Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad ni har för grymma vapen eller hur mkt guld ni har spenderat, men även om jag bara kollar på 600+ LoH och en socket (vilket iaf jag ser som minikrav för tornado-builden) får jag inte så jäkla mkt högre dps ens för 4-5 mille, det blir runt 750 dps men då helt utan andra stats och betydligt lägre LoH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Problemet är att dpsen är låg och det är en axe med 1.3 aps.
Mainhand är ju stort no no pga låga dmg, offhand är för låg dps och långsam.

Det sagt så är det en bra offhand till man hittar något bättre då den ger crit dmg och loh.

Vad baserar du att det skulle vara viktigare att ha hög dps i mainhand än offhand på?

Vad jag vet så är det enda som spelar roll vilken sorts vapen du har i mainhand (pga weapon mastery).

Jag tror inte attack speed spelar så stor roll för tornado-builden heller.

Självklart är det viktigt med hög dps, men för en tornado-build är loh och crit viktigare och jag tror han har fått ganska bra valuta för de pengarna han spenderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wbm:

Vad baserar du att det skulle vara viktigare att ha hög dps i mainhand än offhand på?

Vad jag vet så är det enda som spelar roll vilken sorts vapen du har i mainhand (pga weapon mastery).

Jag tror inte attack speed spelar så stor roll för tornado-builden heller.

Självklart är det viktigt med hög dps, men för en tornado-build är loh och crit viktigare och jag tror han har fått ganska bra valuta för de pengarna han spenderat.

1. Jag skrev inte DPS på mainhand, jag skrev dmg, och ja jag skrev fel. Dps offhand har inte så stor roll i en ww tornado build.
Däremot spelar attack speeden större roll för offhand, snabb offhand är bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=_CuN8GpIVzo&list=UUeBMccz-PDZf...

Så ja vapnet är riktigt bra, det är synd dock att det är en axe med låg Attack speed, annars hade det varit perfekt om de vore en dagger lr sword med ias.

Spelar själv inte builden för den var så förbannat tråkig, lite boring som att spela min DH.
Enda bra med det är att man kan skippa trash så enkelt och bara susa igenom det till elite packs, men det uppväger inte boringheten
2Hand lr DW "standard" build mer kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

1. Jag skrev inte DPS på mainhand, jag skrev dmg, och ja jag skrev fel. Dps offhand har inte så stor roll i en ww tornado build.
Däremot spelar attack speeden större roll för offhand, snabb offhand är bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=_CuN8GpIVzo&list=UUeBMccz-PDZf...

Så ja vapnet är riktigt bra, det är synd dock att det är en axe med låg Attack speed, annars hade det varit perfekt om de vore en dagger lr sword med ias.

Spelar själv inte builden för den var så förbannat tråkig, lite boring som att spela min DH.
Enda bra med det är att man kan skippa trash så enkelt och bara susa igenom det till elite packs, men det uppväger inte boringheten
2Hand lr DW "standard" build mer kul

Ahh tornado använder alltid mainhand damage, jag antog att alla skills baserades på det "aktiva" vapnet.
Känns nästan lite buggat att mainhand damage används men attack speed är aktivt vapen, kanske blir ändring på det senare?

Jag spelar inte heller builden så jag har inte pallat undersöka den så mkt, kör på "standard" dw build.

Det enda jag saknar i min build är sprint så man kan skippa trash som du säger

Permalänk
Medlem

hittade precis i act2

va tycks?

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Gärna!
Du skulle behållit skuldrorna, hehe!

Idag hittade jag denna hära:

http://img827.imageshack.us/img827/6288/ringett.gif

In med en sten och upp på AH, finns ingen annan med bättre stats, så jag hoppas att nån köper dem för 2.300.000 gold. Liknande fans för 4-7 mille utan armor, så med lite tur går de iväg!

Hittade även ett till par shoulders värda strax över en mille, max goldfind och väldigt hög dex på dem. Fått mersmak nu, ska leta lite mer på akt ett!

Va fanken är det jag ser. Hur många getter har du offrat på slumpgudens altare ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ni:

Trodde 1500 var maxvärde på vapen, helt sinnes! RMAH eller?
Life on hit lyckades du klämma in med, som sagt helt sinnes. Du kan inte hitta en båge till mig, haha!

Skrivet av Twoedge:

Va fanken är det jag ser. Hur många getter har du offrat på slumpgudens altare ?

Det är inte tur, det är skicklighet!

Men på varje 100 gula ska jag ha 2 bra lv63 på act ett, så det verkar stämma!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Behöver själv en båge, märkte igår hur skabbig min var när jag fick testa en polares mediokra helionbåge. Jo troligvis rmah för den:)

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

Då var det äntligen min tur att få något vettigt:

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem

fel tråd

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att jag tycker lifesteal är betydligt bättre än LOH för Barb tornado build. Man kan komma upp i bra högre värden än vad du får via LOH pga den höga skadan man gör

Permalänk
Skrivet av mallow:

Vill bara säga att jag tycker lifesteal är betydligt bättre än LOH för Barb tornado build. Man kan komma upp i bra högre värden än vad du får via LOH pga den höga skadan man gör

Life on hit är betydligt bättre i inferno pga att life steal heals sänks med 80%, life on hit ger alltid värdet som anges.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Life on hit är betydligt bättre i inferno pga att life steal heals sänks med 80%, life on hit ger alltid värdet som anges.

