Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Jag tror (om man läser den här tråden) att majoriteten här skulle bli "alldeles till sig" om de fick fitta.
Så för att svara dig, ja, fitta!

Tack för mig!

Tja, det är inte en materiell present precis. Och går du rakt fram till en tjejer och kör den stilen får du dåligt rykte. Du verkar väldigt lättpåverkad av dina könshormoner

Tråden om att hitta tjejer You're doing it wrong!

Skrivet av Dahle86:

Ny (hem) bakade bullar med mjölk. Kräver förstås att du gör dem som mamma

haha alright

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Tjena

Tänkte bara fråga er här, träffade en lite "för trevlig" kassörska förut, är det någon mer än mig fått för mig att "ragga" på en kassörska?
Har ni tips på hur, eller ska man bara lägga ned den tanken?

Fråga om du kan få hennes nummer på kvittot (när hon säger "var det bra så" ). Den fungerar alltid sägs det

Men vågar du så är det inte "värre" än att börja småprata lite så får du se vad som sker(om det inte är kö bakom)
Och du är inte ensam om att tycka så

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fråga om du kan få hennes nummer på kvittot (när hon säger "var det bra så" ). Den fungerar alltid sägs det

Men vågar du så är det inte "värre" än att börja småprata lite så får du se vad som sker(om det inte är kö bakom)
Och du är inte ensam om att tycka så

Hehe, bästa tipset "var det bra så?" och man bara "kan man få ditt nummer så är jag nöjd"

Men hur som haver, så låter det som man ska göra sådana "stötar" när det är väldigt lite folk, perfekt när man har sommarlov
Såg förresten en gammal klass kompis på coop förut i kassan, blir bara finare för varje år som går:P (låter lite desperat, och trött?)

Tack för tipsen, matbutiken nästa!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Varför ska det dyka upp brudar som är intresserade av en när man själv inte vill ha något seriöst. En tjej på jobbet har blivit riktigt intresserad av mig, men jag vill fan inte just nu, men när man själv känner att man vill ha någon är alla tjejer puts väck :/

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

de la då dom dyker upp?. var så för mig... av någon anledning kom det 3 på en gång. när jag som absolut minst var intresserad och hade gett upp på att kolla efter tjejer. sen när man väl ändrat sig då var dom borta

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Jo, men hur går det ihop Det blir ju ingenting alls då!

Ska passa på att ställa en random fråga till alla. Det klassiska "ge blommor till tjejen" fungerar bra, även på mig (blir alldeles till mig om jag får blommor). Men finns det något jämförbart för killar? Majoriteten av Swec verkar ju vara män så det vore intressant att se vad ni säger. Ursäkta om jag vände upp och ner på tråden

Jo det blir de ju??

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Ny (hem) bakade bullar med mjölk. Kräver förstås att du gör dem som mamma

Tack för den nu vill jag ha bullar!

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Jo, men hur går det ihop Det blir ju ingenting alls då!

Ska passa på att ställa en random fråga till alla. Det klassiska "ge blommor till tjejen" fungerar bra, även på mig (blir alldeles till mig om jag får blommor). Men finns det något jämförbart för killar? Majoriteten av Swec verkar ju vara män så det vore intressant att se vad ni säger. Ursäkta om jag vände upp och ner på tråden

En riktigt god hemlagad 3rätters, annars går det lika bra med restaurang. Fast det kanske bara är jag som älskar god mat....

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Är riktigt glad nu! Träffade en tjej för två dagar sedan på stranden. Var där med mina kompisar som kände några av hennes kompisar. Vi pratade en hel del, och connectade riktigt bra. Gick till samma ställe dagen efter och hon var där då med. Vi pratade ännu mer och hade riktigt trevligt. Framåt kvällen när hon skulle gå så sa jag "Du, jag är här några veckor innan jag åker tillbaka till Göteborg, det är sommar, jag vill ha kul, du verkar kul, ge mig ditt nummer."

