Permalänk
Medlem

Någon som vet när nästa patch kommer så man kan börja spela igen? dog nästan av att en random zombie hade aggrat på mig från ca 200 meters avstånd innan...

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Vilket är det lättaste sättet att backa tillbaka till 1.7.1.5 om man kört uppdatering via Six Installer?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av zn1tch:

Någon som vet när nästa patch kommer så man kan börja spela igen? dog nästan av att en random zombie hade aggrat på mig från ca 200 meters avstånd innan...

Inte nu iaf.
Jag har inte märkt dessa problemen. Skjuter du vilt med AKM i typ Cherno så kommer de ifrån alla håll

Permalänk
Skrivet av gn1p:

Inte nu iaf.
Jag har inte märkt dessa problemen. Skjuter du vilt med AKM i typ Cherno så kommer de ifrån alla håll

man skjuter inte vilt, man yxar dem..

Tycker förövrigt att 1.7.2 är bra, visserligen så händer det att zombiez fekkar ur totalt från sjuka avstånd, men de är destå dummare på natten, då visual mätaren går under 10, sedan så är visual låg i byggnader också, så blir man aggad så är det bara att ta sig mot en byggnad med 2 ingångar, och sedan crawla där tills de tappar bort dig, jag kan nu ipincip spela rambo i byar sålänge jag vet att det finns ett skjul att chilla i senare

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Haha fyfan vilken upplevelse jag hade igår. Var vid kullen brevid kärnkraftverket vid elektro, jag hade typ hört nån skjuta med ett highpower weapon. Jag sökte efter han men hittade inget. Så jag loggade ut i en timme, och sen när jag loggade in igen så var jag bara typ 10meter ifrån 5personer som stog vid en campfire mitt i skogen(det var alltså helt mörkt ute). Vart så jävla nervös, såg att dom hade maffiga vapen och allt. Jag funderarde på att ta alla 5 med min akm, det hade varit så jävla sjukt om jag hade lyckats. Försökte smyga mig närmare, och nån hörde mig tydligen så alla fem började lysa med en ficklampa medans jag gömde mig bakom ett träd typ 5meter ifrån dom. Om jag hade haft en granat så hade jag kastat den mitt i deras campfire, fyfan vad episkt det skulle vart.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Alla som vill lira den äldre versionen, dvs 1.7.1.5 så har jag en mirror (kommer inte skriva den public då den ligger på min webserver)
Sen så kör min server 1.7.1.5 så alla som letar efter dessa servrarna är det bara och komma in! Finns många, ursäkta mitt språk JÄVLAR admins på servrar som inte klarar av och byta namnet på deras servrar så det fortfarande står 1.7.1.5 fast det är 1.7.2 (förlorade min camo pga det, tur att man har 2 chars annars hade min L85a också åkt bort)

Edit: bra att jag ens skrev servernamnet, doh natt-trött.
"DE 171" kan ni söka på, CH off, 3D off max ping 80, inga laggare och det kör standard veteran i övrig difficulty.

Permalänk

Här har vi då 1.7.2.2 för de som vill läsa sig till det, det snurrar dock runt på nätet ang. en bugg som skapar effekten fade to black direkt på icke uppdaterade servrar, vilket jag inte stött på, men kan vara något att tänka på nu när knappt 5% av servrarna listade kör senaste uppdateringen.
Changelog:
* [FIXED] Ghillie and skin removal on login ( https://dev-heaven.net/issues/36666 )
* [FIXED] Arma X stuck on loading screen ( https://dev-heaven.net/issues/36647 )
* [FIXED] AKS_74_kobra classname incorrectly named ( https://dev-heaven.net/issues/36680 )
* [NEW] Server side performance tweaks and improvments
* [FIXED] Infected detect players from too far away (reduced by about 20%)
* [FIXED] Disconnect updates not being correctly applied (caused inventory issues)
* [FIXED] Bear traps not appearing for spawn (low spawn)

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Xaio:

Alla som vill lira den äldre versionen, dvs 1.7.1.5 så har jag en mirror (kommer inte skriva den public då den ligger på min webserver)
Sen så kör min server 1.7.1.5 så alla som letar efter dessa servrarna är det bara och komma in! Finns många, ursäkta mitt språk JÄVLAR admins på servrar som inte klarar av och byta namnet på deras servrar så det fortfarande står 1.7.1.5 fast det är 1.7.2 (förlorade min camo pga det, tur att man har 2 chars annars hade min L85a också åkt bort)

