Permalänk
Inaktiv

Fps problem med DayZ

Hej, jag har spelat DayZ i några månader nu och har börjat få grymma laggs och fps problem. Om jag har på lägsta inställningarna så får jag 25 fps och på högsta så är det 15 fps. Min dator börjar bli lite efter nu, men tycker den borde kunna köra det bättre än så här, viktiga specs:
phenom II X4 955 BE
HD 6850
4gb ram

Permalänk
Medlem

Bara att inse att du får uppgradera om spelen börjar gå illa.
Jag tycker inte heller alla spel går som jag vill. Men det ändrar ju ingenting direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av palusa:

Bara att inse att du får uppgradera om spelen börjar gå illa.
Jag tycker inte heller alla spel går som jag vill. Men det ändrar ju ingenting direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Men jag har sett så många gameplays med folk som har värre specs än mig och kör det mycket bättre än mig :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Bara att inse att du får uppgradera om spelen börjar gå illa.
Jag tycker inte heller alla spel går som jag vill. Men det ändrar ju ingenting direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Onödigt o lägga pengar på ett nytt grafikkort då det är modden som är icke optimerat.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Inaktiv

Denna personen http://www.youtube.com/watch?v=Za1T2sM8xuM&feature=g-u-u har ett hd 5770 och sämre processor än mig men kör det ändå grymt mycket bättre

Permalänk
Medlem

Det är sant, jag kör en e5200(4ghz) och ett 3850 oklockat och jag får runt 20-25fps på medium.
Min kompis däremot sitter på en phenom II 965 (3.8ghz) och ett 7970 och han har snarlik fps.
Väldigt dåligt optimerat egentligen.