Och tamefan så funkade det.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Är riktigt glad nu! Träffade en tjej för två dagar sedan på stranden. Var där med mina kompisar som kände några av hennes kompisar. Vi pratade en hel del, och connectade riktigt bra. Gick till samma ställe dagen efter och hon var där då med. Vi pratade ännu mer och hade riktigt trevligt. Framåt kvällen när hon skulle gå så sa jag "Du, jag är här några veckor innan jag åker tillbaka till Göteborg, det är sommar, jag vill ha kul, du verkar kul, ge mig ditt nummer."

Och tamefan så funkade det.

Fan vad härligt, får testa nått liknade på stranden också
Dock har jag en specifik som jag ska försöka stöta på nu

Snyggt jobbat, och glad midsommar

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Jo, men hur går det ihop Det blir ju ingenting alls då!

Ska passa på att ställa en random fråga till alla. Det klassiska "ge blommor till tjejen" fungerar bra, även på mig (blir alldeles till mig om jag får blommor). Men finns det något jämförbart för killar? Majoriteten av Swec verkar ju vara män så det vore intressant att se vad ni säger. Ursäkta om jag vände upp och ner på tråden

Beror på vad personen i fråga är intresserad allt funkar inte gäller samma sak för er flickor. Kram något litet som sagt varierar från person till person.
För mig är det oftast tanken som gäller så du kan ge mig en suprise kram, raspberry pi eller arduino etc.

Fast blommor skulle jag alldrig säga nej till, är som ferdinand till dom.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Tja, det är inte en materiell present precis. Och går du rakt fram till en tjejer och kör den stilen får du dåligt rykte. Du verkar väldigt lättpåverkad av dina könshormoner

Tråden om att hitta tjejer You're doing it wrong!
haha alright

Det jag menade med min kommentar är ett många i den här tråden sätter upp tjejer på en jävla piedestal.
Och nej, jag skulle inte gå fram till en tjej och be att få fitta, det får jag utan att behöva säga det rätt ut.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Det jag menade med min kommentar är ett många i den här tråden sätter upp tjejer på en jävla piedestal.
Och nej, jag skulle inte gå fram till en tjej och be att få fitta, det får jag utan att behöva säga det rätt ut.

Det var ju bra att höra, då behöver du inte denna tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Det jag menade med min kommentar är ett många i den här tråden sätter upp tjejer på en jävla piedestal.
Och nej, jag skulle inte gå fram till en tjej och be att få fitta, det får jag utan att behöva säga det rätt ut.

Håller med, så fort jag börjar känna mig som en jävla statyett eller jakttrofé som folk jagar orkar jag inte mer. Det är när jag ser dom prioritera mig över andra för att jag är jag som intresset vaknar.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Jo, men hur går det ihop Det blir ju ingenting alls då!

Ska passa på att ställa en random fråga till alla. Det klassiska "ge blommor till tjejen" fungerar bra, även på mig (blir alldeles till mig om jag får blommor). Men finns det något jämförbart för killar? Majoriteten av Swec verkar ju vara män så det vore intressant att se vad ni säger. Ursäkta om jag vände upp och ner på tråden

Jag tror alla uppskattar att bli bjuden ut på något (killar och tjejer). Att pröva något nytt/göra något roligt bekant utan att betala för sig är alltid soft.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

lite bekännelsedags. jag tycker det är jävligt svårt att ragga, blir typ alltid dissad. personifieringen av sitting bear som aldrig blir bättre. samtidigt låtsas jag inte om motsatsen. kul för er som får lite action

gOoD fOr YoU

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

lite bekännelsedags. jag tycker det är jävligt svårt att ragga, blir typ alltid dissad. personifieringen av sitting bear som aldrig blir bättre. samtidigt låtsas jag inte om motsatsen. kul för er som får lite action

gOoD fOr YoU

Jag sätter mig brevid dig, för jag är i samma possition som dig.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

lite bekännelsedags. jag tycker det är jävligt svårt att ragga, blir typ alltid dissad. personifieringen av sitting bear som aldrig blir bättre. samtidigt låtsas jag inte om motsatsen. kul för er som får lite action

gOoD fOr YoU

Det beror på vad man ser som att ragga.
Hur är du som person vanligtvis bland dina kompisar eller familj?

