om flera miljoner av mina kunder fick sina uppgifter stulna.
Men det är knappt så att de ber om ursäkt för det.

Permalänk
Medlem

Skulle faktiskt vara intressant att få reda på om ifall någon faktiskt någonsin blivit "hackad" med en aktiv authenticator. Såvitt jag sett har det bara varit attentionwhores som trollat om det.

"Hackad" säger jag för det finns ingen som hackar konton i Diablo. Det kallas keylogging som görs av scriptkiddies. Hackers är någonting helt annat och de spenderar nog tiden på mer lönande företag/websidor.

Permalänk
Medlem

Nu kör jag med authenticator inställd så att den frågar vid samtliga login. Tror inte det kommer hända något mer nu.

Men jag är fortfarande väldigt undrande över hur någon fick tag i mitt konto från första början. Ingen har rört kontona för Steam, Origin, Spotify eller Paypal som använts under samma period på samma burk, tycker dom borde gjort det om det var en keylogger. Känns också skumt att jag haft mitt battlenetkonto i flera år för både WOW och SC2 och det har inte hänt något. Sen typ tre veckor efter install av D3 så snor nån mitt konto. Ifall jag nu har så dålig säkerhet, varför tog ingen mitt WOW-konto där det i flera år funnits ett gäng höglevels med massor av guld?

Jag hittar heller inget i felaktigt i logfilen jag postade, men det kanske finns nån mer erfaren som som hittar någon keylogger eller trojan eller så?

stavfel
Permalänk
Medlem

Har du någon gång vart inne på officiella Diablo 3 forumet? Blev hackad efter jag postade dära..

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Medlem

Varit inne, men inte postat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Nu kör jag med authenticator inställd så att den frågar vid samtliga login. Tror inte det kommer hända något mer nu.

Men jag är fortfarande väldigt undrande över hur någon fick tag i mitt konto från första början. Ingen har rört kontona för Steam, Origin, Spotify eller Paypal som använts under samma period på samma burk, tycker dom borde gjort det om det var en keylogger. Känns också skumt att jag haft mitt battlenetkonto i flera år för både WOW och SC2 och det har inte hänt något. Sen typ tre veckor efter install av D3 så snor nån mitt konto. Ifall jag nu har så dålig säkerhet, varför tog ingen mitt WOW-konto där det i flera år funnits ett gäng höglevels med massor av guld?

Jag hittar heller inget i felaktigt i logfilen jag postade, men det kanske finns nån mer erfaren som som hittar någon keylogger eller trojan eller så?

Vad jag kan se så har du inga skumma processer.
Så det mest troliga är att ditt pass läckt från någon sida som har blivit dumpad.

Permalänk
Skrivet av stimy09:

Nu kör jag med authenticator inställd så att den frågar vid samtliga login. Tror inte det kommer hända något mer nu.

Men jag är fortfarande väldigt undrande över hur någon fick tag i mitt konto från första början. Ingen har rört kontona för Steam, Origin, Spotify eller Paypal som använts under samma period på samma burk, tycker dom borde gjort det om det var en keylogger. Känns också skumt att jag haft mitt battlenetkonto i flera år för både WOW och SC2 och det har inte hänt något. Sen typ tre veckor efter install av D3 så snor nån mitt konto. Ifall jag nu har så dålig säkerhet, varför tog ingen mitt WOW-konto där det i flera år funnits ett gäng höglevels med massor av guld?

Jag hittar heller inget i felaktigt i logfilen jag postade, men det kanske finns nån mer erfaren som som hittar någon keylogger eller trojan eller så?

Som sagt, det är mycket möjligt att du blivit hackad för lääääänge sen. Det var ju en stor våg av folk som fick sina diablo saker snodda första veckorna. Det mesta av det var nog folk de hackat tidigare och sen tömde på diablo guld när de var värt som mest.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sistergodiva:

Som sagt, det är mycket möjligt att du blivit hackad för lääääänge sen. Det var ju en stor våg av folk som fick sina diablo saker snodda första veckorna. Det mesta av det var nog folk de hackat tidigare och sen tömde på diablo guld när de var värt som mest.

Det här stämmer bra. Det finns folk som har suttit och tillskansat sig inloggningsuppgifter till mängder av Battle.net-konton under lång tid i väntan på att kunna länsa dessa i Diablo III och tjäna pengar på det då det ger större profit än WoW-konton.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Vet ju att i början av Diablo 3 så kunde man bli hackad genom att bara joina public games, dom tog någon info så fort man joinade och whips dagen efter (t.ex) så var gearet, guldet borta. Ingen aning om detta är fixat eller ej.

Tyckte mig inte hitta att någon skrivit det so far men värt att nämna.

Men om dom nu spammat på US så har du ett US konto ? får går väl inte att logga in med sitt EU konto på US b.net ?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Skrivet av Heineken89:

Vet ju att i början av Diablo 3 så kunde man bli hackad genom att bara joina public games, dom tog någon info så fort man joinade och whips dagen efter (t.ex) så var gearet, guldet borta. Ingen aning om detta är fixat eller ej.

Tyckte mig inte hitta att någon skrivit det so far men värt att nämna.

Men om dom nu spammat på US så har du ett US konto ? får går väl inte att logga in med sitt EU konto på US b.net ?

Har du någon källa på det? Låter jävligt BS.

Man kan byta server i options om man vill köra US.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heineken89:

Vet ju att i början av Diablo 3 så kunde man bli hackad genom att bara joina public games, dom tog någon info så fort man joinade och whips dagen efter (t.ex) så var gearet, guldet borta. Ingen aning om detta är fixat eller ej.

Tyckte mig inte hitta att någon skrivit det so far men värt att nämna.

Men om dom nu spammat på US så har du ett US konto ? får går väl inte att logga in med sitt EU konto på US b.net ?

Det gick massa rykten om det, men jag tror inte ett dugg på det. Bara idioter som ville skrämma upp andra. Låter helt otroligt ologiskt att det ens skulle fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sistergodiva:

Som sagt, det är mycket möjligt att du blivit hackad för lääääänge sen. Det var ju en stor våg av folk som fick sina diablo saker snodda första veckorna. Det mesta av det var nog folk de hackat tidigare och sen tömde på diablo guld när de var värt som mest.

Ja, det är väl typ det jag kommit fram till också. Helt omöjligt att det är i närtid. Måste ha varit låååång tid sedan mitt bnet-konto blev ägt och sen har dom väntat på något bra. En uppsida i det hela är att det finns en massa uppspelade chars på US-sidan. Så jag får väl strippa dom och sälja på AH helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heineken89:

Men om dom nu spammat på US så har du ett US konto ? får går väl inte att logga in med sitt EU konto på US b.net ?

Man kan ändra i inställningarna så att man kör på "The Americas", vilket jag antar är vad de menar med US.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Heineken89:

Vet ju att i början av Diablo 3 så kunde man bli hackad genom att bara joina public games, dom tog någon info så fort man joinade och whips dagen efter (t.ex) så var gearet, guldet borta. Ingen aning om detta är fixat eller ej.

Tyckte mig inte hitta att någon skrivit det so far men värt att nämna.

Men om dom nu spammat på US så har du ett US konto ? får går väl inte att logga in med sitt EU konto på US b.net ?

Tack för den.. det korkade ryktet trodde man hade dött.. tack för att du återupplivar det.

Skrivet av Heineken89:

Men om dom nu spammat på US så har du ett US konto ? får går väl inte att logga in med sitt EU konto på US b.net ?

Shows what you know.