Spelar ingen roll att det sänks med 80% pga den höga skadan man gör (med rätt gear så klart). Tänk dig att du har 10% lifesteal och kanske gör 100-300k DPS? Och LOH ger inte alltid värdet som anges heller, det beror på vilken skill man använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Spelar ingen roll att det sänks med 80% pga den höga skadan man gör (med rätt gear så klart). Tänk dig att du har 10% lifesteal och kanske gör 100-300k DPS? Och LOH ger inte alltid värdet som anges heller, det beror på vilken skill man använder.

LoH är bättre än Life Steal, särskilt med en whirlwind-build. Skadan är hög, ja, men antalet träffar är galet. Trots en låg multiplier på LoH för just whirlwind blir effekten avsevärt större. Max life steal är fö. 9%. Då krävs det dock att den är maxad på både main och offhand, samt på ett mighty belt.

Om du inte tror på mig så kan du kolla upp Kripparians kanal på youtube. Tror du inte på honom kan du säkert räkna på det ganska enkelt.

Permalänk
Medlem

Japp LoH >> Life Steal med whirlwind-build.

För "standard" DW build så behöver man komma upp en bit över 100k dps för att det ska vara bättre än loh.

Jag har testat båda buildsen med 100k dps och lite olika variationer på life steal och loh.

I min "standard" DW build så kör jag med 5.2% life steal och ingen loh och det räcker gott och väl.
WW builden fungerade med 5.2% life steal och ingen loh men det blev oerhört mycket bättre när jag bytte ut life steal mot 700 loh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

LoH är bättre än Life Steal, särskilt med en whirlwind-build. Skadan är hög, ja, men antalet träffar är galet. Trots en låg multiplier på LoH för just whirlwind blir effekten avsevärt större. Max life steal är fö. 9%. Då krävs det dock att den är maxad på både main och offhand, samt på ett mighty belt.

Om du inte tror på mig så kan du kolla upp Kripparians kanal på youtube. Tror du inte på honom kan du säkert räkna på det ganska enkelt.

Skrivet av wbm:

Japp LoH >> Life Steal med whirlwind-build.

För "standard" DW build så behöver man komma upp en bit över 100k dps för att det ska vara bättre än loh.

Jag har testat båda buildsen med 100k dps och lite olika variationer på life steal och loh.

I min "standard" DW build så kör jag med 5.2% life steal och ingen loh och det räcker gott och väl.
WW builden fungerade med 5.2% life steal och ingen loh men det blev oerhört mycket bättre när jag bytte ut life steal mot 700 loh.

Ni får väl ha rätt då antar jag, orkar inte räkna på det. Mina påståenden kom från egen erfarenhet helt enkelt. Vet inte hur det är i verkligheten.

Kör med (buffat) 73kdps, 53,5%crit, 418% dmg och 10,2% life steal. Jag får väl en 2500-3000 hp per hit från vanligt Bash slag, blir lite svårt att se hur mycket jag får när jag har igång sprint och WW i en hög mobs då det blir lite grötigt men kan bli 6-7k hp "per anvisning" om det är mycket mobs, så jag vet inte hur mycket det egentligen är per sekund då det anvisas lite snabbare än en gång i sekunden. Aktiverar jag Berserker så har jag i princip alltid 100% liv så länge jag gör skada (har 52k hp)

Nog får man många hits men det känns som att, åtminstone för mig, så skulle jag behöva skaffa väldigt mycket LOH för att motsvara detta. Jag har 0 just nu

Permalänk
Medlem

Vet inte hur den står sig mot andra men glad blev jag:)

edit; fick den för 1-2tim sedan act2 raremob:)

Visa signatur

dator yay

Permalänk

Min första användbara plan!

Black Bone Arrows

Om någon är intresserad finns där möjligheter för att få det craftat (ni står för pengar+material).

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Min första användbara plan!

Black Bone Arrows

Om någon är intresserad finns där möjligheter för att få det craftat (ni står för pengar+material).

var hitta du den?

Visa signatur

dator yay

Permalänk

act 4 men den bör ju gå att hitta på samtliga acter i inferno kan jag tänka mig.

Permalänk
Medlem

Idag var en bra dag

Först denna i Akt 3. Synd att det var str istället för dex, avsaknad av crit dmg/socket.

Senare (och sista) farmingrundan så hittar jag denna i Akt 1

EDIT: Om ni undrar varför texten ser lite oskarp ut så är det för att jag kör med darkd3.. Inte orkar klura ut varför det är så, men det ska göras tillslut

Permalänk
Moderator
Moderator

Låt nu inte göttetråden dö.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hitta en rätt fin ring, dock inte idag, var i förrgår glömde posta här bara ^^

Betalade sig i form av 15 miljoner guld.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt första legendary. Och så är det sådant mög. Det var också det bästa. Resten var bara vendor trash som inte ens där hade ett värde över 1000.
Jag vet inte vad Butcher hade droppat för spelet crachade precis innan.

Jag är nog den mest otursförföljda person som finns

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Hedersmedlem

Spelade en kort stund nu innan det är dags för öl.

Ser ut att vara värd några miljoner(efter en snabb sökning). W00!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

droppade igår. Min första riktigt fina drop. Någon som kan gissa värdet på en sådan?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Avstängd

hitta denna idag.. Hyfsat bra

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk

På 2 heart of sin run

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Barb gear - hittad någonstans i act3.

Ganska trevlig om man får säga så - ignores durability loss också så det är bara in o tanka.