Jag själv har alltid varit en jävla clown, dvs hållt på med humor.
På det sättet så raggar jag inte på tjejer, jag är snarare lite kaxig med glimten i ögat, driver lite med dom på ett skämtsamt sätt och tar plats i rummet.

Det här med att ge komplimanger, bjuda på drinkar etc har aldrig varit något för mig.

Det gäller att hitta sin grej bara, kör på och våga få ett nej.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Det beror på vad man ser som att ragga.
Hur är du som person vanligtvis bland dina kompisar eller familj?

Jag själv har alltid varit en jävla clown, dvs hållt på med humor.
På det sättet så raggar jag inte på tjejer, jag är snarare lite kaxig med glimten i ögat, driver lite med dom på ett skämtsamt sätt och tar plats i rummet.

Det här med att ge komplimanger, bjuda på drinkar etc har aldrig varit något för mig.

Det gäller att hitta sin grej bara, kör på och våga få ett nej.

bra tips men inget jag inte hört förut, låtsas att man ska vara så jävla alfa även om man inte är det. det funkar inte för mig, antingen är tjejen tuffare och då är det dödfött oavsett hur cool man är eller så är hon tillbakadragen och för feg och då får man ingenting ändå om man inte lyckas grabba henne första gången. och det gör man inte för man har alltid den tuffare tjejen i reptilhjärnan och missar därför alla andra, så då får man gå hem till girlfriend.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

girlfriend.jpg

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Tja igen,

Samma brud som senast. Efter att inte ha haft kontakt i någon månad började hon skriva till mig på fb. För snart två veckor sedan smsa hon och sedan dess har vi haft daglig kontakt där vi skickar ganska långa sms. Har väl hunnit bli några hundra. Denna gång har det nu blivit så att det är hon som tagit initiativ till att träffas och ta den där promenaden vi förut prata om, så vi ska ses ikväll.
Vad jag inte förstår är vad hon vill mig när hon fortfarande är på g med samma kille. Är hon osäker på nuvarande killen eftersom dom fortfarande inte är officiellt tillsammans eller vill hon bara vara min vän?
Hon borde ju kunna läsa läget och sluta plåga mig eftersom jag inser hur bra vi båda passar. En kompis sa att hon antagligen är osäker.. det är snarare jag som är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabayt:

Tja igen,

Samma brud som senast. Efter att inte ha haft kontakt i någon månad började hon skriva till mig på fb. För snart två veckor sedan smsa hon och sedan dess har vi haft daglig kontakt där vi skickar ganska långa sms. Har väl hunnit bli några hundra. Denna gång har det nu blivit så att det är hon som tagit initiativ till att träffas och ta den där promenaden vi förut prata om, så vi ska ses ikväll.
Vad jag inte förstår är vad hon vill mig när hon fortfarande är på g med samma kille. Är hon osäker på nuvarande killen eftersom dom fortfarande inte är officiellt tillsammans eller vill hon bara vara min vän?
Hon borde ju kunna läsa läget och sluta plåga mig eftersom jag inser hur bra vi båda passar. En kompis sa att hon antagligen är osäker.. det är snarare jag som är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Hon leker troligen bara med dina känslor. Hon har en position där hon kan manipulera dig, detta använder hon sedan mot dig eller mot hennes nuvarande pojkvän för att få uppmärksamheten men även i ren utpressning för att få som hon vill. Hon styr er som marionettdockor. Tjejer som leker med ens psyke ska man inte umgås med, slutar aldrig bra.

Bryt kontakten och träffa någon annan. Låter jävligt bitter men jag känner igen detta beteende så väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Hon leker troligen bara med dina känslor. Hon har en position där hon kan manipulera dig, detta använder hon sedan mot dig eller mot hennes nuvarande pojkvän för att få uppmärksamheten men även i ren utpressning för att få som hon vill. Hon styr er som marionettdockor. Tjejer som leker med ens psyke ska man inte umgås med, slutar aldrig bra.