Edit: bra att jag ens skrev servernamnet, doh natt-trött.
"DE 171" kan ni söka på, CH off, 3D off max ping 80, inga laggare och det kör standard veteran i övrig difficulty.

skulle du kunna var så söt och uppdatera till 1.7.2.2? (om det nu är på tapeten) alla jävla servrar är fulla, och jag vill gärna lira det nu när det rätat till 1.7.2 patchen en del
tar tillbaks det, se nedanstående

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som har nån aning om vad som kan vara fel när spelet startar men skärmen är svart(20sec)och ibland dyker den upp bild i ca 2 sec. chatten och och ikonerna på höger sida(Örat,ögat m.m) ser jag hela tiden

Fungerade fint igår men idag uppdaterades tydligen spelet och problemet började

EDIT: såg att det skrevs om Fade to black buggen ett par inlägg före mig.. precis det jag råkat ut för

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk

..Och där släpptes 1.7.2.3, kommer ju fan inte bli något spelande idag, ingen hinner uppdatera på serversidan

Kan tilläggas att 1.7.2.2 inte skulle komma ut från första början, 1.7.2.3 har ingen dokumenterad changelog, och det verkar som att 1.7.2 fortfarande är den officiella patchen, de senare var för internt bruk endast.
källa: http://www.reddit.com/r/dayz/comments/wigoc/psa_do_not_i_reap...
http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/31523-problems-with...

angående fade_to_black:

Visa signatur

Permalänk

Någon som skulle kunna ge mig en lösning på mitt problem?

Direkt när jag har kommit in på en server så är det kolsvart, jag ser dock törst-blod ikonerna etc på högra sidan utan problem, och ibland, var 10:onde sekund skiftar det till som vanligt, lite sakta, i cirka 3 sekunder, sedan blir det svart igen.

Grymt svårt att förklara, men det hände nu efter dagens patch.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Skrivet av DanneBern:

Någon som skulle kunna ge mig en lösning på mitt problem?

Direkt när jag har kommit in på en server så är det kolsvart, jag ser dock törst-blod ikonerna etc på högra sidan utan problem, och ibland, var 10:onde sekund skiftar det till som vanligt, lite sakta, i cirka 3 sekunder, sedan blir det svart igen.

Grymt svårt att förklara, men det hände nu efter dagens patch.

läs ovanstående hoppa tillbaka till 1.7.2 så är du på säkrare mark.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

..Och där släpptes 1.7.2.3, kommer ju fan inte bli något spelande idag, ingen hinner uppdatera på serversidan

Kan tilläggas att 1.7.2.2 inte skulle komma ut från första början, 1.7.2.3 har ingen dokumenterad changelog, och det verkar som att 1.7.2 fortfarande är den officiella patchen, de senare var för internt bruk endast.
källa: http://www.reddit.com/r/dayz/comments/wigoc/psa_do_not_i_reap...
http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/31523-problems-with...

1.7.2.2 skulle aldrig kommit ut från början, 1.7.2.3 är den officiella 1.7.2.2
Jag tror inte jag kan uppgradera min server ännu tyvärr, kan kolla men tvivlar på det.

Permalänk
Skrivet av Xaio:

1.7.2.2 skulle aldrig kommit ut från början, 1.7.2.3 är den officiella 1.7.2.2
Jag tror inte jag kan uppgradera min server ännu tyvärr, kan kolla men tvivlar på det.

Men vad gör då 1.7.2.3? Känns ganska ostabilt när knappt 10 servrar kör den nu..
edit: så 1.7.2.2 är 1.7.2.3 och vise versa? bra move dära Rocket..

och ja 1.7.2.3 är den officiella, tack för rättelsen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zn1tch:

Skrivet av Forbidden:

Vilket är det lättaste sättet att backa tillbaka till 1.7.1.5 om man kört uppdatering via Six Installer?

Skrivet av gn1p:

Inte nu iaf.

Ehm...

1.7.2.2 är en korrupt update. 1.7.2.3 är ute nu.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Men vad gör då 1.7.2.3? Känns ganska ostabilt när knappt 10 servrar kör den nu..
edit: så 1.7.2.2 är 1.7.2.3 och vise versa? bra move dära Rocket..

och ja 1.7.2.3 är den officiella, tack för rättelsen

Jag kör fortfarande 1.7.1.5 av en anledning, vill veta om det hänger med några game-breaking buggar i updateringarna, sen att hitta servrar och allt strul i början är inte kul. Bättre och avvakta iaf en dag tills man ger sig in i det. Detta lärde jag mig av 1.7.2, nu är det iaf fixar som att camo fungerar vilket är bra, bara vänta på L85an ska fixas med då!

Permalänk

Någon som kommit in på en server ännu, eller blir det till att tvinga sig ner till 1.7.2 igen? vill inte :$

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste lite om att folk fått sin char återställd när de loggade in på 1.7.2.3 servers. Kan vara värt att ta det lite lungt och hålla koll på http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/31571-hotfix-build-...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

läs ovanstående hoppa tillbaka till 1.7.2 så är du på säkrare mark.

Jo, jag har testat men problemet kvarstår. :/ Men tack för svar!

Edit: Nu funkar det igen med den nya updaten.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Läste lite om att folk fått sin char återställd när de loggade in på 1.7.2.3 servers. Kan vara värt att ta det lite lungt och hålla koll på http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/31571-hotfix-build-...

1.7.2.3 är fortfarande lite lynnig. Trots den utlovade fixen med ghilliesuits så rök min idag när jag spawnade. Det stämmer nog att man aldrig ska fästa sig alltförmycket med sina gears i Dayz. Tur att det finns tält med ombyte när detta händer. Nu ser man ut som sophögen i Fragglarna igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Jag kör fortfarande 1.7.1.5 av en anledning, vill veta om det hänger med några game-breaking buggar i updateringarna, sen att hitta servrar och allt strul i början är inte kul. Bättre och avvakta iaf en dag tills man ger sig in i det. Detta lärde jag mig av 1.7.2, nu är det iaf fixar som att camo fungerar vilket är bra, bara vänta på L85an ska fixas med då!

Dom har ju tagit bort L85

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

1.7.2.3 är fortfarande lite lynnig. Trots den utlovade fixen med ghilliesuits så rök min idag när jag spawnade. Det stämmer nog att man aldrig ska fästa sig alltförmycket med sina gears i Dayz. Tur att det finns tält med ombyte när detta händer. Nu ser man ut som sophögen i Fragglarna igen.

Enligt patch notesen så fixar de väll inte buggen, men tar automatiskt bort ghille suite om man har den på sig, för att undvika att ens utrustning försvinner?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Någon som vet om dem fixat så man kan använda ''camo'' kläderna i 1.7.2.3? För blev av med alla mina grejor i igår elr var det i förgår när jag drog på mig några camo kläder och körde då 1.7.2
Dum som jag var så tänkte jag.. ähh vafan det är säkert bara ghille suit det gäller. Riktig fail där alså.. Var inte särskillt lycklig efteråt.

Det som hände förutom förlorade grejorna var det typiska jag läst om ghillie suit. Dvs simma igenom golvet/marken och ett helvete att komma upp. Bra med stegar ibland alså.

(Fick dock behålla min proppfulla alicepack och som tur var så hade jag en AKM i den som jag sparat till en polare + allt i toolbelt var kvar)

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med mina tält och 1.7.2.3.
När jag tagit något ur tälten och loggat ut för att sedan logga in igen så är grejerna borta.

I går förlorade jag 3nvg, As50, 2 ghilliesuits och massor av mat,dryck och mediciner. Två tält tömdes dessutom helt av servern. Det var ingen tjuv för jag var där undertiden det hände.

Är detta specifikt för denna version eller har dessa buggar varit aktuella hela tiden?

Jag får nog omvärdera detta samlande då det slutar ofta med minus på kontot.
Man är bra liten när man sitter där med fetaste prylarna när vatten och mat försvinner helt genom en bugg. Jag fick ta mig i desperation från deerstand till deerstand utan att hitta något. Tillslut kröp jag in i snabbköpet i Stary Sabor med blinkande mätare och med livet hängandes på en skör tråd.

Psssst, en cola ......it's the real thing.....det var nära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Dom har ju tagit bort L85

Finns massor av uttalanden att inget är borttaget utan bara försvunnit pga buggar. Ska väl iofs fungera med 1.7.2.3.
Tror jag och polaren har 3 L85or nu, 4–5 AS50, och en massa annat, tappat räkningen på våra NVG.

Du kanske förstår att vi helst vill ha all vår gear fungerandes tills vi utökar gruppen och kör squad runs.