Bryt kontakten och träffa någon annan. Låter jävligt bitter men jag känner igen detta beteende så väl.

Det kan vara möjligt. Jag vet inte om hon fortfarande är på g med killen eller om han är bortrest eftersom hon bara träffar vänner eller är ensam.

För övrigt kändes promenaden helt okej, vi skrattade och hade kul.

Jag är mestadels nyfiken på hur hon tänker eftersom jag inte längre vill ha något seriöst i allmänhet. Här kan hon inte leka med känslor längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill bara ge en uppdatering. Vi kysstes ikväll!!

Efter snart 1000 sms och två promenader så träffades vi ikväll i innerstan med vardera kompisgäng på krogen. Det visade sig för snart två veckor sedan via sms att hon varit singel ett tag.

Nu får jag se vart detta leder, men det känns bra.. än så länge!

Tack allihopa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabayt:

Vill bara ge en uppdatering. Vi kysstes ikväll!!

Efter snart 1000 sms och två promenader så träffades vi ikväll i innerstan med vardera kompisgäng på krogen. Det visade sig för snart två veckor sedan via sms att hon varit singel ett tag.

Nu får jag se vart detta leder, men det känns bra.. än så länge!

Tack allihopa!

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis till kyssen och jag hoppas det kommer gå bra för dig/er

Permalänk
Medlem

Någon som har provat detta?
https://www.flashback.org/t1603668

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gigabayt:

Vill bara ge en uppdatering. Vi kysstes ikväll!!

Efter snart 1000 sms och två promenader så träffades vi ikväll i innerstan med vardera kompisgäng på krogen. Det visade sig för snart två veckor sedan via sms att hon varit singel ett tag.

Nu får jag se vart detta leder, men det känns bra.. än så länge!

Tack allihopa!

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis till er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabayt:

Vill bara ge en uppdatering. Vi kysstes ikväll!!

Efter snart 1000 sms och två promenader så träffades vi ikväll i innerstan med vardera kompisgäng på krogen. Det visade sig för snart två veckor sedan via sms att hon varit singel ett tag.

Nu får jag se vart detta leder, men det känns bra.. än så länge!

Tack allihopa!

Skickades från m.sweclockers.com

Snyggt jobbat pöjk!
Lycka till!

Själv går det faktiskt frammåt för mig, men kanske bara jag som tolkar allt fel med denna brud (har ju hänt innan)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jag tänkte testa detta och se vad som händer. Det finns nämligen en söt jänta som kommer med posten. Har pratat lite med henne för någon vecka sedan då hon kom med o-ringar till mitt tangentbord. Eftersom jag inte känner henne så bestämde jag mig för att skriva ett brev som jag tänkte ge henne imorgon. Det är ju inte säkert att det blir något men man vet ju aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jag har inte provat just detta, men har en liknande historia.

Jag kör lastbil om dagarna, och på den rundan jag kör så kör man runt till sågott som samma företag varje dag.
Och för ca 1.5 år sen så började det jobba en riktigt fin och framförallt väldigt trevlig tjej på ett av företagen, och jag hade verkligen sån tur att hon jobbade på godsmottagningen på företaget.
Efter runt en månad, med lossning sågott som varje dag på företaget, så tänkte jag: "Äh, är värt ett försök, kan ju inte gå mer än åt helvete!"

Så jag körde en liten "fuling" eller vad man ska säga, så jag skrev mitt nummer på en av fraktsedlarna och med en liten notis som var såhär: "Du är riktigt söt, vet du det? Lust att träffas någon gång?" Signerades med regnumret på lastbilen, och mina initialer.

Dagarna därpå skulle jag hämta dom signerade fraktsedlarna, och till min förvåning så hade hon faktiskt svarat! :).
Var tyvärr inte det svaret jag hoppats på, eftersom hon var i en relation.
Men kändes ändå på något sätt skönt att få reda på det. Ska dock nämnas att man är riktigt bra kompis med henne efter detta.
Får sågott som alltid förtur vid lossning/lastning, så var ju inte helt åt skogen iaf

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR